keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Fiscul reglementeaza mai multe aspecte contabile printr-un nou Proiect de Ordin

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 25 Nov. 2022
Fiscul reglementeaza mai multe aspecte contabile printr-un nou Proiect de Ordin
Tags: proiect de ordin, reglementari contabile , situatii financiare 

Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordinpentru reglementarea unor aspecte contabile.

Aspecte propuse a se reglementa

 

-referitor la contabilizarea de catre entitati a sumelor primite ca urmare a distribuirii partiale a dividendelor in cursul exercitiului financiar 

In concordanta cu modul de contabilizare de catre entitatile care au optat, potrivit legii, sa repartizeze dividende in cursul exercitiului financiar, si anume pe seama creantelor (contul 463 „Creante reprezentand dividende repartizate in cursul exercitiului financiar”), se propune ca entitatile care primesc asemenea sume sa le recunoasca drept datorie (contul 467 „Datorii aferente distribuirilor interimare de dividende”). 

 

-referitor la intreruperea capitalizarii costurilor indatorarii 

Prin prezentul proiect se propune completarea Reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul mentionarii conditiilor in care entitatea intrerupe capitalizarea costurilor indatorarii, si anume atunci cand aceasta nu lucreaza efectiv la realizarea activului cu ciclu lung de fabricatie. 

 

-referitor la natura contabila a sumelor primite in avans de la clienti 

Prin proiectul de ordin se propune completarea reglementarilor contabile cu prevederi prin care se clarifica situatia in care aceste sume reprezinta datorii (contabilizate in contul 419 „Clienti – creditori”), respectiv venituri inregistrate in avans (contabilizate in contul 472 „Venituri inregistrate in avans”). 

 

-referitor la contabilizarea contractelor de licenta a proprietatii intelectuale 

Prin proiectul de ordin se propune completarea reglementarilor contabile cu prevederi explicite cu privire la tratamentul contabil aplicabil atunci cand o entitate acorda unui client dreptul de a utiliza proprietatea sa intelectuala. Astfel, modalitatea in care aceasta recunoaste veniturile corespunzatoare este determinata de prevederile contractuale. 

 

-referitor la pastrarea statelor de salarii 

Ca o consecinta a prevederilor Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, se propune modificarea cerintelor cuprinse in reglementarile contabile in vigoare, care prevad durata de pastrare a statelor de salarii, astfel incat acestea sa respecte prevederile legii mentionate. 

 

 

-alte aspecte – se refera la anumite corelari sau clarificari ale unor prevederi cuprinse in reglementarile contabile in vigoare (de exemplu, clarificarea conditiilor de capitalizare a cheltuielilor efectuate pentru obtinerea autorizatiilor sau exemplificarea indicatorilor care indica faptul ca o entitate actioneaza in nume propriu), precum si la detalierea unor conturi cuprinse in planul de conturi aplicabil operatorilor economici, respectiv persoanelor juridice fara scop patrimonial. Amintim, in ceea ce priveste conturile propuse a se introduce in planul de conturi aplicabil operatorilor economici, pe cele corespunzatoare veniturilor din impozitul pe profit rezultat din decontarile intre membrii grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit, respectiv cheltuielilor cu impozitul pe profit rezultat din decontarile intre membrii grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit, definit potrivit Codului fiscal. 

 

 

Situatia actuala

 

-referitor la contabilizarea de catre entitati a sumelor primite ca urmare a distribuirii partiale a dividendelor in cursul exercitiului financiar 

in ceea ce priveste dividendele repartizate trimestrial, potrivit legii, reglementarile contabile in vigoare prevad doar modul de contabilizare a acestora de catre entitatile care repartizeaza dividende, nu si de catre entitatile care primesc sumele respective. 

 

-referitor la intreruperea capitalizarii costurilor indatorarii 

Sub aspectul capitalizarii costurilor indatorarii, Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cuprind prevederi cu privire la data inceperii, respectiv incetarii capitalizarii costurilor indatorarii, fara a exista vreo precizare care sa stabileasca conditiile de intrerupere a capitalizarii costurilor indatorarii. 

 

-referitor la natura contabila a sumelor primite in avans de la clienti 

Sub aspectul sumelor mentionate, prevederi explicite se regasesc in functiunea conturilor 419 „Clienti – creditori” si 472 „Venituri inregistrate in avans”, si in mai mica masura in reglementarile contabile propriu-zise. 

 

-referitor la contabilizarea contractelor de licenta a proprietatii intelectuale 

Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, nu cuprind prevederi explicite cu privire la tratamentul contabil aplicabil in cazul in care o entitate acorda unui client dreptul de a utiliza proprietatea sa intelectuala, respectiv la modalitatea de recunoastere a veniturilor corespunzatoare licentei astfel acordate. 

 

-referitor la pastrarea statelor de salarii 

Pana la emiterea Legii nr. 195/2022 pentru completarea art. 25 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, atat legea contabilitatii, cat si reglementarile emise in aplicarea acesteia prevedeau o durata de pastrare a statelor de salarii de 50 ani.
Prin Legea nr. 195/2022 prevederile referitoare la pastrarea statelor de salarii au fost completate in sensul ca „incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la 

sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit s?i evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani”.

 


Sursa: MFP

 

 

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016