Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.

Declaratia Unica 2023 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cazuri de deductibilitate a TVA. INREGISTRARI CONTABILEAchizitie de bunuri UE fara transport. Recuperam TVA?Dare in plata activ si cesiune creanta. Cum tratam veniturile la calculul impozitului pe profit?Stoc si ajustarea TVA. Cum facem inregistrarile contabile?Reduceri financiare. Reglementari contabile si TVAUltimele articole
SAF-T in 2023: Pot fi depuse declaratii rectificative pentru D406 in sistem? Daca da, care este termenul limita?Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anAcordare abonamente sportive prin Legea 34/2023. Cum vor fi decontate de firme?INREGISTRARI CONTABILE si obligatii declarative in cazul contractelor de superficieAchizitie intracomunitara de bunuri fara factura. Tratament contabil si fiscalArticole similare
ANAF publica lista datornicilor la stat. Noile plafoane care va trimit direct pe listaEvazionistii nu tin cont de procentul de TVAStudiu de caz: Asociere in participatiune si reflectarea bazei de impozitare a TVAContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii silitePersoana Fizica Autorizata. Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venitUltimele articole
Mod calcul si declarare impozit pe veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea camerelor in scop turisticDiurna externa oferita in conditiile Legii 72/2022. MONOGRAFIE contabila utila contribuabililorPersoanele fizice au fost incluse, conform Legii 134/2023, in categoria dezvoltatorilor imobiliari. Acestea vor putea acorda si crediteReincadrarea fiscala a SUMElor acordate sub forma indemnizatiei de delegare. Procedura de aplicare conform Ordinului 874/2023Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleArticole similare
TVA: Regimul special de scutire pentru intreprinderile miciCalcul depasire plafon PFA. Intreprindere individualaIntra angajatii ANAF in greva?Legislatie: Modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunareNoutati Legislatie Fiscala 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialUltimele articole
Imobilizarile corporale. Ce documente se utilizeaza pentru evidenta lorD101: Incepand cu 2023 exista 2 declaratii anuale de impozit pe profitFirme care depun SAF-T din 2022. De cand se declara sectiunea de ACTIVE si pe ce perioada?Monografie contabila pentru profitul reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit?Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleArticole similare
Ajustarea de TVA in cazul bunurilor imobile si de capitalTaxare inversa pentru vanzare teren si constructie catre o persoana juridica platitoare de TVAVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVACod TVA anulat. Ce tratament fiscal se aplica in caz de vanzare teren si constructie?TVA si persoana impozabilaUltimele articole
Cum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVASchimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaConditii de rambursare a TVA pentru achizitie bun imobilTransfer imobil in contul dividendelor. Tratament TVA
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"