Tags: prescriere creante, sistemul tva la incasare
Societatea A, (TVA la incasare) factureaza la societatea B (TVA la incasare). Creanta se prescrie, societatea B nu mai plateste facturile pe motiv ca sunt prescrise, ce se intampla cu TVA-ul societati A, va trebui sa-l colecteze la constarea prescriptiei?
Raspunsul consultantului fiscal Ionut Jinga:
Cazurile in care invervine ajustarea bazei de impozitare a TVA colectate sunt prevazute la art 287 din Codul fiscal, la lit d a acestui articol fiind reglementata ajustarea taxei in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a intrarii in faliment a beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata
,,d) in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a intrarii in faliment a beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata. Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data sentintei sau, dupa caz, a incheierii, prin care s-a decis intrarea in faliment, conform legislatiei privind insolventa. Ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a pronuntat hotararea judecatoreasca de confirmare a planului de reorganizare, respectiv a celui in care s-a decis, prin sentinta sau, dupa caz, prin incheiere, intrarea in faliment. In cazul in care intrarea in faliment a avut loc anterior datei de 1 ianuarie 2019 si nu a fost pronuntata hotararea judecatoreasca definitiva/definitiva si irevocabila de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei pana la aceasta data, ajustarea se efectueaza in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2019. Ajustarea este permisa chiar daca s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, conform Codului de procedura fiscala. Prin efectuarea ajustarii se redeschide rezerva verificarii ulterioare pentru perioada fiscala in care a intervenit exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata pentru operatiunea care face obiectul ajustarii. In cazul in care, ulterior ajustarii bazei de impozitare, sunt incasate sume aferente creantelor respective, se anuleaza corespunzator ajustarea efectuata, corespunzator sumelor incasate, prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate’’.
Norme metodologice
Potrivit pct 32 alin (6) din normele metodologice date in aplicarea art 287 lit d din Codul fiscal:,, In sensul art. 287 lit. d) din Codul fiscal, in cazul persoanelor care aplica sistemul
TVA la incasare se opereaza anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii realizate’’.
Prin urmare, anularea taxei neexigibile aferente livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii de catre o persoana care aplica sistemul TVA la incasare se poate face in situatia de la art 287 lit d).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Preluare activitate economica
Intrebare:
Un operator de servicii publice cu capital de stat, alimentare cu apa si canalizare se afla in urmatoarea situatie: asigura furnizarea apei in municipiu capitala de judet prin captarea si tratarea apei din Dunare. Principalul obiectiv unde se capteaza apa din Dunare, numit ,,priza Dunarii" nu este in proprietatea operatorului si nici a municipalitatii, acestea apartinand combinatului Arcellor Mittal. Situatia financiara a combinatului (insolventa) nu permite acestuia sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Taxa afisaj pentru emblema societate
Intrebare:
Avem afise autocolante cu sigla/emblema/titulatura sub care ne desfasuram activitatea pe unele din geamurile magazinului situat la punctul de lucru.
Va rog sa imi spuneti daca se datoreza taxa de afisaj in scop de reclama.
Daca se datoreaza, cum trebuie calculata si unde se declara si achita: la bugetul local al sediului social sau la bugetul local al punctului de lucru?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Durata utilizare platforma betonata si terasa metalica fara pereti
Intrebare:
Societatea noastra are ca obiect de activitate Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate, respectiv a spatiilor comerciale/tarabelor in cadrul unei piete. Dorim sa ne dezvoltam si in acest scop vom face o investitie care consta in amplasarea in afara pietei a unei terase (zona de street food).
Va rugam sa ne comunicati opinia dvs. in ceea ce priveste incadrarea, conform Catalogului de mijloace fixe a urmatoarelor imobilizari:
vezi AICI raspunsul specialistilor <<