Tags: societate inactivitate temporara, formular 162, suspendare activitate
In situatia in care o societate comerciala si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (fiind facute toate demersurile la Oficiul Registrului Comertului), cum se procedeaza in 2019, pentru depunerea bilantului pe anul 2018? La aceasta intrebare va raspunde expertul nostru.
Datele situatiei analizate:
Societatea a inchis si ultimul contract de munca si a inregistrat si aceasta mentiune la vectorul fiscal (societatea nu mai are salariati). Firma nu e
platitoare de TVA, singura declaratie care ar mai trebui depusa trimestrial (cu zero) este D100.Ar trebui solicitat regim derogatoriu de la ANAF? Ce pasi trebuie urmati in acest sens? Cine intocmeste bilantul daca firma nu mai are contabil angajat?
Raspunsul specialistului
In cadrul regimului de declarare derogatoriu, pe perioada de inactivitate societatea va putea sa nu depuna declaratiile fiscale D100, pe langa nedepunerea declaratiilor D101, D112 sau D300, in temeiul prevederilor art. 101 alin. 4 din Codul de procedura fiscala.
Pentru a beneficia de acest regim, societatea trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, aprobat prin OMFP nr. 889/2016, respectiv:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate,sa nu obtina venituri din exploatare,venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor, sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite si sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisa in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, mai putin pentru cauza de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului;
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului.
In vederea obtinerii regimului de declarare deorgatoriu, societatea trebuie sa depuna o cerere insotita de dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, respectiv de o copie a extrasului de registru emis de catre oficiul registrului comertului privind starea societatilor,referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Regimul de declarare derogatoriu se obtine in baza deciziei de aprobare a regimului, emisa de organul fiscal competent in administrarea societatii - formular 162.
In privinta situatiei financiare anuale/bilantului,acesta trebuie depus in 2019 pentru anul 2018, avand in vedere ca societatea a desfasurat activitate pana in momentul activitatii temporare a activitatii.Conform art. 28 alin. (10) din Legea nr. 82/1991 aceasta se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, deci de persoana abilitata sa conduca compartimentul de contabilitate ori de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.In cazul prezentat, situatia financiara anuala va fi intocmita si semnata de un membru CECCAR, pe baza unui contract de prestari de servicii incheiat cu societatea aflata deja in inactivitate temporara.Cum membrul CECCAR nu este angajatul societatii si nici nu se datoreaza vreun impozit/contributie cu regim de retinere la sursa (membrul CECCAR este inregistrat la organele fiscale ca desfasurand o activitate independenta - profesie libera, iar societatea in calitate de platitor de venit nu trebuie sa faca nicio retinere la sursa),rezulta ca regimul de declarare derogatoriu nu va fi incalcat (societatea va inregistra doar cheltuieli).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. ![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<