Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Cum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 11 Nov. 2014 Exclusiv
Tags: sediu inchiriat, inregistrari contabile, sume, active, regie proprie

In analiza de mai jos, o firma a inchiriat un apartament intreg pentru sediul social. Apartamentul este folosit integral pentru sediul social al firmei. Pentru a-si putea desfasura activitatea au fost necesare reparatii si achizitionarea de electrice, electrocasnice si alte materiale necesare. In contract este specificat faptul ca respectivul chirias poate face imbunatatiri apartamentului si dotarea cu cele necesare. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste reparatii si achizitii de bunuri si daca e firma afectata la calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor.


In situatia in care efectuati reparatii ale sediului social - pentru readucerea la starea initiala si lucrarile efectuate nu reprezinta investitii,  modernizari care au ca scop imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, atunci sumele respective se inregistreaz adrept cheltueili cu reparatii - direct pe costuri - cont 611.
 
Inregistrarea in contabilitate:
Daca se fac in regie proprie:

    achizitie materiale consumabile /auxiliare  efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.

%                    =          401
3021
3028
4426
     - darrea in consum la  efectuarea reparatiilor in baza devizului de lucrari si a pv de receptie lucrari.

 
%                     =          3021/3028
6021
6028
 
In cazul in care reparatiile se fac prin intermediul unei firme (in anrepriza), veti avea:
 
%                     =          401
611
4426
Echipamente electrocasnice achizitionate  vor constitui mijloace fixe sau obiecte de invenatr in functie de durata de utilizare a acestora si valoarea lor.
 
Achiztia acestora:
%                     =          401/404
303
213
214
4426
 
Darea in folosinta:
603      =          303
Sau
Amortizarea:
6811    =          2813/2814
 
In cazul in care lucrarile efectuate vor fi incadrate ca investitii atunci acestea sevor amortiza pe durata contractului de inchiriere.
 
Inregistrarea in contabilitate;

    in regie proprie:

Achizitia de materiale:
%                    =          401
3021
3028
4426
 
Darea in consum:
6021/6028      =          3021/3028
 
Inregistrarea investitiilor  in curs de executie:
231     =          722 cu sumele inregistrate in conturile de cheltuieli
 
Receptia imobilizarii:
212     =          231
 
In cazul in care se face in antrepriza:
%        =          404
231
4426
 
Receptia imobilizarii:
 
212      =          231
 
Redam mai jos prevederile pct. 106 si 107 din OMEF 3055/2009:

"Cheltuieli ulterioare
 106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

 (2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

 107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

 (2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

 Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare".
 
 
In niciunul din cazuri insa nu va fi afectat impozitul pe venitul microintreprinderilor.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Cum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016