Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.
In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii, modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:
achizitie materiale consumabile /auxiliare efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 401
3021
3028
4426
- darrea in consum la efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.
% = 3021/3028
6021
6028
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
% = 401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
Achiztia acestora:
% = 401/404
303
213
214
4426
Darea in folosinta:
603 = 303
Sau
Amortizarea:
6811 = 2813/2814
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
Inregistrarea in contabilitate;
in regie proprie:
Achizitia de materiale:
% = 401
3021
3028
4426
Darea in consum:
6021/6028 = 3021/3028
Inregistrarea investitiilor in curs de executie:
231 = 722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
Receptia imobilizarii:
212 = 231
In cazul in care se face in antrepriza:
% = 404
231
4426
Receptia imobilizarii:
212 = 231
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:
"Cheltuieli ulterioare
106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.
(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.
107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.
(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.
Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Vanzare conctructie si cota TVA. Cum tratam incasarile in numerar?Studiu de caz - Operatiuni intracomunitare. INREGISTRARI CONTABILEVanzare de bunuri catre asociat. Cum procedam in ce priveste compensarea?Retur utilaje. TVA. Ce INREGISTRARI CONTABILE se fac si cum procedam pentru mai multe situatii privind anularea contractului?Contract de factoring. Care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
Tratament CONTABIL si FISCAL pentru acordarea voucherelor de vacanta, pensia facultativa si asigurarile voluntare de sanatateAchizitie teste rapide Covid-19 si testare angajati. Regim fiscal-contabil si documente justificativeAjustarea TVA in cazul clientilor in falimentContabilitate si Monografii contabile. Portite legale in plina CRIZAImpozit pe profit de recuperat la sfarsitul anului. INREGISTRARI CONTABILE
Mai multe articole despre inregistrari contabile
Articole similare
Factura comision emisa de un furnizor care nu a comunicat cod valid de TVACodul fiscal 2011 (Partea IV.3): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Taxa pentru utilizarea programelor informaticeCalcul TVA pentru constructii noiTVA respins la rambursare. Care sunt implicatiile contabile si fiscale?Ultimele articole
Declaratia 101. Termen limita de depunere, facilitati si alte elemente de noutate in 2021Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocAjustare TVA colectata. MONOGRAFIE contabila si tratament fiscal
Mai multe articole despre sume
Articole similare
Expert TVA: 29 de spete fiscale esentiale pentru contabili!Lipsuri materiale imputabile. Cum facem ajustarea de TVA?Legislatie martie 2012: Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 privind societatile comercialeAchizitie intracomunitara de serviciiIata solutia pentru ajustarea TVA dupa inregistrarea in scopuri de TVA a contribuabililorUltimele articole
Obligatie de raportare conform DAC 6 pentru operatiuni in cadrul grupului si plata unor venituri din comisionOperatiuni de fuziune intre doua SRL-uri. Aspecte contabileOFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaFacturare penalizari contractuale. Care este regimul fiscal TVA si cum se calculeaza impozitul pe venit pentru o microintreprindere?Microintreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitare
Mai multe articole despre active
Articole similare
Monografii contabile, piercing in spranceana si un inceput de artrita. Ce trebuie sa stie contabilii?Efecte fiscale privind scoaterea din evidenta a imobilizarilor corporale in curs de executieRomania: Fonduri europene de 240 de milioane de euro pentru domeniul vitivinicol (proiect)Tratamentul fiscal al cheltuielilor facute in perioada investitiilorVanzare cladiri vechi. Ce regim TVA se aplica?Ultimele articole
Vanzare imobil catre asociati. Intocmire facturi. Regim TVAVanzare bun imobil si teren - regim fiscal TVASchimbare destinatie cladiri: Tratament fiscal si TVA. Monografie contabilaConditii de rambursare a TVA pentru achizitie bun imobilTransfer imobil in contul dividendelor. Tratament TVA
Mai multe articole despre regie proprie

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"