Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ProblemaO societate isi supenda activitatea pe o perioada de un an. La data suspendarii are in contul 4424 -TVA de recuperat suma de 2500 lei. Pe perioada suspendarii activitatii, societatea devine ...
ProblemaO societate isi supenda activitatea pe o perioada de un an. La data suspendarii are in contul 4424 -TVA de recuperat suma de 2500 lei. Pe perioada suspendarii activitatii, societatea devine neplatitoare de TVA. La reluarea activitatii societatea se inregistreaza din nou ca platitoare de TVA. Ce se intampla cu suma de 2500 lei din contul 4424?
Solutie
Restituirea sumei TVA sub 5.000 lei se poate efectua in urmatoarele doua situatii reglementate la capitolul VI denumit "Solutionarea solicitarilor de restituire a TVA" din OMFP 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare publicat in M.Of. nr. 131 din 26 februarie 2010:
- solicitarea anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA din initiativa motivata a persoanei impozabile;
- anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA la initiativa organului fiscal competent.
in astfel de situatii, restituirea se efectueaza in baza procedurii generale de restituire, aprobata prin OMFP 1899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget. Chiar si in aceste situatii, restituirea TVA are loc numai dupa efectuarea unei inspectii fiscale partiale cu privire la suma TVA cuvenita la restituire.
Astfel, la data primirii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA ocazionata de suspendarea temporara a activitatii, firma respectiva avea posibilitatea sa solicite organului fiscal competent restituirea sumei de 2.500 lei.
Odata cu anularea inregistrarii TVA, s-a depus si vectorul fiscal privind retragerea din evidentele platitorilor de TVA. in acest caz, s-a anulat evidenta analitica cu privire la TVA de rambursat din fisa sintetica pe platitor, dar suma de 2.500 lei a ramas intr-o fisa in asteptare.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Prin inregistrarea in scopuri de TVA dupa expirarea perioadei de suspendare a activitatii aveti posibilitatea sa solicitati organului fiscal competent identificarea sumei de 2.500 lei in evidentele sale urmand sa depuneti fie cerere de restituire, fie cerere de compensarea acesteia cu alte datorii la buget deoarece va aflati in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a solicita recuperarea sumei de la bugetul de stat.
Restituirea TVA are loc numai dupa efectuarea unei inspectii fiscale partiale cu privire la suma TVA cuvenita la restituire.
Avand in vedere faptul ca prin legislatia cu privire la TVA o astfel de situatie nu este reglementata, daca nu intentionati sa depuneti nici cerere de restituire a TVA, dar nici cerere de compensare este recomandabil sa depuneti o notificare organului fiscal compentent din care sa rezulte ca suma de rambursat din ultimul decont de TVA depus anteriori anularii in scopuri de TVA urmeaza a fi reportat la randul 36 din primul decont de TVA cod 300 denumit "Soldul sumei negative a TVA reportate din perioada precedenta pentru care nu s-a solicitat rambursare (rd. 40 din decontul perioadei fiscale precedente)".
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
SUSPENDARE ACTIVITATE firma. Inregistrari contabilePatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFRegimul TVA. Incheiere SUSPENDARE ACTIVITATESUSPENDARE ACTIVITATE si declarat inactiv. Ce obligatii declarative apar?Ajustare TVA pentru stocuri de marfaUltimele articole
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiSUSPENDARE ACTIVITATE. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Obligatii declarative si de plata in cazul suspendarii activitatii PFA-urilorSuspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?Somaj tehnic 2020: Perioada decontata de la bugetul asigurarilor de somajArticole similare
In ce tara sunt antreprenorii romani pe al doilea locStudiu de caz: TVA pentru servicii de transport persoane...Bunuri acordate sub forma de sponsorizare. Ce implicatii fiscale apar?Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Termen de plataUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAArticole similare
Noi reguli pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit. In ce constau modificarile?Care e procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu?Formularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita reinregistrarea in scopuri de TVARegimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeExista un termen limita pentru depunerea solicitarii regimului derogatoriu?Ultimele articole
Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta, obtinute in anul 2021, care se declara in Declaratia UnicaDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareObligatii fiscale declarative necesare firmelor care vor sa isi reia activitatea. Ghid oficial ANAFIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)INS: Costul orar al fortei de munca a fost mai mare in trimestul II 2020. Cresterea inregistrata a fost de 11,7% fata de trimestrul precedentAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"