Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 29 Iul. 2016 Exclusiv
Va informam ca prin Ordinul ANAF 2048/2016 s-a aprobat noul model al fomularului 088 "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" care se va depune la organele fiscale incepand cu data de 1 august 2016.
- S-a eliminat obligativitatea depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor.
- Au fost reduse numarul de documente care se anexeaza la formularul 088 .
- A fost diminuat numarul de intrebari din formular de la 20 la 12.
Prin noul model de formular 088, aprobat prin Ordinul ANAF nr.2048/2016 se vor raporta:
Informatii privind locul de desfasurare al activitatii economice:
a).la sediul social/profesional,

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2022
b).la sedii secundare (puncte de lucru),
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia.
c).in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
In aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.
Informatii privind detinerile asociatilor si/sau administratorilor, respectiv:
A).daca au detinut calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile-societati infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
A.1).la care a fost declansata procedura insolventei,
A.2).in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
B).au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale , respectiv membri ai unor intreprinderi familiale la care a fost declansata procedura insolventei sau in inactivitate temporara, inscrisa la registrul comertului.
3.Tipul de viza detinuta pentru cetateni non-UE care detin calitatea de administrator.
Se va anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.
4.Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele societatii comerciale.
5.Specificarea modului de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.Se va anexa copia contractului incheiat cu prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii.
6.Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.
7.Numarul contractelor individuale de munca incheiate.Se anexeaza, dupa caz, copia contractului de prestari servicii. In cazul in care societatea nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.
8.Informatii privind natura si cuantumul veniturilor brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.Se declara in ce transa de venituri se incadreaza persoana respectiva.
9.Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.
10.Precizarea activelor detinute de societatea comerciala in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.
11.Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a).operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b).achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.
12. Date privind creditarile efectuate de catre asociatii si/sau administratorii societatii la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Cluj-Napoca

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "ANAF: Noul formular 088 se va depune de societatile comerciale incepand cu 1 august 2016":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Cum arata cerintele actuale din Formularul 088?Cod TVA anulat. Deducere TVA din facturi emise inainte de anulare. Cum procedam?5 motive sa participati la Seminarul National de Fiscalitate si ContabilitateCHESTIONAR privind modul de implementare si efectele asupra mediului de afaceri ale Formularului 088OPANAF 19/2015 pentru completarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAUltimele articole
Declaratia cod 088 si operatiuni pe teritoriul Romaniei. Cum completam locul desfasurarii activitatii cand aceasta se deruleaza la terti?Modificarea declaratiei 088. Ce implicatii fiscale apar?Zoom fiscal: Principalele modificari aduse formularului 088Ce modificari a suferit Formularul 088 odata cu OANAF 2048/2016?Zoom fiscal: Noul FORMULAR 088 utilizat pentru inregistrarea in scopuri de TVA
Mai multe articole despre formular 088
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 8-12 septembrie 2008 - Monitorul OficialStudiu de caz: Scoaterea din evidenta a creantei unei societati aflate in procedura de falimentSocietate in insolventa. Inscriere la masa credala pentru recuperare dividende neridicateAplicarea taxarii inverse in situatia declararii insolventeiNoile norme de aplicare pentru OUG 92 au fost publicate in MonitorUltimele articole
Formularul D8 - Cererea de acordare a esalonarii la plata- este disponibil pe site-ul ANAFA fost publicata schema de ajutor de stat din cadrul Programului RURAL INVESTPrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 20224 modificari aduse Codului de procedura fiscala: esalonare la plata, eliminare obligatii declarative, impozit pe dividende si comert onlineEsalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridice
Mai multe articole despre procedura insolventei
Articole similare
Aspecte utile in 2016 privind regimul de declarare derogatoriuSistemul de Raportare Contabila la 30 iunie 2020. Stuctura si mod de completare. Entitati care au obligatia depunerii bilantuluiCalcul plafon scutire TVA 2012. Reluarea activitatiiSocietate in INACTIVITATE TEMPORARA. Posibilitatea angajarii unui economistCasarea mijloacelor fixe. Societate aflata in inactivitateUltimele articole
ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALOperatorii economici cu exercitiu financiar diferit de anul calendaristic depun raportarile contabile pana pe 16 august 2022Termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare semestriale se implineste pe data de 16 august 2022Suspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Raportarile contabile la 30 iunie 2022 urmeaza a fi depuse pana cel mai tarziu la data de 16 august 2022
Mai multe articole despre inactivitate temporara

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"