Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Facilitati fiscale conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 12 Nov. 2020 Exclusiv
Tags: oug 9/2019, legea 114/2020, facilitati fiscale

Va rog sa-mi spuneti care sunt, pe scurt, facilitatile fiscale de care poate beneficia o societatea care doreste restructurarea datoriilor fiscale in baza OUG 6/2019 si a legii 114/2020, datorii restante la 31.07.2020. Ma intereseaza ce poate solicita (anulare penalitati, scutire de debite, etc) si care sunt conditiile de acordare a acestor facilitati. De asemenea, ma intereseaza daca, la data depunerii cererii de restructurare, societatea trebuie sa achite la zi obligatiile de plata scadente dupa 31.07.2020 si daca are obligatia platii la scadenta a obligatiilor bugetare scadente ulterior depunerii cererii (daca e o conditie pentru mentinerea inlesnirilor acordate).

Raspunsul specialistului:

In OUG 6/2019 restructurarea datoriilor fiscale restante la 31.07.2020 este reglementata la Capitolul I Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 iulie 2020, articolul 1 din acest capitol prevede ca societatile isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala si de asemenea accesoriile aferente.
 
Solicitarea de restructurare se depune la organul fiscal competent impreuna cu planul de restructurare, prin care se pot propune urmatoarele masuri: inlesnirea la plata a obligatiilor bugetare, conversia in actiuni a obligatiilor bugetare principale, darea in plata a unor bunuri imobile ale contribuabilului si anularea unor obligatii bugetare principale (in proportie de maxim 50% din totalul acestora, excluzand obligatiile bugetare reprezentand ajutor de stat de recuperat). 
 
Prin planul de restructurare puteti solicita restructurarea principalului si a accesoriilor aferente in conformitate cu prevederile art. 4 din OG 6/2019 Continutul planului de restructurare:
 
Art. 4 (2) Restructurarea obligatiilor bugetare poate fi constituita din una sau mai multe masuri, din care una dintre masuri trebuie sa fie reprezentata de inlesnirile la plata obligatiilor bugetare. 
 
Masurile de restructurare a obligatiilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt urmatoarele:
 
a) inlesniri la plata obligatiilor bugetare. Prin inlesniri la plata obligatiilor bugetare, in sensul prezentului capitol, se intelege plata esalonata a obligatiilor bugetare principale, precum si amanarea la plata a accesoriilor si/sau a unei cote din obligatiile bugetare principale, in vederea anularii potrivit art. 18.
 
(Articolul 18 Finalizarea planului de restructurare

(1) In situatia in care masurile de restructurare a debitorului, precum si masurile de restructurare a obligatiilor bugetare au fost realizate, planul de restructurare se considera finalizat, iar dobanzile, penalitatile si toate accesoriile datorate de debitor, amanate la plata, precum si obligatiile bugetare principale amanate la plata se anuleaza prin decizie, care se comunica debitorului odata cu decizia de finalizare a planului de restructurare.(2) Decizia de finalizare a planului de restructurare a obligatiilor bugetare impreuna cu decizia de anulare a obligatiilor bugetare principale si accesorii amanate la plata se comunica debitorului, potrivit Codului de procedura fiscala.).
b) conversia in actiuni a obligatiilor bugetare principale, in conditiile reglementate la art. 264 din Codul de procedura fiscala;
c) stingerea obligatiilor bugetare principale prin darea in plata a unor bunuri imobile ale debitorului, potrivit dispozitiilor art. 263 din Codul de procedura fiscala;
d) anularea unor obligatii bugetare principale potrivit art. 18.

(4) Masura de anulare a unor obligatii bugetare principale poate avea loc pentru maximum 50% din totalul obligatiilor bugetare principale, in conditiile alin. (6)-(9), si nu poate avea ca obiect obligatii bugetare principale si accesorii reprezentand ajutor de stat de recuperat.

(7) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum de maximum 30% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 5% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata, astfel cum este definita la alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(8) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 30% si 40% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 10% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata, astfel cum este definita la alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.

(9) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 40% si 50% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 15% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata, astfel cum este definita la alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
 
Conditiile de acordare a facilitatior sunt reglementate la art. 2 din OG 6/2019:
 
Articolul 2

Conditii pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare

(1) Pentru a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sa nu indeplineasca conditiile pentru a beneficia de esalonarea la plata reglementata de Codul de procedura fiscala;
b) sa prezinte un plan de restructurare si un test al creditorului privat prudent, intocmite de un expert independent;
c) sa nu se afle in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit Legii nr. 85/2006*), cu modificarile si completarile ulterioare;*) Legea nr. 85/2006 a fost abrogata prin Legea nr. 85/2014.
d) sa nu fi fost dizolvat, potrivit prevederilor legale in vigoare;
e) sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal. 
Aceasta conditie trebuie indeplinita la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3);
f) sa indeplineasca testul creditorului privat prudent, in sensul prezentei ordonante. Testul creditorului privat prudent reprezinta o analiza de sine statatoare, efectuata pe baza premiselor avute in vedere in cadrul planului de restructurare a debitorului, din care sa rezulte ca statul se comporta similar unui creditor privat, suficient de prudent si diligent, care ar obtine un grad mai mare de recuperare a creantelor in varianta restructurarii comparata atat cu varianta executarii silite, cat si cu varianta deschiderii procedurii falimentului.

(2) Conditia de la alin. (1) lit. e) se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile bugetare au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal competent sau debitorul isi indeplineste obligatiile declarative prevazute de lege in termenul stabilit potrivit art. 3 alin. (2).
 
Prin OG 6/2019 actualizata la zi nu este prevazuta pentru acordarea acestor faciliti fiscale vreo conditie de achitare la zi a obligatiilor de plata scadente dupa 31.07.2020 si nici a obligatilor bugetare scadente ulterior depunerii cererii, nefiind o conditie pentru mentinerea inlesnirilor acordate. Acestea nu se regasesc stipulate in art. 2 din OG 6/2019 actualizata la zi. In opinia mea neplata la termen a acestor obligatii isi urmeaza regimul prevazut in codul de procedura fiscala, acestea trebuind sa respecte conditiile prevazute in Codul de procedura fiscala.



Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Facilitati fiscale conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordare":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016