Tags: societate inactivitate temporara, formular 162, suspendare activitate
In situatia in care o societate comerciala si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (fiind facute toate demersurile la Oficiul Registrului Comertului), cum se procedeaza in 2019, pentru depunerea bilantului pe anul 2018? La aceasta intrebare va raspunde expertul nostru.
Datele situatiei analizate:
Societatea a inchis si ultimul contract de munca si a inregistrat si aceasta mentiune la vectorul fiscal (societatea nu mai are salariati). Firma nu e
platitoare de TVA, singura declaratie care ar mai trebui depusa trimestrial (cu zero) este D100.Ar trebui solicitat regim derogatoriu de la ANAF? Ce pasi trebuie urmati in acest sens? Cine intocmeste bilantul daca firma nu mai are contabil angajat?
Raspunsul specialistului
In cadrul regimului de declarare derogatoriu, pe perioada de inactivitate societatea va putea sa nu depuna declaratiile fiscale D100, pe langa nedepunerea declaratiilor D101, D112 sau D300, in temeiul prevederilor art. 101 alin. 4 din Codul de procedura fiscala.
Pentru a beneficia de acest regim, societatea trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute in Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, aprobat prin OMFP nr. 889/2016, respectiv:
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate,sa nu obtina venituri din exploatare,venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor, sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
- sa figureze in evidenta fiscala cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite si sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala in curs de derulare;
- sa nu fie inscrisa in lista contribuabililor/platitorilor declarati inactivi, mai putin pentru cauza de inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului;
- inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului.
In vederea obtinerii regimului de declarare deorgatoriu, societatea trebuie sa depuna o cerere insotita de dovada inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, respectiv de o copie a extrasului de registru emis de catre oficiul registrului comertului privind starea societatilor,referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.
Regimul de declarare derogatoriu se obtine in baza deciziei de aprobare a regimului, emisa de organul fiscal competent in administrarea societatii - formular 162.
In privinta situatiei financiare anuale/bilantului,acesta trebuie depus in 2019 pentru anul 2018, avand in vedere ca societatea a desfasurat activitate pana in momentul activitatii temporare a activitatii.Conform art. 28 alin. (10) din Legea nr. 82/1991 aceasta se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, deci de persoana abilitata sa conduca compartimentul de contabilitate ori de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.In cazul prezentat, situatia financiara anuala va fi intocmita si semnata de un membru CECCAR, pe baza unui contract de prestari de servicii incheiat cu societatea aflata deja in inactivitate temporara.Cum membrul CECCAR nu este angajatul societatii si nici nu se datoreaza vreun impozit/contributie cu regim de retinere la sursa (membrul CECCAR este inregistrat la organele fiscale ca desfasurand o activitate independenta - profesie libera, iar societatea in calitate de platitor de venit nu trebuie sa faca nicio retinere la sursa),rezulta ca regimul de declarare derogatoriu nu va fi incalcat (societatea va inregistra doar cheltuieli).
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton. de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Aceasta societate A (microintreprindere in 2023) - are doi asociati cu parti sociale X - 50% si Y - 50%. Asociatul Y mai are o societate B (tot microintreprindere in 2023) unde este asociat unic (100% parti sociale). In conditiile intreprinderilor legate in anul 2024, societatea A ramane micro si societatea B trece la impozit profit, sau A - profit si B - micro? Mentionez ca ambele au acelasi cod CAEN si sunt neplatitoare de tva. Multumesc! Madalina Obreja
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un PFA in sistem real vinde in anul 2024 un autoturism complet amortizat. Alte venituri sau cheltuieli nu are in anul 2024, deoarece o sa inchida PFA-ul. Ce obligatii fiscale are de platit pentru anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie sa angajam cetateni straini (din UE, Franta, Italia) si non UE (UK) cu contract de munca. Ne intereseaza procedura prin care facem acest contract si ce demersuri trebuie sa facem noi si / sau viitorul angajat, pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa platim contributii in Romania. Ce taxe suntem obligati sa achitam aici, in numele salariatului (ex impozit pe venit)? Ce obligatii avem noi si ce obligatii are salariatul? Ce se intampla cu beneficiile acordate prin CCM: ex - bonuri de masa -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Conform OUG 34/2024, in cazul unui concediu medical, cod 08, inceput in februarie 2024 ce are continuitate pana la sfarsitul lunii aprilie, cum se calculeaza contributia CASS? Se rectifica lunile februarie si martie pentru inlaturarea cotei CASS? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am cumparat de la o firma din SPANIA bilete de avion pentru o ruta interna Bucuresti-Cluj. Factura este in EURO, nu are mentionat codul VIES al vanzatorului si cuprinde c/val bilete avion si c/val servicii de intermediere. Nu exista nicio referinta legata de TVA. Rog un punct de vedere asupra regimului de TVA si a obligatiilor declarative aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala poate sa sponsorizeze Ambasada Romaniei din Franta cu achizitia de mobilier si alte bunuri necesare pentru amenajarea unor spatii din Ambasada, care urmeaza a fi utilizate inclusiv de delegatii ale Comitetului Olimpic Sportiv Roman in contextul Jocurilor Olimpice 2024, din Republica Franceza? Suma aferenta acestei sponsorizari poate sa fie scazuta din impozitul pe profit la nivelul minim dintre cele 2 valori precizate in Legea 227/2015 la art. 25, alin. (4), lit. i) sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<