Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 08 Iun. 2020 Exclusiv
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatare pe site-ul oficial un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale- publicat in data de 27 mai 2020.
In circumstantele exceptionale create de pandemia cu coronavirusul SARS-COV-2, intreprinderile de toate tipurile se pot confrunta cu o lipsa severa de lichiditate. De asemenea, intreprinderile solvabile sau mai putin solvabile se pot confrunta cu o lipsa brusca sau chiar indisponibilitate de lichiditate. De aceea, se impun actiuni cu impact ridicat pentru asigurarea lichiditatii IMM-urilor pe perioada in care se manifesta efectele pandemiei.
Astfel, in contextul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, prin care au fost acordate facilitati fiscale privind anularea tuturor accesoriilor aferente debitelor restante la 31 martie 2020 prin depunerea unei cereri de anulare a accesoriilor si indeplinirea conditiilor de plata si de declarare pana la data de 15 decembrie 2020, este necesara corelarea termenelor privind conformarea voluntara la plata cu mecanismul de restructurare a obligatiilor bugetare reglementat de Ordonanta Guvernului nr. 6/2019.
Avand in vedere ca, perioada la care se raporteaza obligatiile bugetare restante este 31 decembrie 2018, iar pana in prezent s-au mai acumulat datorii la bugetul general consolidat care ar trebui achitate pana la data depunerii cererii, inclusiv, ceea ce conduce la un grad scazut de accesare a acestei facilitati fiscale, este necesar ca restructurarea obligatiilor bugetare sa se realizeze pentru obligatiile restante la 31 martie 2020 inclusiv, astfel incat acest termen sa fie in consens cu cel la care se refera facilitatea fiscala constand in anularea accesoriilor aprobata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.
De asemenea, se impune ca si termenul de depunere al cererii de restructurare sa fie 15 decembrie 2020 inclusiv, astfel incat sa fie similar cu cel existent pentru anularea accesoriilor potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 69/2020.
Astfel, notificarea privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare va avea ca termen de depunere 30 septembrie 2020 inclusiv.
Totodata, avand in vedere necesitatea clarificarii prevederilor referitoare la posibilitatea anularii unei cote de maxim 50% din obligatiile bugetare principale cu conditia achitarii unui procent de maxim 15% din obligatiile ce fac obiectul inlesnirilor, se modifica prevederile art. 4 alin. (7)-(9) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca procentul de maxim 15% al obligatiilor bugetare care trebuie achitate pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la obligatiile bugetare principale care fac obiectul esalonarii la plata pe maxim 7 ani.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
Spre exemplificare, prezentam urmatoarea situatie:
Un debitor inregistreaza obligatii bugetare principale restante la 31.12.2018 in cuantum de 5 milioane lei. Din testul creditorului privat prudent rezulta necesitatea anularii unui procent de 50 % din totalul obligatiilor bugetare principale, aceasta insemnand ca, au mai ramas de plata 2,5 milioane lei.
Din aceste obligatii bugetare, debitorul poate decide ca o parte sa formeze obiectul conversiei in actiuni si cealalta parte sa fie platita esalonat.
Daca vor face obiectul conversiei 76% din cei 2,5 milioane lei (adica 1.900.000 lei), atunci procentul de 15% care trebuie achitat pana la data depunerii cererii de restructurare se raporteaza la diferenta de 24% din cei 2,5 milioane lei, respectiv 600.000 lei (2.500.000x24%).
Astfel, debitorul are de platit pana la data depunerii cererii de restructurare urmatoarea suma: 600.000 lei x 15% = 90.000 lei
Odata cu aprobarea acestei ordonante de urgenta, exista posibilitatea ca numarul debitorilor care doresc sa acceseze facilitatea fiscala reprezentand restructurarea obligatiilor bugetare sa creasca, avand in vedere flexibilizarea conditiilor de acordare a acestei facilitati.
Se propun urmatoarele:
-crearea posibilitatii de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020 inregistrate de debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara, in baza planului de restructurare si a testului creditorului privat prudent;
-prorogarea termenului pentru depunerea intentiei de restructurare pana la data de 30 septembrie 2020 si implicit prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare pana la data de 15 decembrie 2020.
De asemenea, se propun clarificari cu privire la aplicarea procentului de 5%, 10% sau 15% ce trebuie calculat prin raportare la cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata conform art. 4 alin. (2) lit. a) din Ordonantei Guvernului nr. 6/2019, in sensul ca la aplicarea procentelor nu se iau in calcul obligatiile accesorii care se amana la plata in vederea anularii si nici obligatiile bugetare principale care fac obiectul restructurarii urmand a se stinge prin dare in plata sau conversie in actiuni.
Extras din Proiectul de Ordin:
Art. I. – Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La Capitolul I denumirea marginala se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„CAPITOLUL I
Instituirea unor masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la data de 31 martie 2020”
2. La articolul 1, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(1) In scopul revitalizarii si evitarii deschiderii procedurii insolventei, debitorii, persoane juridice de drept public sau privat, cu exceptia institutiilor publice definite potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si a unitatilor administrativ-teritoriale, aflati in dificultate financiara si pentru care exista riscul intrarii in insolventa, isi pot restructura obligatiile bugetare principale restante la data de 31 martie 2020 si neachitate pana la data emiterii certificatului de atestare fiscala, precum si obligatiile bugetare accesorii.
