Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca prin Ordinul ANAF 2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016.
- S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
- Au fost reduse numarul de documente care se anexeaza la formularul 088 .
- A fost diminuat numarul de intrebari din formular de la 20 la 12.
Prin noul model de formular 088, aprobat prin Ordinul ANAF nr.2048/2016 se vor raporta:
Informatii privind locul de desfasurare al activitatii economice:
a).la sediul social/profesional,
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
b).la sedii secundare (puncte de lucru),
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia.
c).in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.
Informatii privind detinerile asociatilor si/sau administratorilor, respectiv:
A).daca au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile-societati infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
A.1).la care a fost declansata procedura insolventei,
A.2).in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
B).au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale , respectiv membri ai unor intreprinderi familiale la care a fost declansata procedura insolventei sau in inactivitate temporara, inscrisa la registrul comertului.
3.Tipul de viza detinuta pentru cetateni non-UE care detin calitatea de administrator.
Se va anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.
4.Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele societatii comerciale.
5.Specificarea modului de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.Se va anexa copia contractului incheiat cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii.
6.Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.
7.Numarul contractelor individuale de munca incheiate.Se anexeaza, dupa caz, copia contractului de prestari servicii. In cazul in care societatea nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.
8.Informatii privind natura si cuantumul veniturilor brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.Se declara in ce transa de venituri se incadreaza persoana respectiva.
9.Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.
10.Precizarea activelor detinute de societatea comerciala in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.
11.Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a).operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b).achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.
12. Date privind creditarile efectuate de catre asociatii si/sau administratorii societatii la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Declaratia cod 088 si operatiuni pe teritoriul Romaniei. Cum completam locul desfasurarii activitatii cand aceasta se deruleaza la terti?Zoom fiscal: Principalele modificari aduse formularului 088Zoom fiscal: Noul FORMULAR 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVASchimbarea administratorilor si/sau a asociatilor. Cand depunem Formularul 088?5 motive sa participati la Seminarul National de Fiscalitate si ContabilitateUltimele articole
Modificarea declaratiei 088. Ce implicatii fiscale apar?Ce modificari a suferit Formularul 088 odata cu OANAF 2048/2016?Cod TVA anulat. Deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?Formularul 088 simplificat se aplica de la 1 augustNoul FORMULAR 088 pune presiune pe mediul de afaceri!Articole similare
Ce implicatii fiscale apar la anularea unei creante?Facilitati fiscale instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019. ANULAREA unor obligatii accesoriiReguli TVA in 2013 | Taxare inversa in cazul masurilor de simplificareProgramul „IMM Leasing de echipamente si utilaje†a fost publicat in Monitorul Oficial (OUG 118/2020)Factura de la furnizor aflat in insolventa. Influenteaza deducerea TVA?Ultimele articole
Formularul D8 - Cererea de acordare a esalonarii la plata- este disponibil pe site-ul ANAFA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTPrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 20224 modificari aduse Codului de procedura fiscala: esalonare la plata, eliminare obligatii declarative, impozit pe dividende si comert onlineEsalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridiceArticole similare
Cele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aRaspunsul consultantului fiscal: Invalidarea codului TVA din oficiu de catre autoritatea fiscala. Conditii si consecinte fiscaleNorme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleImpozitul specific unor activitati. Informare ANAF 2017Esalonare la plata pentru contribuabilul cu risc fiscal mic. Care e procedura?Ultimele articole
Neindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiCum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleSubventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Raportarile contabile la 30 iunie 2023 se depun pana cel mai tarziu la data de 16 august 2023Cine NU trebuie sa depuna sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2023, conform Ordinului 2195/2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"