Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatare pe site-ul oficial un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale- publicat in data de 27 mai 2020.
Avand in vedere ca, perioada la care se raporteaza obligatiile bugetare restante este 31 decembrie 2018, iar pana in prezent s-au mai acumulat datorii la bugetul general consolidat care ar trebui achitate pana la data depunerii cererii, inclusiv, ceea ce conduce la un grad scazut de accesare a acestei facilitati fiscale, este necesar ca restructurarea obligatiilor bugetare sa se realizeze pentru obligatiile restante la 31 martie 2020 inclusiv, astfel incat acest termen sa fie in consens cu cel la care se refera facilitatea fiscala constand in anularea accesoriilor aprobata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.
De asemenea, se impune ca si termenul de depunere al cererii de restructurare sa fie 15 decembrie 2020 inclusiv, astfel incat sa fie similar cu cel existent pentru anularea accesoriilor potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.
Astfel, notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare va avea ca termen de depunere 30 septembrie 2020 inclusiv.
Totodata, avand in vedere necesitatea clarificarii prevederilor referitoare la posibilitatea anularii unei cote de maxim 50% din obligatiile bugetare principale cu conditia achitarii unui procent de maxim 15% din obligatiile ce fac obiectul inlesnirilor, se modifica prevederile art. 4 alin. (7)-(9) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca procentul de maxim 15% al obligatiilor bugetare care trebuie achitate pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la obligatiile bugetare principale care fac obiectul esalonarii la plata pe maxim 7 ani.
Cartea Verde a Contabilitatii
SAF-T Ghid de raportare corecta
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Spre exemplificare, prezentam urmatoarea situatie:
Un debitor inregistreaza obligatii bugetare principale restante la 31.12.2018 in cuantum de 5 milioane lei. Din testul creditorului privat prudent rezulta necesitatea anularii unui procent de 50 % din totalul obligatiilor bugetare principale, aceasta insemnand ca, au mai ramas de plata 2,5 milioane lei.
Din aceste obligatii bugetare, debitorul poate decide ca o parte sa formeze obiectul conversiei in actiuni si cealalta parte sa fie platita esalonat.
Daca vor face obiectul conversiei 76% din cei 2,5 milioane lei (adica 1.900.000 lei), atunci procentul de 15% care trebuie achitat pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la diferenta de 24% din cei 2,5 milioane lei, respectiv 600.000 lei (2.500.000x24%).
Odata cu aprobarea acestei ordonante de urgenta, exista posibilitatea ca numarul debitorilor care doresc sa acceseze facilitatea fiscala reprezentand restructurarea obligatiilor bugetare sa creasca, avand in vedere flexibilizarea conditiilor de acordare a acestei facilitati.
Se propun urmatoarele:
-crearea posibilitatii de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 inregistrate de debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara, in baza planului de restructurare si a testului creditorului privat prudent;
-prorogarea termenului pentru depunerea intentiei de restructurare pana la data de 30 septembrie 2020 si implicit prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare pana la data de 15 decembrie 2020.
De asemenea, se propun clarificari cu privire la aplicarea procentului de 5%, 10% sau 15% ce trebuie calculat prin raportare la cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata conform art. 4 alin. (2) lit. a) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca la aplicarea procentelor nu se iau in calcul obligatiile accesorii care se amana la plata in vederea anularii si nici obligatiile bugetare principale care fac obiectul restructurarii urmand a se stinge prin dare in plata sau conversie in actiuni.
Extras din Proiectul de Ordin:
Art. I. – Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Contributii sociale pentru membrii consiliului de administratie. Raportam in Declaratia 112?Nou proiect ANAF privind impozitul pe venit si CASMFP stabileste mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executareANAF a publicat formularul pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVAANRE a aprobat noile tarife reglementate la energia electrica. Cat vor plati clientii casnici incepand cu 1 martie 2019?Ultimele articole
Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorArticole similare
Noi modificari privind numarul de evidenta a platii. Proiect MFPDepasire plafon micorintreprindere in trimestrul II 2019ANAF a aprobat procedura privind anularea penalitatilor de intarziere in cazul persoanelor care opteaza pentru plata defalcata a TVAFACILITATI FISCALE instituite prin Ordonanta Guvernului nr. 6 din 2019. ANULAREA unor obligatii accesoriiParteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Ultimele articole
A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Termenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorA fost publicat calendarul seminariilor web ANAF pentru luna NOIEMBRIE 2024Scutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareArticole similare
Codul Fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de OUG 85/2022Termenul de declarare si plata pentru impozitul specific aferent semestrului I 2021 a fost prorogatEsalonarea la plata in forma simplificata ar putea fi prelungita pana la 30 septembrie 2021. Proiect OUGMFP propune prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare a obligatiilor bugetare pana la data de 31 ianuarie 2022OUG 30/2024. Doua noutati importante privind aplicarea amenzilor E-FacturaUltimele articole
Debitorii care inregistreaza RESTANTE pot depune notificarea pentru restructurarea obligatiilor fiscale pana pe 31 decembrie 2022Cererile de restructurare pot fi depuse de contribuabili pana pe 31 iulie 2022OUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. PROROGARE TERMENeCalendar fiscal ANAF: Termenul de 25 martie pentru depunerea Declaratiilor fiscale se PROROGA!OG 6/2019, modificata! Guvernul amana termenul de depunere a cererii de restructurareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"