keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Suspendarea activitatii firmei. Ce obligatii declarative au contribuabilii in acest caz?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 05 Mai. 2021 Exclusiv
Tags: obligatii declarative, suspendare activitate firma, obligatii declarative pentru contribuabili

In luna aprilie un contribuabil a fost declarat inactiv incepand cu 05 aprilie. Pana la rectificarea acestei situatii, ce raportari are obligatia sa depuna, pentru TVA, contributii sociale si impozite? Multumesc.

Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu:

 
Persoanele juridice pot fi declarate inactive, potrivit dispozitiilor Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile ulterioare, art. 92, daca se afla in una din urmatoarele situatii:

- nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- se afla in inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.
 
In Ordinul presedintelui ANAF nr. 3846/2015 sunt prevazute procedurile de aplicare ale art. 92 din Codul de procedura fiscala privitoare la conditiile de inactivitate.
 
Obligatiile fiscale declarative se refera la:

- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";
- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
- 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri";
- 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".
 
Persoanelor platitoare de TVA declarate inactive li se anuleaza, din oficiu, inregistrarea in scopuri de TVA, incepand cu data comunicarii deciziei de declarare in inactivitate.

Pentru rezolvarea situatiei, prima data trebuie verificat daca exista declaratii nedepuse pe o anumita perioada de timp, si daca da, sa se depuna din urma toate formularele.

Apoi, trebuie indeplinite toate obligatiile restante catre ANAF.
 
Pasul urmator este depunerea cererii catre ANAF, prin care se solicita reactivarea societatii si stergerea faptelor inscrise in cazierul fiscal al administratorilor (daca este cazul).

Cererea adresata ANAF trebuie sa fie insotita de documentele care justifica repararea situatiei care a condus la declararea inactivitatii.
Potrivit prevederilor art. 11 alin. (6) din Codul fiscal, persoanele declarate inactive isi pot desfasura activitatea economica in perioada respectiva, dar sunt obligate la plata impozitelor, taxelor si contributiilor sociale obligatorii prevazute de Codul Fiscal, insa nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor.
 
De la data declararii ca inactiva a persoanei juridice, organul fiscal anuleaza inregistrarea acesteia in scopuri de TVA, fapt pentru care persoana nu beneficiaza de dreptul de deducere a TVA aferenta achizitiilor efectuate. Ramane in continuare obligatia de plata a TVA (prin facturare cu sau fara TVA) declarata prin formularul 311.

Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoanele declarate inactive nu au dreptul de a deduce cheltuielile privind achizitiile respective.
 
Pe perioada declararii inactivitatii de catre ANAF, persoana juridica functioneaza normal, in sensul ca:

depune toate declaratiile fiscale aferente, inclusiv formularul 311,
plateste toate obligatiile fiscale declarate prin formularele depuse,
declara si plateste taxa pe valoarea adaugata din facturile de vanzari, dar nu deduce sumele din facturile de achizitii.

Dupa indeplinirea obligatiilor care au generat situatia inactivitatii se depune la ANAF o cerere de reactivare a firmei, in urma careia organul fiscal va emite o decizie care va produce efecte fata de terti in termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii.

Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati este public si se afiseaza pe site-ul ANAF.



Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016