Tags: obligatii fiscale restante, legea 112/2022, prorogare termen
Legea 112/2022 modifica Codul Fiscal si prelungeste termenul limita pentru depunerea documentelor necesare debitorilor care au obligatii fiscale restante. Notificarea poate fi transmisa pana pe 31 decembrie 2022 inclusiv.
Conform actului normativ, debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante depun notificarea pana la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor prevazute de prezentul alineat.
Sunt considerate obligatii bugetare si obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat.
Extras din Legea 112/2022:
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 4 din 27 ianuarie 2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru prorogarea unui termen, adoptata in temeiul art. 1 pct. I. 3 si pct. XII din Legea nr. 311/2021 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 92 din 28 ianuarie 2022, cu urmatoarele modificari si completari:
1. Titlul ordonantei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
ORDONANta
pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor masuri fiscale, precum si pentru prorogarea unui termen
2. La articolul I punctul 23, litera b) a alineatului (15) al articolului 342 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) productia realizata in anul precedent nu depaseste 1.000 hl de vin, respectiv 250 hl de produse intermediare, dupa caz. Pentru antrepozitarii autorizati pentru productia de vin, precum si antrepozitarii autorizati pentru productia de produse intermediare a caror activitate nu depaseste 12 luni consecutive de functionare sau nou-infiintati, in declaratie se va inscrie productia realizata pana la data cererii prevazute la alin. (14) sau ca productia estimata a fi realizata in urmatoarele 12 luni nu depaseste limitele cantitative maxime prevazute pentru fiecare categorie de produs in parte.
3. La articolul I punctul 35, alineatul (2) al articolului 353 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Pentru alcoolul etilic produs in micile distilerii se aplica nivelul prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul titlu, pentru aceasta categorie de producatori cu conditia ca productia realizata de acestia sa nu depaseasca anual limita cantitativa maxima de 10 hl alcool pur. Beneficiaza de nivelul redus al accizelor micile distilerii care sunt independente din punct de vedere juridic si economic de orice alta distilerie si nu functioneaza sub licenta de produs a unei alte distilerii. La calculul productiei realizate nu se includ cantitatile de alcool pur realizate in sistem de prestari de servicii pentru persoane fizice in limita individuala prevazuta la art. 342 alin. (1^6) pentru fiecare persoana fizica in parte.
4. Dupa articolul I se introduce un nou articol, articolul I^1, cu urmatorul cuprins:
Articolul I^1
Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
(2^1) in sensul prezentului capitol, sunt considerate obligatii bugetare si obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat.
2. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 3
(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august-31 octombrie 2019 si in perioada 1 februarie-30 septembrie 2020, precum si in perioada 1 noiembrie 2020-30 septembrie 2021, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent. Debitorii care inregistreaza obligatii de natura celor prevazute la art. 1 alin. (2^1) depun notificarea pana la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor prevazute de prezentul alineat.
3. La articolul 4, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
(2^1) Prin derogare de la dispozitiile art. 264 din Codul de procedura fiscala, in scopul aplicarii prezentului capitol, se poate aproba conversia in actiuni si pentru obligatiile prevazute la art. 1 alin. (2^1), datorate de debitorii la care statul este actionar integral sau majoritar.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<