Tags: obligatii fiscale restante, legea 112/2022, prorogare termen
Legea 112/2022 modifica Codul Fiscal si prelungeste termenul limita pentru depunerea documentelor necesare debitorilor care au obligatii fiscale restante. Notificarea poate fi transmisa pana pe 31 decembrie 2022 inclusiv.
Conform actului normativ, debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante depun notificarea pana la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor prevazute de prezentul alineat.
Sunt considerate obligatii bugetare si obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat.
Extras din Legea 112/2022:
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 4 din 27 ianuarie 2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru prorogarea unui termen, adoptata in temeiul art. 1 pct. I. 3 si pct. XII din Legea nr. 311/2021 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 92 din 28 ianuarie 2022, cu urmatoarele modificari si completari:
1. Titlul ordonantei se modifica si va avea urmatorul cuprins:
ORDONANta
pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor masuri fiscale, precum si pentru prorogarea unui termen
2. La articolul I punctul 23, litera b) a alineatului (15) al articolului 342 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
b) productia realizata in anul precedent nu depaseste 1.000 hl de vin, respectiv 250 hl de produse intermediare, dupa caz. Pentru antrepozitarii autorizati pentru productia de vin, precum si antrepozitarii autorizati pentru productia de produse intermediare a caror activitate nu depaseste 12 luni consecutive de functionare sau nou-infiintati, in declaratie se va inscrie productia realizata pana la data cererii prevazute la alin. (14) sau ca productia estimata a fi realizata in urmatoarele 12 luni nu depaseste limitele cantitative maxime prevazute pentru fiecare categorie de produs in parte.
3. La articolul I punctul 35, alineatul (2) al articolului 353 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Pentru alcoolul etilic produs in micile distilerii se aplica nivelul prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul titlu, pentru aceasta categorie de producatori cu conditia ca productia realizata de acestia sa nu depaseasca anual limita cantitativa maxima de 10 hl alcool pur. Beneficiaza de nivelul redus al accizelor micile distilerii care sunt independente din punct de vedere juridic si economic de orice alta distilerie si nu functioneaza sub licenta de produs a unei alte distilerii. La calculul productiei realizate nu se includ cantitatile de alcool pur realizate in sistem de prestari de servicii pentru persoane fizice in limita individuala prevazuta la art. 342 alin. (1^6) pentru fiecare persoana fizica in parte.
4. Dupa articolul I se introduce un nou articol, articolul I^1, cu urmatorul cuprins:
Articolul I^1
Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 648 din 5 august 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
(2^1) in sensul prezentului capitol, sunt considerate obligatii bugetare si obligatiile de plata aferente sumelor acordate, in perioada starii de urgenta, cu titlul de imprumut din venituri rezultate din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si transmise spre recuperare organului fiscal central, care nu privesc sume ce fac obiectul ajutorului de stat.
2. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 3
(1) Debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare, potrivit prezentului capitol, are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 8 august-31 octombrie 2019 si in perioada 1 februarie-30 septembrie 2020, precum si in perioada 1 noiembrie 2020-30 septembrie 2021, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a mai beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare, si se adreseaza unui expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare si a testului creditorului privat prudent. Debitorii care inregistreaza obligatii de natura celor prevazute la art. 1 alin. (2^1) depun notificarea pana la data de 31 decembrie 2022 inclusiv, sub sanctiunea decaderii si cu respectarea cerintelor prevazute de prezentul alineat.
3. La articolul 4, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
(2^1) Prin derogare de la dispozitiile art. 264 din Codul de procedura fiscala, in scopul aplicarii prezentului capitol, se poate aproba conversia in actiuni si pentru obligatiile prevazute la art. 1 alin. (2^1), datorate de debitorii la care statul este actionar integral sau majoritar.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<