Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati care si-a suspendat activitatea in mai 2008. Dupa expirarea celor trei ani, nu a depus nicio declaratie 100. A primit de la ANAF o instiintare ca inactiv fiscal. Firma nu desfasoara nicio activitate si nici in viitorul apropiat nu va desfasura.
Vom vedea daca vor fi depuse declaratii 100 cu zero sau daca va depune declaratia 100 din mai 2011.
Se va vedea daca societatea este obligata, neavand activitate, sa ceara reactivarea din punct de vedere fiscal si sa depuna declaratii sau daca vor fi depuse dupa reactivare. In plus, vom stabili daca pentru perioada de inactivare fiscala firma va primi amenzi pentru nedepunerea declaratiilor.
Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din Legea societatior nr. 31/1990 nu determina automat aplicarea regimului declarativ derogatoriu reglementat prin ordinul presedintelui ANAF nr. 1221/2009. In aceste conditii, fara parcurgerea procedurii prevazute de acest ultim act normativ, obligatiile declarative se pastreaza.
De altfel, si in cazul in care ar fi beneficiat de regimul declarativ derogatoriu, odata cu expirarea perioadei maxime de 3 ani de inactivitate, acesta inceteaza, reluandu-se obligatia de depunere a declaratiei 100, completand cu zero rubricile referitoare la obligatiile fiscale inscrise in vectorul fiscal conform prevederilor pct. II. 3. din OPANAF 3136/2013. Potrivit art. 81 alin. 3 lit. d) din Codul de procedura fiscala, obligatia de a depune declaratia fiscala se mentine si in cazurile in care pentru obligatia fiscala nu rezulta, in perioada de raportare, sume de plata, dar exista obligatia declarativa, conform legii.
Consideram ca tocmai neindeplinirea obligatiilor declarative a determinat declararea inactivitatii societatii in temeiul dispozitiilor art. 78 indice 1 din Codul de procedura fiscala. Potrivit alin. (1) lit. a) din cadrul acestui articol, contribuabilii persoane juridice sau orice entitati fara personalitate juridica se declara inactivi si acestora le sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1 indice 1) si (1 indice 2) din Codul fiscal daca nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege.
In concluzie, societatea trebuie sa isi indeplineasca toate obligatiile declarative pe intreaga perioada in care avea acesta obligatie, sanctiunile contraventionale pentru neindeplinirea acestora nefiind eliminate prin declararea inactivitatii, acestora adaugandu-li-se si sanctiunile fiscale prevazute la art. 11 din Codul fiscal.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratii informative in scopul determinarii bazei TVA pentru resursa proprie a RomanieiReglementari privind facturile electronice. Cum facem deducerea?Jocurile de noroc - modul de completare a decontului de TVA - formular 300Ce efecte a avut criza asupra consumului si monedei nationaleComisia modifica legislatia privind brevetele. Vor fi evitate litigiile multipleUltimele articole
TAXE SI IMPOZITE MAJORATE din 2026. La cat ar putea ajunge impozitele pe cladiri si vehiculeRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Articole similare
Contractul de drepturi de autor: obligatii fiscaleInregistrare speciala in scop de TVA servicii intracomunitare. Ce OBLIGATII DECLARATIVE apar?Ultimele declaratii din luna septembrie. Termene la 25 si 30 septembrieOBLIGATII DECLARATIVE 2012: Cine depune Declaratia 225 pentru trimestrul I a.c.Cand e obligatorie inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI)?Ultimele articole
Manualul Contabilului Incepator: Ghid practic, cu exemple rezolvate si explicatii clare, ca sa poti lucra corect din prima ziTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliContractul de mandat in 2025. OBLIGATII DECLARATIVE, taxe de achitat + procedura inregistrare contractDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMFirme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euroArticole similare
Ce declaratii se depun pe perioada de suspendare a activitatiiSUSPENDARE ACTIVITATE. Recuperare TVACand nu depune un PFA fara activitate declaratia 600?Regimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeAjustare TVA pentru stocuri de marfaUltimele articole
SUSPENDARE ACTIVITATE firma. Conditii prin care poate fi recuperat soldul TVA de rambursatDividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiSUSPENDARE ACTIVITATE. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii declarative si de plata in cazul suspendarii activitatii PFA-urilorSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Articole similare
Documentar fiscal: Masuri de simplificare la aplicarea TVAInregistrare facturi in declaratia 390Codul fiscal 2011 - Titlul IVerifica daca operatiunile firmei tale intra in sfera de deducere TVAObligatii noi pentru platitorii de impozit pe profit din 2013Ultimele articole
Examenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVACe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Legea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleINACTIVitatea fiscala: ce este, cand intervine si ce efecte are asupra firmeiReactivarea unei firme INACTIVe: Conditii, pasi si acte necesareArticole similare
ANAF: Declaratii fiscale cu termen in luna noiembrie 2015Ce declaratii depunem pana la 25 mai 2015?Termen depunere declaratii pana la 27 aprilie 2015. Ce obligatii declarative si de plata avem?Declaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Declaratii pe care le depunem la 25 iulie. O lista cu declaratiile cu termen-limitaUltimele articole
Ce declaratii depunem pana la 25 august la Fisc?Termen-limita 25 februarie. Ce declaratii se depun?Ce declaratii fiscale au termen la 25 februarie 2015?Ce declaratii se depun pana la 26 ianuarie 2015?Declaratii fiscale cu termen in ianuarie 2015. Cand le depunem?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



