Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea Verde a Contabilitatii
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturare deseuri prin taxare inversa. INREGISTRARI CONTABILELeasing operational si financiar. Norme deducere TVA si cheltuieliAchizitii intracomunitare mostre. Cum facem inregistrarea facturii?PFA cu activitate de transport in regim de taxiIncasari din vanzari. Cum gestionam operatiunile din casa de marcat?Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Cine va depune obligatoriu formularul 208?Inregistrare in scopuri de TVA si depasire plafon de 220.000 lei. Noile reguli valabile in 2015Cheltuieli delegatie. Cum inregistram cand se depaseste diurna?Delegatie stat membru UE. Ce documente justificative sunt obligatorii pentru deducere costuri?Agentia Nationala de Administrare Fiscala ramburseaza in luna august TVA in valoare de 1.546,57 leiUltimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVARepartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Facturi fiscale in contextul e-TVA. Cum trebuie emiseArticole similare
Materiale consumabile deteriorate. Ce tratament fiscal-contabil aplicam?Bancile recupereaza circa 400 de imobile si spatii in urma executarilor siliteImpozit pe veniturile microintreprinderilor. Luam in calcul si veniturile din diferente de curs valutar?Ce spui de un Consilier TVA pe CD?Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microCalendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Articole similare
Vanzare cladire. Care este tratamentul TVA care se aplica?Transfer imobil in contul dividendelor. Tratament TVAAchizitie imobil. Cum facem ajustarea TVA?Vanzare spatiu comercial – prevederile TVA in acest sensVanzare constructii vechi. In ce conditii se poate beneficia de scutirea de TVA?Ultimele articole
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliCum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVAVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"