Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

A fost publicat Ordinul nr. 1.520/2013 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, in Monitorul Oficial nr. 583 din 13.09.2013.
Redam mai jos continutul acestuia:
ARTICOLUL 1 Obiectul inlesnirilor la plata
(1) Pentru obligatiile fiscale principale si accesorii administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau alte sume datorate bugetului general consolidat si transmise spre recuperare acestei autoritati, organul fiscal competent poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:
a) amanarea la plata a obligatiilor fiscale principale, precum si a obligatiilor fiscale accesorii in situatia in care contribuabilii au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in baza contractelor de finantare incheiate cu acestea, denumite in continuare autoritatile competente;
b) anularea obligatiilor fiscale accesorii prevazute la lit. a), in situatia in care contribuabilul a renuntat la dreptul de a percepe ori de a incasa dobanzi, penalitati sau accesorii de orice natura aferente creantelor de incasat de la autoritatile competente, iar amanarea la plata a fost finalizata;
c) scutirea la plata a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente pentru perioada cuprinsa intre data la care trebuia efectuata plata de catre autoritatea competenta potrivit termenelor stabilite in contractul de finantare ca urmare a unei cereri de rambursare si data efectuarii platii, in cazul contribuabililor care au incasat dupa termenul contractual sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plata inainte de data de 3 iunie 2013, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. V alin. (20) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, denumita in continuare ordonanta de urgenta;

Taxare 2025 Noutatile Codului fiscal

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii
d) amanarea la plata, in vederea scutirii, a obligatiilor fiscale accesorii aferente obligatiilor fiscale principale scadente dupa data depunerii cererii de rambursare la autoritatea competenta, in cazul contribuabililor care au de incasat sume ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plata depasit, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. V alin. (21) din ordonanta de urgenta.
(2) Prin sume certe, lichide si exigibile de incasat de la autoritatile competente se intelege sumele autorizate la plata aferente cererilor de rambursare depuse de beneficiar.
(3) Prin autoritati competente in sensul prezentului ordin se intelege autoritatile de management
si/sau organismele intermediare, dupa caz.
ARTICOLUL 2 Organul fiscal competent pentru acordarea inlesnirilor la plata
Competenta de acordare a inlesnirilor la plata revine organului fiscal competent conform prevederilor art. 33 sau 36, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura
fiscala.
ARTICOLUL 3 Beneficiarii inlesnirilor la plata
Beneficiaza de inlesnirile la plata prevazute la art. 1 contribuabilii care au calitatea de:
a) beneficiari ai finantarii nerambursabile, pentru obligatiile datorate de acestia;
b) partenerii beneficiarilor prevazuti la lit. a) potrivit acordului de parteneriat, anexa la contractul de finantare, pentru obligatiile datorate de acestia.
ARTICOLUL 4 Cererea de acordare a inlesnirilor la plata
(1) inlesnirile la plata se solicita de catre contribuabilii prevazuti la art. 3 in baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent sau transmise prin posta cu scrisoare recomandata, cu confirmare de primire. in cazul depunerii cererii prin imputernicit, aceasta va fi insotita de dovada imputernicirii/reprezentarii, in conditiile art. 18 din Codul de procedura fiscala.
(2) Pentru contribuabilul care are infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a inlesnirilor la plata se depune de catre contribuabil atat pentru obligatiile fiscale datorate de acesta, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale contribuabilului in structura caruia functioneaza aceste sedii secundare.
(3) Cererea cuprinde urmatoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele si prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum si numele, prenumele si calitatea celor care reprezinta contribuabilul in relatiile cu tertii, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii;
b) tipul inlesnirii la plata solicitat;
c) suma totala pentru care se solicita inlesnirea la plata, defalcata pe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat si, in cadrul acestora, pe obligatii fiscale principale si accesorii. in cazul contribuabililor care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, impozitul pe venitul din salarii se mentioneaza separat pentru contribuabil si separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare;
d) data si semnatura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/imputernicitului, precum si stampila, daca este cazul.
(4) Pentru a beneficia de inlesnirile la plata contribuabilul fara domiciliu fiscal in Romania trebuie sa desemneze un imputernicit potrivit art. 18 din Codul de procedura fiscala.
Ordinul integral poate fi consultat AICI.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Legislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalComert online. Cum facem vanzarea prin curier si incasarea facturilor?Refacturare taxe locale. Care sunt implicatiile TVA?Cum arata analiza impozitului pe profit si a TVA-ului pe Trim. IIDeclaratia rectificativa 710. Descarcati cele patru actualizari!Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Zoom fiscal: Ordonanta privind acordarea unor facilitati fiscale a fost publicata in Monitorul OficialAplicarea prevederilor OUG 29/2020 pentru sumele esalonate la plataNoutati fiscale: Ordinul nr. 588/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 300In atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Esalonare la plata obligatii fiscale. Cum pot firmele sa beneficieze si de amnistia fiscala (OUG 107/2024)Ultimele articole
OUG 107/2024, modificat prin OUG 112/2024. Ce schimbari sunt aduse amnistiei fiscaleContribuabilii au la dispozitie 15 zile pentru a depune Notificarea privind intentia de mediere in cazul executarii siliteOUG 19/2021. Scutirea de la plata impozitului specific, amanarea dreptului de deducere a TVA, restructurarea obligatiilor bugetare si esalonarea la plataNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Facilitati fiscale conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordareArticole similare
In ce mod identificam corect baza de impozitare pentru operatiunile din interiorul tariiTVA si monografie contabila: Refacturare cheltuieliFactura separata de transport primita de la un furnizor intracomunitar. Declaram in D 390?Codul fiscal 2008 - Capitolul VII. Baza de impozitare - art. 137-139^1Cheltuielile accesorii au regim TVA diferit?Ultimele articole
E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaScutiri de TVA, livrari intracomunitare. Formularul CMR trebuie sa cuprinda si stampila beneficiarului?Cheltuieli cu masa si cazarea suportate de client. Regim fiscal TVATransport de bunuri. Exista obligativitatea stampilarii CMR-ului de catre ambele parti implicate pentru justificarea scutirii de TVA?Livrari intracomunitare de bunuri. Documente pentru justificarea aplicarii regimului de scutire TVAArticole similare
Servicii bancare achizitionate din UE. Ce implicatii TVA apar?Cum deducem bonurile fiscale mai mari de 100 euro?Legea 59/2020: Tichete de masa acordate angajatilor din somaj tehnic. Zile libere parinti. Prelungire indemnizatiiContract prestari servicii: Tratamentul fiscal al compensatiei datoriilorCum facem scoaterea din evidenta a CREANTElor nerecuperate?Ultimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Plata dividende in 2025. Care este plafonul de plati in numerarProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Afirmatii eronate aparute in presa privind aplicarea OUG 107/2024. Care este pozitia ANAF
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"