Tags: societate inactivitate temporara, formular 162, suspendare activitate
In situatia in care o societate comerciala si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (fiind facute toate demersurile la Oficiul Registrului Comertului), cum se procedeaza in 2019, pentru depunerea bilantului pe anul 2018? La aceasta intrebare va raspunde expertul nostru.
Datele situatiei analizate:
Societatea a inchis si ultimul contract de munca si a inregistrat si aceasta mentiune la vectorul fiscal (societatea nu mai are salariati). Firma nu e
platitoare de TVA, singura declaratie care ar mai trebui depusa trimestrial (cu zero) este D100.Ar trebui solicitat regim derogatoriu de la ANAF? Ce pasi trebuie urmati in acest sens? Cine intocmeste bilantul daca firma nu mai are contabil angajat?
Raspunsul specialistului
In cadrul regimului de declarare derogatoriu, pe perioada de inactivitate societatea va putea sa nu depuna declaratiile fiscale D100, pe langa nedepunerea declaratiilor D101, D112 sau D300, in temeiul prevederilor art. 101 alin. 4 din Codul de procedura fiscala.
Pentru a beneficia de acest regim, societatea trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, aprobat prin OMFP nr. 889/2016, respectiv:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate,sa nu obtina venituri din exploatare,venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor, sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite si sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisa in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, mai putin pentru cauza de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului;
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului.
In vederea obtinerii regimului de declarare deorgatoriu, societatea trebuie sa depuna o cerere insotita de dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, respectiv de o copie a extrasului de registru emis de catre oficiul registrului comertului privind starea societatilor,referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Regimul de declarare derogatoriu se obtine in baza deciziei de aprobare a regimului, emisa de organul fiscal competent in administrarea societatii - formular 162.
In privinta situatiei financiare anuale/bilantului,acesta trebuie depus in 2019 pentru anul 2018, avand in vedere ca societatea a desfasurat activitate pana in momentul activitatii temporare a activitatii.Conform art. 28 alin. (10) din Legea nr. 82/1991 aceasta se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, deci de persoana abilitata sa conduca compartimentul de contabilitate ori de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.In cazul prezentat, situatia financiara anuala va fi intocmita si semnata de un membru CECCAR, pe baza unui contract de prestari de servicii incheiat cu societatea aflata deja in inactivitate temporara.Cum membrul CECCAR nu este angajatul societatii si nici nu se datoreaza vreun impozit/contributie cu regim de retinere la sursa (membrul CECCAR este inregistrat la organele fiscale ca desfasurand o activitate independenta - profesie libera, iar societatea in calitate de platitor de venit nu trebuie sa faca nicio retinere la sursa),rezulta ca regimul de declarare derogatoriu nu va fi incalcat (societatea va inregistra doar cheltuieli).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plati partiale dividende interimare
Intrebare:
Daca am depus bilant interimar la nivelul trimestrului II 2024, dar conform hotararii AGA am repartizat ca dividende interimare o suma mai mica decat profitul la 30.06.2024, pot face o noua AGA pentru suplimentarea dividendelor interimare? Sau va trebui depus un bilant interimar pentru trimestrul III?
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al abonamentelor cu asigurarile private de sanatate
Intrebare:
Avem o societate care a incheiat o polita de asigurare de sanatate voluntara pentru salariati, dar in polita sunt incluse si 4 persoane din afara societatii, colaboratori pe proiectele societatii. Pentru terti le vom trata ca si cheltuieli nedeductibile, dar in ce masura sunt ok dpdv al angajatorului? Poate asigura si persoane terte? In afara de impozitul pe profit, ce mai datoreaza? In mod normal aceste sume ar trebui alocate la nivel de CNP si impozitate daca pragul de 400 Euro /...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA vanzare teren
Intrebare:
Societate, platitoare de TVA a achizitionat un teren de la o persoana fizica, fara TVA.
Nu mai are bani si vrea sa vanda terenul, la un client, care poate sa fie firma sau persoana fizica. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa faca factura dpdv al TVA-ului.
Mentionez ca nu stiu daca terenul e construibil sau nu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Asigurare voluntara de sanatate colaboratori
Intrebare:
Avem o societate care a incheiat o polita de asigurare de sanatate voluntara pentru salariati, dar in polita sunt incluse si 4 persoane din afara societatii (colaboratori pe proiectele societatii). Pentru terti le vom trata ca si cheltuieli nedeductibile, dar in ce masura sunt ok dpdv al angajatorului? Poate asigura si persoane terte? In afara de impozitul pe profit ce mai datoreaza? In mod normal aceste sume ar trebui alocate la nivel de CNP si impozitate daca pragul de 400 Euro/an...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Salariul minim in constructii. Facilitati fiscale
Intrebare:
In vederea aplicarii derogarii sumei de 300 lei introdusa prin OUG 115 si continuata prin OUG 156/2024 ART. LXVI la verificarea primei conditii prevazute la lit.a
a) nivelul salariului de baza brut lunar stabilit potrivit contractului individual de munca, fara a include sporuri si alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata stabilit prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna careia ii sunt aferente veniturile;
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<