Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Noi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 08 Iun. 2020 Exclusiv
Tags: proiect de ordin, facilitati fiscale, prorogare termen, masuri de restructurare a obligatiilor fiscale

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatare pe site-ul oficial un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale- publicat in data de 27 mai 2020.

In circumstantele exceptionale create de pandemia cu coronavirusul SARS-COV-2, intreprinderile de toate tipurile se pot confrunta cu o lipsa severa de lichiditate. De asemenea, intreprinderile solvabile sau mai putin solvabile se pot confrunta cu o lipsa brusca sau chiar indisponibilitate de lichiditate. De aceea, se impun actiuni cu impact ridicat pentru asigurarea lichiditatii IMM-urilor pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei.
 
Astfel, in contextul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, prin care au fost acordate facilitati fiscale privind anularea tuturor accesoriilor aferente debitelor restante la 31 martie 2020 prin depunerea unei cereri de anulare a accesoriilor si indeplinirea conditiilor de plata si de declarare pana la data de 15 decembrie 2020, este necesara corelarea termenelor privind conformarea voluntara la plata cu mecanismul de restructurare a obligatiilor bugetare reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019.  

Avand in vedere ca, perioada la care se raporteaza obligatiile bugetare restante este 31 decembrie 2018, iar pana in prezent s-au mai acumulat datorii la bugetul general consolidat care ar trebui achitate pana la data depunerii cererii, inclusiv, ceea ce conduce la un grad scazut de accesare a acestei facilitati fiscale, este necesar ca restructurarea obligatiilor bugetare sa se realizeze pentru obligatiile restante la 31 martie 2020 inclusiv, astfel incat acest termen sa fie in consens cu cel la care se refera facilitatea fiscala constand in anularea accesoriilor aprobata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.

De asemenea, se impune ca si termenul de depunere al cererii de restructurare sa fie 15 decembrie 2020 inclusiv, astfel incat sa fie similar cu cel existent pentru anularea accesoriilor potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.

Astfel, notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare va avea ca termen de depunere 30 septembrie 2020 inclusiv.
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor
Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii

Operare WinMENTOR. Exemple practice si recomandari
Operare WinMENTOR. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Decontul si Rambursarea de TVA
Proceduri obligatorii. Decontul si Rambursarea de TVA

Vezi detalii


Totodata, avand in vedere necesitatea clarificarii prevederilor referitoare la posibilitatea anularii unei cote de maxim 50% din obligatiile bugetare principale cu conditia achitarii unui procent de maxim 15% din obligatiile ce fac obiectul inlesnirilor, se modifica prevederile art. 4 alin. (7)-(9) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca procentul de maxim 15% al obligatiilor bugetare care trebuie achitate pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la obligatiile bugetare principale care fac obiectul esalonarii la plata pe maxim 7 ani.

Spre exemplificare, prezentam urmatoarea situatie:

Un debitor inregistreaza obligatii bugetare principale restante la 31.12.2018 in cuantum de 5 milioane lei. Din testul creditorului privat prudent rezulta necesitatea anularii unui procent de 50 % din totalul obligatiilor bugetare principale, aceasta insemnand ca, au mai ramas de plata 2,5 milioane lei.

Din aceste obligatii bugetare, debitorul poate decide ca o parte sa formeze obiectul conversiei in actiuni si cealalta parte sa fie platita esalonat.

Daca vor face obiectul conversiei 76% din cei 2,5 milioane lei (adica 1.900.000 lei), atunci procentul de 15% care trebuie achitat pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la diferenta de 24% din cei 2,5 milioane lei, respectiv 600.000 lei (2.500.000x24%).
Astfel, debitorul are de platit pana la data depunerii cererii de restructurare urmatoarea suma: 600.000 lei x 15% = 90.000 lei

Odata cu aprobarea acestei ordonante de urgenta, exista posibilitatea ca numarul debitorilor care doresc sa acceseze facilitatea fiscala reprezentand restructurarea obligatiilor bugetare sa creasca, avand in vedere flexibilizarea conditiilor de acordare a acestei facilitati.

Se propun urmatoarele:

-crearea posibilitatii de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 inregistrate de  debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara, in baza planului de restructurare si a testului creditorului privat prudent;

-prorogarea termenului pentru depunerea intentiei de restructurare pana la data de 30 septembrie 2020 si  implicit prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare pana la data de 15 decembrie 2020.

De asemenea, se propun clarificari cu privire la aplicarea procentului de 5%, 10% sau 15% ce trebuie calculat prin raportare la cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata conform art. 4 alin. (2) lit. a) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca la aplicarea procentelor nu se iau in calcul obligatiile accesorii care se amana la plata in vederea anularii si nici obligatiile bugetare principale care fac obiectul restructurarii urmand a se stinge prin dare in plata sau conversie in actiuni.

Extras din Proiectul de Ordin:

Art. I. – Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. La Capitolul I denumirea marginala se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„CAPITOLUL I
Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020”
 
2. La articolul 1, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(1) In scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.
(...)
(3) Prin obligatii bugetare principale restante la date de 31 martie 2020 se inteleg si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 aprilie 2020 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 martie 2020, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare si data de 31 martie 2020 inclusiv;
(4) Restructurarea obligatiilor bugetare se aplica si pentru obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 aprilie 2020 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3).”
 
3. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august - 31 octombrie 2019, precum si in perioada 1 februarie - 30 septembrie 2020, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent.”
 
4. La articolul 4, alineatul (6) lit. b) pct. (i) lit. aa) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre 1 aprilie 2020 si data depunerii solicitarii de restructurare;”
 
5. La articolul 4, alineatele (7), (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(7) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum de maximum 30% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 5% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
(8) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 30% si 40% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 10% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
(9) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 40% si 50% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 15% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
 
6. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii.”
 
Art. II. – (1) Pentru debitorii care au depus notificari privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prevederile art. I, cu exceptia pct. 3, din prezenta ordonanta de urgenta se aplica in mod corespunzator. In acest caz, organul fiscal competent elibereaza, din oficiu, un nou certificat de atestare fiscala in termen de cel mult 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe care il comunica debitorului.
(2) Pentru debitorii care au depus solicitari privind restructurarea obligatiilor bugetare aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, acestea se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii solicitarii sau pot depune cerere de renuntare la acestea pana la data emiterii deciziei prin care se aproba restructurarea obligatiilor bugetare sau a deciziei de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare.
 
 
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Noi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016