(...)
(3) Prin obligatii bugetare principale restante la date de 31 martie 2020 se inteleg si obligatiile bugetare declarate de debitor sau stabilite de organul fiscal competent prin decizie dupa data de 1 aprilie 2020 aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31 martie 2020, precum si obligatiile fiscale principale scadente in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare si data de 31 martie 2020 inclusiv;
(4) Restructurarea obligatiilor bugetare se aplica si pentru obligatiile bugetare principale si accesorii stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si pentru amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale centrale dupa data de 1 aprilie 2020 pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala potrivit art. 3 alin. (3).”
3. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august - 31 octombrie 2019, precum si in perioada 1 februarie - 30 septembrie 2020, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent.”
4. La articolul 4, alineatul (6) lit. b) pct. (i) lit. aa) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„aa) obligatiile bugetare scadente in perioada cuprinsa intre 1 aprilie 2020 si data depunerii solicitarii de restructurare;”
5. La articolul 4, alineatele (7), (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(7) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum de maximum 30% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 5% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
(8) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 30% si 40% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 10% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
(9) In cazul debitorilor care au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a unui cuantum cuprins intre 40% si 50% inclusiv din totalul obligatiilor bugetare principale, pe langa conditiile prevazute la alin. (6) lit. b), debitorul trebuie sa achite si 15% din cuantumul obligatiilor bugetare principale care fac obiectul inlesnirii la plata potrivit art. 4 alin. (2) lit. a), pana la data depunerii solicitarii de restructurare prevazute la art. 5.
6. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Solicitarea de restructurare prevazuta la art. 5 se poate depune pana la data de 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii.”
Art. II. – (1) Pentru debitorii care au depus notificari privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prevederile art. I, cu exceptia pct. 3, din prezenta ordonanta de urgenta se aplica in mod corespunzator. In acest caz, organul fiscal competent elibereaza, din oficiu, un nou certificat de atestare fiscala in termen de cel mult 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe care il comunica debitorului.
(2) Pentru debitorii care au depus solicitari privind restructurarea obligatiilor bugetare aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, acestea se solutioneaza potrivit legislatiei in vigoare la data depunerii solicitarii sau pot depune cerere de renuntare la acestea pana la data emiterii deciziei prin care se aproba restructurarea obligatiilor bugetare sau a deciziei de respingere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Noi masuri de restructurare a obligatiilor bugetare RESTANTE. Prorogare termene (Proiect de Ordin MFP)":
Rating:
Nota: 3 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 3 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Cu cat a crescut valoarea tichetelor de masa in octombrie 2021ANAF a publicat un nou PROIECT DE ORDIN privind cazierul fiscalANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiANAF modifica formularul 230Modelul certificatului de concediu medical va fi MODIFICAT (PROIECT DE ORDIN CNAS)Ultimele articole
Proiect: Va fi MAJORATA valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. I 2024Proiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216Proiect Ministerul Muncii: Care este valoarea tichetelor de cresa pentru sem. II al anului 2023Noi conturi contabile vor fi introduse in 2023, conform unui PROIECT DE ORDIN pus in dezbatere de Ministerul FinantelorProiect MFP: Procedura de restituire a TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofit
Mai multe articole despre proiect de ordin
Articole similare
Ghid practic pas cu pas pentru surmontarea crizei. Solutii fiscal-contabile optimizatePlan de masuri ANAF: Sprijinirea conformarii la plata obligatiilor fiscale. Facilitati pentru bunii platitoriFACILITATI FISCALE conform OUG 6/2019 actualizata la zi. Conditii de acordareModificari aduse impozitului pe venit de OG 16/2022Zoom fiscal: Cum interpretam corect OUG 44/2015 pentru a beneficia de FACILITATI FISCALE?Ultimele articole
FACILITATI FISCALE in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaMasuri fiscal-bugetare 2024. Cresc anumite salarii, iar unele facilitati sunt amanate sau eliminate, conform OUG 115/2023FACILITATI FISCALE in domeniul IT. ANAF a publicat un Ghid care se aplica incepand cu veniturile lunii noiembrie 2023Scutiri fiscale in IT. Cum se determina impozitul scutit in cazul salariilor peste plafonul de 10.000 lei?
Mai multe articole despre facilitati fiscale
Articole similare
Calendar fiscal ANAF: Termenul de 25 martie pentru depunerea Declaratiilor fiscale se PROROGA!Termenul de declarare si plata pentru impozitul specific aferent semestrului I 2021 a fost prorogatOG 6/2019, modificata! Guvernul amana termenul de depunere a cererii de restructurareMFP propune prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare a obligatiilor bugetare pana la data de 31 ianuarie 2022Codul Fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de OUG 85/2022Ultimele articole
Debitorii care inregistreaza RESTANTE pot depune notificarea pentru restructurarea obligatiilor fiscale pana pe 31 decembrie 2022Cererile de restructurare pot fi depuse de contribuabili pana pe 31 iulie 2022Esalonarea la plata in forma simplificata ar putea fi prelungita pana la 30 septembrie 2021. Proiect OUGOUG 69/2020: Facilitati fiscale pentru contribuabili. Bonificatii. PROROGARE TERMENeOUG 15/2019 privind prorogarea termenului de depunere a Declaratiei Unice, publicata in Monitorul Oficial
Mai multe articole despre prorogare termen
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"