Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Suspendarea activitatii si inregistrare in contabilitate a cheltuielilor ulterioare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 10 Feb. 2010
Tags: suspendare activitate firma, cheltuieli ulterioare

Intrebari: O firma care a obtinut de la ORC suspendarea activitatii pentru perioada 01.07.2009- 01.07.2012 printr-o decizie din 08.08.2009 si a obtinut si derogarea de la finante, mai poate ...

Intrebari:
O firma care a obtinut de la ORC suspendarea activitatii pentru perioada 01.07.2009- 01.07.2012 printr-o decizie din 08.08.2009 si a obtinut si derogarea de la finante, mai poate inregistra in contabilitate cheltuieli ulterioare? (ex. cont bancar, taxe postale, facturi radiodifuziune, etc?)

Solutie oferita in luna ianuarie 2010 de
Serviciul de Consultanta al
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Suspendarea activitatii unei societati comerciale presupune inactivitatea activitatii economice. Acest fapt nu inseamna ca firma nu mai poate face plati pentru a-si achita obligatiile restante fata de furnizori, bugetul statului etc.

Pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se obtine regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin Ordinul 1221/2009 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Potrivit acestei proceduri, in caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, societatea trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;


d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi de Fisc;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului.

Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii fiscale:

a) formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
b) formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
c) formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale";
d) formularul 103 "Declaratie privind accizele";
e) formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor";
f) formularul 120 "Decont privind accizele";
g) formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna";
h) formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata".

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, nu exista obligatia depunerii acestor declaratii.

Pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, exista obligatia depunerii urmatoarelor declaratii:

• formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
• formularul 120 "Decont privind accizele";
• formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".

Potrivit art. 6 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.

Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare nu face distinctie intre societatile active si cele care au activitatea suspendata. Prin urmare, exista obligatia de a inregistra toate facturile si chitantele emise pe numele societatii.

Prin urmare, este posibil ca o societate comerciala care si-a suspendat activitatea sa inregistreze in continuare venituri si cheltuieli, dar care nu sunt rezultatul activitatilor pe care aceasta este autorizata sa le desfasoare. Spre exemplu, societatea poate avea cheltuieli sub forma unei chirii pentru sediul social, poate sa efectueze diverse plati pentru furnizorii restanti, poate fi obligata sa plateasca unui fost angajat anumite drepturi restante.

In concluzie, o societate comerciala care si-a suspendat activitatea poate inregistra in contabilitate diverse cheltuieli ce nu tin de specificul obiectului de activitate. In aceste conditii, in opinia noastra, nu este obligata sa plateasca impozitul forfetar.

pct. 2
Modul de inregistrare in contabilitate a unui proces verbal de calamitate in agricultura (exemplu cultura de grâu calamitata 40% conform procesului verbal incheiat de comisie (agent agricol, primar, agent asigurare, reprezentant fiscal, producator agricol).

Inregistrarea in contabilitate a productiei calamitate:

6588 „Alte cheltuieli de exploatare” = 331 „Produse in curs de executie”

Potrivit art. 21 alin. (4) lit. c) din Cod Fiscal si pct. 41 si 42 la Titlul II Impozitul pe profit din Norme metodologice de aplicare a Codului fiscal, cheltuiala inregistrata in contul 6588 „Alte cheltuieli de exploatare” este deductibila la calcul profitului impozabil in cazul in care cultura a fost asigurata sau a fost afectata de calamitati naturale.

Articol adaugat la 10 februarie 2010

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa
fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Infotva.ro" si link catre www.infotva.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Suspendarea activitatii si inregistrare in contabilitate a cheltuielilor ulterioare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016