Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, societatea care constituie subiectul principal livreaza marfa intr-un stat vecin, membru UE. Partenerul strain cere invoice si precizeaza ca factura nu trebuie sa aiba serie, ci doar un numar format din 10 cifre. Vom identifica procedura corecta si baza legala pentru aceasta operatiune.
Printre prevederile legale cu privire la emiterea facturii de catre o societatea din Romania catre orice partener (art.155 alin.19 din Codul fiscal si OMFP 2226/2006) nu se regasesc aspectele mentionate de partenerul dvs.
Conform legislatiei din Romania, care a transpus DirectivaUE 112 in materie de TVA, factura trebuie sa aiba o serie. Cu privire la denumirea acesteia, invoice etse traducerea denumirii de factura in engleza, termen care practic este formalizat la nivel de UE. Desigur, aceasta nu inseamna ca pe documnet trebuie sa scrieti invoice. Va recomandam sa scrieti Invoice /Factura.
Redam mai jos prevederile fiscale cu privire la ce informatii obligatorii trebuie sa contina factura:
"(19) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
e) denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153, ale reprezentantului fiscal;
f) denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
g) denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153 ale reprezentantului fiscal;
h) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 125^1 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
i) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
j) indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
k) in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea «autofactura»;
l) in cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
m) in cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea «taxare inversa»;
n) in cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea «regimul marjei - agentii de turism»;
o) daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile «regimul marjei - bunuri second-hand», «regimul marjei - opere de arta» sau «regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati», dupa caz;
p) in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea «TVA la incasare»;
r) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune."
Anexa 4 din OMFP 2226/2006 prevede:
ANEXA 4
" Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
1. Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Regularizarea unui pret facturat eronat pentru o factura externaFurnizori externi de asigurariCodul special pentru operatiuni intracomunitare. Cum se atribuie NIF asociatului unic strain?ANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Retur marfa produse neconforme calitativ. Documente necesare. TVAUltimele articole
Plata FACTURI EXTERNE. Cum se inregistreaza in contabilitate diferentele de curs valutarControl inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?Pentru invoice trebuie sa emitem si factura?Articole similare
Achizitii de bunuri de la persoane fizice si juridice din UE. Utilizarea codului special de TVA. Cum procedam?Taxare inversa electronica. Ce tratament se aplica si care e procedura?Termen limita pentru declararea facturilor in cazul firmelor platitoare de TVA si de impozit pe venitCe declaratii au termenul-limita stabilit la 25 februarie?Dobanda si TVA pentru rata leasing. Cum facem deducerea?Ultimele articole
Spatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru facturarea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Cota TVA de 11%: Ce se aplica, ce se exclude, ce se justifica de la 1 AUGUST 2025Majorare cota TVA de la 1 august 2025. Ce se intampla cu contractele semnate anterior?Facturi electrice intocmite gresit. Ce cota TVA se aplica pentru facturile stornoMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneArticole similare
Deductibilitate cheltuieli efectuate cu bon fiscal. Ce conditii se impun la semnarea facturilor?Top probleme din practica privind Declaratia 394, rezolvate de experti contabiliObligatii declarative cu termen la 25 iunie. Ce formulare depunem la ANAF?Elementele obligatorii care trebuie sa apara pe factura de avans, conform Codului fiscalIata solutia ideala pentru a scapa de stresul schimbarilor legislative in domeniul fiscal-contabil!Ultimele articole
Majorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025e-TVA: Sanctiunile se aplica din 1 IULIE sau 1 AUGUST 2025, in functie de sistemul TVATVA dedus gresit: Ce faci cand ai completat eronat D300 si D394Aplicarea TVA la INCASARE. Conditii, termene si erori frecvente in 2025TVA la INCASARE in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700Articole similare
Factura de prestari servicii se intocmeste cu TVA?Tratament TVA pentru contract de prelucrare in sistem lohnCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul X - Regimul deducerilorInstitutiile publice si activitatile impozabileReinregistrarea in scopuri de TVA. Obligatii fiscale TVAUltimele articole
Cota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390TVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"