Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.

Manual de politici contabile - Stick USB

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declarare in 394 factura cu reparatii auto. Cum procedam privind deducerea de 50%?Deductibilitate TVA achiztie intracomunitara de autoCesiune contract de leasing financiar. Dreptul de deducere a TVA. INREGISTRARI CONTABILELivrare marfuri cu aviz in conditiile schimbarii cotei de TVA. Cum arata monografia contabila?Inregistrarile contabile ale deciziei de rambursare TVAUltimele articole
Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si INREGISTRARI CONTABILETVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaArticole similare
Vezi ce declaratii depunem in luna mai 2012Achizitie bunuri second-hand din state membre - inregistrarea in scopuri de TVANoile penalitati si dobanzi din Noul Cod de Procedura Fiscala versus facilitatile acordate din 2016Codul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilPenalitati contractuale pentru neachitarea marfii livrate in regim de custodie. Cum procedam corect?Ultimele articole
Impozitare criptomonede. Cota impozit, CAS si CASS in 2025Plafon TVA de 300.000 lei depasit. Trebuie facuta trecerea la platitor de TVA?Achizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneGhidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taArticole similare
Ajustarea taxei deductibile la inregistrarea in scopuri de TVAAjustarea corecta a bazei de impozitare TVA in caz de falimentContract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorTVA in Noul Cod fiscal versus Vechiul Cod fiscal. Analiza comparativaSchimbari in mediul financiar. Noile taxe si impozite pana in 2016Ultimele articole
Ghidul surselor de finantare pentru IMM-uri: Cum alegi solutia potrivita pentru afacerea taE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineCota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Articole similare
Vanzare constructii vechi. In ce conditii se poate beneficia de scutirea de TVA?Vanzare imobil modernizat. Care va fi regimul TVA?Studiu de caz: Ajustare TVASchimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaConstructie avand ca destinatie sediu social. Cum se deduce TVA-ul?Ultimele articole
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliCum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVAVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"