Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
A fost publicat Ordinul nr. 1.520/2013 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, in Monitorul Oficial nr. 583 din 13.09.2013.
Redam mai jos continutul acestuia:
ARTICOLUL 1 Obiectul inlesnirilor la plata
(1) Pentru obligatiile fiscale principale si accesorii administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau alte sume datorate bugetului general consolidat si transmise spre recuperare acestei autoritati, organul fiscal competent poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:
a) amanarea la plata a obligatiilor fiscale principale, precum si a obligatiilor fiscale accesorii in situatia in care contribuabilii au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea, denumite in continuare autoritatile competente;
b) anularea obligatiilor fiscale accesorii prevazute la lit. a), in situatia in care contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe ori de a incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura aferente creantelor de incasat de la autoritatile competente, iar amanarea la plata a fost finalizata;
c) scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare ca urmare a unei cereri de rambursare si data efectuarii platii, in cazul contribuabililor care au incasat dupa termenul contractual sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata inainte de data de 3 iunie 2013, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. V alin. (20) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, denumita in continuare ordonanta de urgenta;
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
SAF-T pentru Contribuabili Mici
d) amanarea la plata, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa data depunerii cererii de rambursare la autoritatea competenta, in cazul contribuabililor care au de incasat sume ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. V alin. (21) din ordonanta de urgenta.
(2) Prin sume certe, lichide si exigibile de incasat de la autoritatile competente se intelege sumele autorizate la plata aferente cererilor de rambursare depuse de beneficiar.
(3) Prin autoritati competente in sensul prezentului ordin se intelege autoritatile de management
si/sau organismele intermediare, dupa caz.
ARTICOLUL 2 Organul fiscal competent pentru acordarea inlesnirilor la plata
Competenta de acordare a inlesnirilor la plata revine organului fiscal competent conform prevederilor art. 33 sau 36, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura
fiscala.
ARTICOLUL 3 Beneficiarii inlesnirilor la plata
Beneficiaza de inlesnirile la plata prevazute la art. 1 contribuabilii care au calitatea de:
a) beneficiari ai finantarii nerambursabile, pentru obligatiile datorate de acestia;
b) partenerii beneficiarilor prevazuti la lit. a) potrivit acordului de parteneriat, anexa la contractul de finantare, pentru obligatiile datorate de acestia.
ARTICOLUL 4 Cererea de acordare a inlesnirilor la plata
(1) inlesnirile la plata se solicita de catre contribuabilii prevazuti la art. 3 in baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent sau transmise prin posta cu scrisoare recomandata, cu confirmare de primire. in cazul depunerii cererii prin imputernicit, aceasta va fi insotita de dovada imputernicirii/reprezentarii, in conditiile art. 18 din Codul de procedura fiscala.
(2) Pentru contribuabilul care are infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a inlesnirilor la plata se depune de catre contribuabil atat pentru obligatiile fiscale datorate de acesta, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale contribuabilului in structura caruia functioneaza aceste sedii secundare.
(3) Cererea cuprinde urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum si numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu tertii, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) tipul inlesnirii la plata solicitat;
c) suma totala pentru care se solicita inlesnirea la plata, defalcata pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si, in cadrul acestora, pe obligatii fiscale principale si accesorii. in cazul contribuabililor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, impozitul pe venitul din salarii se mentioneaza separat pentru contribuabil si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare;
d) data si semnatura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, precum si stampila, daca este cazul.
(4) Pentru a beneficia de inlesnirile la plata contribuabilul fara domiciliu fiscal in Romania trebuie sa desemneze un imputernicit potrivit art. 18 din Codul de procedura fiscala.
Ordinul integral poate fi consultat AICI.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Se modifica legea insolventei. Care sunt noutatile?Nu uitati de ultima zi pentru platile anticipate aferente trimestrului IV 2013Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleCe planuri are Ministerul Economiei pentru firmele romanestiArendare. In ce conditii se emit obligatoriu facturi?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Facilitati fiscale conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordareNoutati fiscale: Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300Aplicarea prevederilor OUG 29/2020 pentru sumele esalonate la plataActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)ONG. Costuri purtatoare de TVA. Cum se poate recupera taxa?Ultimele articole
Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Articole similare
Cum tratam din punct de vedere al TVA transportul marfurilor livrate intracomunitarAplicarea structurii de comisionar la refacturarea utilitatilor. Cum procedam?Studiu de caz: Cum despagubim societatea de leasingServicii accesorii transport pentru achizitii intracomunitare. Cum declaram in Declaratia 390 si Intrastat?Caz practic: corectarea Declaratiei 390Ultimele articole
Scutiri de TVA, livrari intracomunitare. Formularul CMR trebuie sa cuprinda si stampila beneficiarului?Cheltuieli cu masa si cazarea suportate de client. Regim fiscal TVATransport de bunuri. Exista obligativitatea stampilarii CMR-ului de catre ambele parti implicate pentru justificarea scutirii de TVA?Livrari intracomunitare de bunuri. Documente pentru justificarea aplicarii regimului de scutire TVALivrarea de bunuri. Operatiuni in sfera de aplicare a TVAArticole similare
Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAClient in faliment. Cum tratam provizioanele si ajustarea TVA?Tratament fiscal si contabil pentru scoaterea din evidenta a titlurilor de participareAjustare TVA la clienti care au fost in falimentImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimUltimele articole
Amnistie fiscala 2024. Finantele MODIFCA procedura de anulare a unor obligatii bugetareAmnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazPenalitati de intarziere. Facturarea penalitatilor se face cu sau fara TVA?Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiAnularea CREANTElor fiscale prin OUG 107/2024. In ce situatii se acorda facilitatileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"