keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

MFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 09 Sep. 2019
Tags: cazier fiscal, mfp, contribuabili mari si mijlocii, patrimven

Ministerul Finantelor Publice anunta ca birocratia va fi redusa prin extinderea accesului autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem.

In acest sens, pe site-ul institutie, in Transparenta decizionala a fost pus in dezbatere publica un proiect de Ordin al ministrului Finantelor Publice pentru modificarea si completarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu. Proiectul de ordin are in vedere masurile fiscale prevazute in Programul de Guvernare 2018-2020: simplificarea procedurilor din interiorul unei institutii publice prin intermediul mijloacelor electronice si inter-operabilitatea prin sisteme informatice care sa reduca timpul alocat de cetateni interactionarii cu institutiile statului.
       
“Am spus inca de la inceput ca cei mai importanti sunt cetatenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au in vedere imbunatatirea calitatii vietii romanilor, atat prin cresterea veniturilor, cat si prin reducerea timpului petrecut la ghiseu.”, a precizat ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici.
     
Actul normativ prevede:
  • Largirea accesului la informatiile cu caracter fiscal detinute de ANAF -  informatiile existente in cazierul fiscal (cazierul fiscal consta in transmiterea de informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara);
  • Extinderea posibilitatii pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleasi servicii ca si autoritatile si institutiile publice prin acelasi canal de comunicare.        

Extras din proiectul de ordin      

Art. I. –Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 917 din 15 noiembrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
       
1. „Art. 1. - Ministerul Finantelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispozitia autoritatilor publice si institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, denumite in continuare autoritati si institutii publice, in vederea furnizarii de servicii pentru realizarea masurilor cuprinse in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, parte a Strategiei Romaniei pentru consolidarea administratiei publice 2014 - 2020.” 
       
2. La Anexa 1, dupa subpunctul 1.2.9 de la pct. 1.2, al articolului 1, se introduce un nou subpunct, pct. 1.2.10, cu urmatorul cuprins:
       
„1.2.10. CAZIERUL FISCAL - DA/NU
       
Serviciul consta in transmiterea de informati privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
       
Metoda interogare masiva - cerere cu un CIF in format PDF semnat cu XML atasat. Se transmite raspuns in format PDF semnat.
       
Legislatia in baza careia autoritatea/institutia publica solicita accesul la serviciu: ..............................”


Citeste si:

Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie
         

Ce este PatrimVen?

PatrimVen reprezinta o baza de date comuna in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse privind: bunurile impozabile detinute de persoanele fizice si juridice in Romania; veniturile impozabile ale persoanelor fizice in Romania; informatii despre conturile detinute de persoanele fizice si juridice in institutiile bancare din Romania. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activitatilor institutionale, imbunatatirea activitatilor de administrare si vine in sprijinul cetatenilor, care nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obtinerea documentelor fiscale necesare si la unitatile administrativ-teritoriale/ institutiile publice, dupa caz, pentru depunerea acestora.

Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr.2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea acordarii de catre autoritatea fiscala a urmatoarelor servicii:
  • transmiterea datelor de identificare a institutiei de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont;
  • consultarea si transmiterea de informatii din declaratiile D112, privind angajatorul, venitul si contributiile de asigurari sociale retinute de acesta pentru persoana fizica;
  • transmiterea adeverintei de venit a persoanei fizice, care contine informatii privind cuantumul si natura veniturilor obtinute de persoana, din toate sursele, intr-un an fiscal;
  • transmiterea informatiilor privind cuantumul si natura veniturilor realizate lunar/in ultimii ani fiscali, pe fiecare sursa de venit, de catre persoana fizica;
  • consultarea si transmiterea datelor privind cladirile, terenurile si vehiculele aflate in proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitatile administrativ-teritoriale conform legii;
  • transmiterea certificatului de atestare fiscala (CAF) in forma electronica;
  • transmiterea datelor din declaratiile fiscale depuse de catre contribuabil, reprezentand declaratii de impunere si declaratii informative, precum si date din declaratiile recapitulative;
  • transmiterea situatiilor financiare depuse de catre contribuabil.
 
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016