Tags: legea 114/2020, masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante
In Monitorul oficial, Partea I nr. 600 din 8 iulie 2020 a fost publicata Legea nr. 114/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative.
Conform actului normativ, care intra in vigoare incepand cu data de 11 iulie 2020, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.
De asemenea, sunt obligatii bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020 si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 august 2020 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 iulie 2020, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare si data de 31 iulie 2020 inclusiv.
Restructurarea obligatiilor bugetare se aplica si pentru obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 august 2020 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3)."
Prin obligatii bugetare se intelege obligatia de plata a oricaror sume care se cuvin bugetului general consolidat si/sau bugetelor autoritatilor publice centrale si locale individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.
Pentru debitorii care au depus solicitari privind restructurarea obligatiilor bugetare, acestea se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii solicitarii sau debitorii pot opta, prin cerere adresata organului fiscal competent, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, pentru refacerea planului de restructurare cu obligatiile bugetare restante la 31 iulie 2020 si depunerea unei noi cereri.
Extras din legea 114/2020:
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. I. -
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90 din 27 mai 2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 459 din 29 mai 2020, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul I punctul 1, titlul capitolului I se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
CAPITOLUL I
Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 iulie 2020"
2. La articolul I punctul 2, alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 1 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 1. -
(1) in scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.
. . . . . . . . . .
(3) Sunt obligatii bugetare principale restante la data de 31 iulie 2020 si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 august 2020 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 iulie 2020, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare si data de 31 iulie 2020 inclusiv.
(4) Restructurarea obligatiilor bugetare se aplica si pentru obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 august 2020 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3)."
3. La articolul I, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu urmatorul cuprins:
"
21. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
«
(2) Prin obligatii bugetare, in sensul prezentului capitol, se intelege obligatia de plata a oricaror sume care se cuvin bugetului general consolidat si/sau bugetelor autoritatilor publice centrale si locale individualizata in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta organului fiscal central, in vederea recuperarii.»"
4. La articolul I punctul 4, la articolul 4 alineatul (6) litera b) punctul (i), litera aa) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre 1 august 2020 si data depunerii solicitarii de restructurare;".
5. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 22. -
(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 31 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii."
Art. II. -
Pentru debitorii care au depus solicitari privind restructurarea obligatiilor bugetare aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2020 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, precum si pentru modificarea altor acte normative, acestea se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii solicitarii sau debitorii pot opta, prin cerere adresata organului fiscal competent, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, pentru refacerea planului de restructurare cu obligatiile bugetare restante la 31 iulie 2020 si depunerea unei noi cereri in termenul prevazut la art. 22 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019, cu modificarile si completarile ulterioare."
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate comerciala, care are ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul, a fost supusa unui control efectuat de ANAF. Stocul faptic cu cel scriptic nu au coincis. Din acest motiv, Anaf a stabilit prin decizia de impunere tva suplimentar in valoare de 36.000 lei, fiind o diferenta de 200.000 lei pe stoc in plus. In decizie nu a fost specificat nimic legat de impozitul pe profit aferent stocului in plus. In acest caz care sunt notele contabile care se inregistreaza?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Biroul individual notarial, persoana juridica romana inregistrat in scop de tva, presteaza servicii (in speta onorariu autentificare contract cesiune parti sociale cu titlu oneros) pe care le factureaza cedentului persoana juridica impozabila inregistrata in scop de tva in Spania (firma din Spania a fost verificata in vies si are cod valid de tva). Intrebarea este: cum emite notariatul factura de servicii catre firma din Spania, cu tva sau fara? Serviciul este impozabil din...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra a incheiat un contract de inchiriere intre persoana juridica si persoana fizica (chirie apartament manager general).
Care este cota (procent) de impozit pe venit care trebuie sa-l retin si sa-l declar in D100?
In D 100, care este codul de creanta fiscala care se selecteaza? Unde se incadreaza?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Scutire impozit profit reinvestit
O societate platitoare de impozit pe profit trimestrial prezinta urmatoarea situatie:
Profit contabil brut trimestrul 1 2024 - 150.000 lei
Cheltuieli nedeductibile - 350.000 lei
Profit impozabil trimestrul 1 2024 - 500.000 lei
Achizitie utilaje noi trimestrul 1 2024 (conform art.22 alin. (1) din Legea 227/2015) - 200.000 lei
Profit contabil brut trimestrul 2 2024 -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana juridica romana platitor TVA (in Romania) organizeaza un eveniment (ce presupune inchiriere sala eveniment, sonorizare, fotograf, restaurant) in Bulgaria pentru o societate rezident fiscal si platitor de TVA in Cehia. Cum va intocmi firma din Romania factura? Cu sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un mod de calcul si o monografie contabila pentru urmatoarea situatie: Un salariat care are un venit brut lunar in valoare de 4.800 lei beneficiaza in aceeasi luna de un telefon oferit cu titlu gratuit. Salariatul are un singur copil in intretinere si nu beneficieaza de vreo scutire a impozitului pe venit. Pe factura telefonului avem urmatoarele date: 1500 lei baza, TVA 285lei, total factura 1.785lei. Care este netul pe care il va incasa salariatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<