Tags: societate inactivitate temporara, formular 162, suspendare activitate
In situatia in care o societate comerciala si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (fiind facute toate demersurile la Oficiul Registrului Comertului), cum se procedeaza in 2019, pentru depunerea bilantului pe anul 2018? La aceasta intrebare va raspunde expertul nostru.
Datele situatiei analizate:
Societatea a inchis si ultimul contract de munca si a inregistrat si aceasta mentiune la vectorul fiscal (societatea nu mai are salariati). Firma nu e
platitoare de TVA, singura declaratie care ar mai trebui depusa trimestrial (cu zero) este D100.Ar trebui solicitat regim derogatoriu de la ANAF? Ce pasi trebuie urmati in acest sens? Cine intocmeste bilantul daca firma nu mai are contabil angajat?
Raspunsul specialistului
In cadrul regimului de declarare derogatoriu, pe perioada de inactivitate societatea va putea sa nu depuna declaratiile fiscale D100, pe langa nedepunerea declaratiilor D101, D112 sau D300, in temeiul prevederilor art. 101 alin. 4 din Codul de procedura fiscala.
Pentru a beneficia de acest regim, societatea trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, aprobat prin OMFP nr. 889/2016, respectiv:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate,sa nu obtina venituri din exploatare,venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor, sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite si sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisa in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, mai putin pentru cauza de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului;
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului.
In vederea obtinerii regimului de declarare deorgatoriu, societatea trebuie sa depuna o cerere insotita de dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, respectiv de o copie a extrasului de registru emis de catre oficiul registrului comertului privind starea societatilor,referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Regimul de declarare derogatoriu se obtine in baza deciziei de aprobare a regimului, emisa de organul fiscal competent in administrarea societatii - formular 162.
In privinta situatiei financiare anuale/bilantului,acesta trebuie depus in 2019 pentru anul 2018, avand in vedere ca societatea a desfasurat activitate pana in momentul activitatii temporare a activitatii.Conform art. 28 alin. (10) din Legea nr. 82/1991 aceasta se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, deci de persoana abilitata sa conduca compartimentul de contabilitate ori de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.In cazul prezentat, situatia financiara anuala va fi intocmita si semnata de un membru CECCAR, pe baza unui contract de prestari de servicii incheiat cu societatea aflata deja in inactivitate temporara.Cum membrul CECCAR nu este angajatul societatii si nici nu se datoreaza vreun impozit/contributie cu regim de retinere la sursa (membrul CECCAR este inregistrat la organele fiscale ca desfasurand o activitate independenta - profesie libera, iar societatea in calitate de platitor de venit nu trebuie sa faca nicio retinere la sursa),rezulta ca regimul de declarare derogatoriu nu va fi incalcat (societatea va inregistra doar cheltuieli).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. 
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Castigul din transferul titlurilor de valoare
Intrebare:
Un SRL avand un capital social de 4.000.000 ron are 2 asociati persoane fizice fiecare cu o cota de participare de 50%. Cei doi asociati decid sa vanda partile sociale la valoare nominala (valoarea capitalului social) catre o persoana juridica care astfel devine asociat unic. Suma de 4.000.000 ron (2.000.000 ron pentru fiecare asociat) este impozabila la asociatii persoane fizice? Care sunt obligatiile acestora din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pontaj salarizare soferi
Intrebare:
Suntem o firma de transport marfa avem intrebari legate de pontajul angajatiilor nostri soferi. Acestia lucreaza intr-un program flexibil, variabil respectand reglementarile legale pentru soferi conform tahograf.
Intrebarile noastre sunt urmatoarele:
1. Cum trebuie sa pontam corect orele lucrate de soferi: trebuie sa luam in considerare orele lucrate, conform tahografului, nu doar condusul) sau doar orele efective de condus?
Exemplu: Un sofer...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara efectuata catre client neplatitor de tva
Intrebare:
Am facut o livrare intracomunitara si, deoarece banii au fost achitati in avans, marfa a fost trimisa inainte de verificarea datelor clientului extern. La verificare, s-a constatat ca acesta nu este platitor de TVA, fapt pentru care factura s-a emis cu TVA-ul romanesc de 19%. Livrarea a fost declarata si in e-transport. Cum inregistram aceasta livrare in decontul de tva si declaratia 394? Deoarece este purtatoare de tva pe teritoriul Romaniei, aceasta nu se inregistreaza in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie autoturism SH
Intrebare:
O persona juridica din Romania neplatitoare de TVA achiztioneaz din Germania un autoturism SH pentru uzul societatii de la o persoan fizica sau de la o persona juridica. Valoare achizitiei este mai mare de 10.000 eur.
Este obilgata societatea sa se inregistreze ca platitoare de TVA in fiecare dintre situatii ? Daca da, ce obligatii declarative are in ambele situatii?
Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<CASS venituri din activitati independente
Intrebare:
O persoana fizica autorizata realizeaza in anul 2024 venituri in suma de 4560 lei sub plafonul celor 6 salarii minime. Persoana nu este asigurata nici d.p.d.v. al asigurarilor sociale de sanatate si nici in cel al asigurarilor sociale (pensii). Are obligatia de a achita CASS si CAS.
Cum se completeaza declaratia unica? Ce obligatii ar avea daca venitul ar fi zero sau pierdere? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<