Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, societatea care constituie subiectul principal livreaza marfa intr-un stat vecin, membru UE. Partenerul strain cere invoice si precizeaza ca factura nu trebuie sa aiba serie, ci doar un numar format din 10 cifre. Vom identifica procedura corecta si baza legala pentru aceasta operatiune.
Printre prevederile legale cu privire la emiterea facturii de catre o societatea din Romania catre orice partener (art.155 alin.19 din Codul fiscal si OMFP 2226/2006) nu se regasesc aspectele mentionate de partenerul dvs.
Conform legislatiei din Romania, care a transpus DirectivaUE 112 in materie de TVA, factura trebuie sa aiba o serie. Cu privire la denumirea acesteia, invoice etse traducerea denumirii de factura in engleza, termen care practic este formalizat la nivel de UE. Desigur, aceasta nu inseamna ca pe documnet trebuie sa scrieti invoice. Va recomandam sa scrieti Invoice /Factura.
Redam mai jos prevederile fiscale cu privire la ce informatii obligatorii trebuie sa contina factura:
"(19) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
e) denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153, ale reprezentantului fiscal;
f) denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;
g) denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare prevazut la art. 153 ale reprezentantului fiscal;
h) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile prevazute la art. 125^1 alin. (3) in definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;
i) baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;
j) indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;
k) in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea «autofactura»;
l) in cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la dispozitiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice alta mentiune din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
m) in cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea «taxare inversa»;
n) in cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea «regimul marjei - agentii de turism»;
o) daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile «regimul marjei - bunuri second-hand», «regimul marjei - opere de arta» sau «regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati», dupa caz;
p) in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea «TVA la incasare»;
r) o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune."
Anexa 4 din OMFP 2226/2006 prevede:
ANEXA 4
" Norme privind regimul intern de numerotare a facturii
1. Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.
2. Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.
Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.
In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.
3. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura."
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Furnizori externi de asigurariCodul special pentru operatiuni intracomunitare. Cum se atribuie NIF asociatului unic strain?Control inopinat 2017: Ce acte sunt obligatorii in caz de control?Retur marfa produse neconforme calitativ. Documente necesare. TVAStudiu de caz: Regularizarea unui pret facturat eronat pentru o factura externaUltimele articole
Plata FACTURI EXTERNE. Cum se inregistreaza in contabilitate diferentele de curs valutarANAF: Comert cu ridicata. Ce documente solicita inspectorii la un control inopinat?Pentru invoice trebuie sa emitem si factura?Articole similare
Studiu de caz: Regimul TVA in cazul colectarii si valorificarii deseurilorPrejudiciu de 30 milioane de lei identificat de inspectorii antifraudaNumerarul care depaseste 10.000 euro trebuie declarat in vama. Iata ce documente sunt necesare si cum se completeaza acesteaFormularul 394. Depunere in anul 2015Incadrarea veniturilor. Cum procedam referitor la TVA si impozitare?Ultimele articole
Comertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareInchiriere auto. Obligatii de declarare prin D301 pentru firmele neplatitoare de TVACodul TVA in 2025. EXEMPLU practic pentru obtinerea luiCota TVA de 21%. Cum sa procedati daca ati primit facturi cu TVA de 19% in luna AUGUST 2025SAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programArticole similare
Documente si evidente utilizate in scopul TVACine e obligat sa depuna Declaratia 311?Majorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Inchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitTratament fiscal pentru PFA-urile care au incasat microgranturi prin Masura 1Ultimele articole
Factura storno. TVA de 19% sau de 21% in cazul facturilor de storno avans pentru chirii?Declaratia 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilCard POS. La INCASAREa prin POS exista obligatia emiterii facturii?e-TVA. Raspunsul la Notificarea de conformare poate fi structurat in 3 partiTVA la INCASARE. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneArticole similare
Ajustarea TVA ca urmare a inregistrarii in scop de TVA. Ce restrictii exista?Regimul de taxare aplicabil livrarii produselor obtinute din arendareNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Prestari servicii - tratament fiscalNoul Cod fiscal: LIVRAREa de bunuriUltimele articole
Cod CAEN. Cum sa procedati daca NU aveti cod CAEN pentru serviciile de transportCota TVA. TVA pentru amoniac si servicii agricole in 2025Achizitie intracomunitara. Tratament fiscal TVA pentru livrarile care NU se fac la data din facturaAchizitii intracomunitare. Declararea transportului in D300 si D390Firme care fac achizitii intracomunitare. EXEMPLU util pentru completarea D390
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"