Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA protocol. Acordare cadouri partenerilor de afaceriIncasare avans. Cum facem inregistrarea facturii?Inregistrare vouchere. Ce regim TVA aplicam?Regimul special pentru agricultori - spete utileAsigurare impotriva insolventei - Studiu de cazUltimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Intreprinzator debutant. Ce consecinte fiscale apar la pierderea calitatii de microintreprindere?Greseli frecvente pe care le fac investitorii incepatoriImport soft pe hardisk. Conditia de livrare DDP. Tratament fiscal TVAValoarea tichetelor de cresa pentru sem. II 2020 NU a fost majorata! (Ordinul 2810/2020)Guvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014Ultimele articole
PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaControale ANAF: 1,96 milioane lei SUME stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAArticole similare
Seminar Contabilitate Institutii Publice, Poiana Brasov, 29 octombrie - 1 noiembrie 2015Ajustarea TVA in beneficiul persoanei impozabile care a limitat dreptul de deducere 50%. Cum procedam?Transfer teren construibil catre asociat. Care este tratamentul TVA la lichidarea societatii?Monografie contabila pentru profitul reinvestit. Cum se calculeaza impozitul pe profit?Analiza consultant. Reglementari privind efectuarea de plati in valuta intre rezidentiUltimele articole
SAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaIn ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025E-Factura in 2025: De la 1 ianuarie 2025 sistemul este obligatoriu in relatia B2CDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiArticole similare
Ajustarea de TVA in cazul bunurilor imobile si de capitalVanzare cladire. Care este tratamentul TVA care se aplica?Achizitie teren construibil si constructie cu acelasi numar cadastral. Implicatii TVAConstructie avand ca destinatie sediu social. Cum se deduce TVA-ul?Bon valoric nr. 4Ultimele articole
Nou! Ministerul Finantelor vrea sa introduca o aplicatie mobila pentru sistemul RO e-FacturaTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliCum se face Notificarea la ANAF pentru livrarea de bunuri catre o persoana afiliata. Vanzare supusa regimului de taxare inversaVanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVAVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"