Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice anunta ca birocratia va fi redusa prin extinderea accesului autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem.
“Am spus inca de la inceput ca cei mai importanti sunt cetatenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au in vedere imbunatatirea calitatii vietii romanilor, atat prin cresterea veniturilor, cat si prin reducerea timpului petrecut la ghiseu.”, a precizat ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici.
Actul normativ prevede:
- Largirea accesului la informatiile cu caracter fiscal detinute de ANAF - informatiile existente in cazierul fiscal (cazierul fiscal consta in transmiterea de informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara);
- Extinderea posibilitatii pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleasi servicii ca si autoritatile si institutiile publice prin acelasi canal de comunicare.
Extras din proiectul de ordin
1. „Art. 1. - Ministerul Finantelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispozitia autoritatilor publice si institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, denumite in continuare autoritati si institutii publice, in vederea furnizarii de servicii pentru realizarea masurilor cuprinse in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, parte a Strategiei Romaniei pentru consolidarea administratiei publice 2014 - 2020.”
2. La Anexa 1, dupa subpunctul 1.2.9 de la pct. 1.2, al articolului 1, se introduce un nou subpunct, pct. 1.2.10, cu urmatorul cuprins:
„1.2.10. CAZIERUL FISCAL - DA/NU

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examen Consultant Fiscal 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Serviciul consta in transmiterea de informati privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
Metoda interogare masiva - cerere cu un CIF in format PDF semnat cu XML atasat. Se transmite raspuns in format PDF semnat.
Legislatia in baza careia autoritatea/institutia publica solicita accesul la serviciu: ..............................”
Citeste si:
Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie
Ce este PatrimVen?
PatrimVen reprezinta o baza de date comuna in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse privind: bunurile impozabile detinute de persoanele fizice si juridice in Romania; veniturile impozabile ale persoanelor fizice in Romania; informatii despre conturile detinute de persoanele fizice si juridice in institutiile bancare din Romania. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activitatilor institutionale, imbunatatirea activitatilor de administrare si vine in sprijinul cetatenilor, care nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obtinerea documentelor fiscale necesare si la unitatile administrativ-teritoriale/ institutiile publice, dupa caz, pentru depunerea acestora.
Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr.2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea acordarii de catre autoritatea fiscala a urmatoarelor servicii:
- transmiterea datelor de identificare a institutiei de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont;
- consultarea si transmiterea de informatii din declaratiile D112, privind angajatorul, venitul si contributiile de asigurari sociale retinute de acesta pentru persoana fizica;
- transmiterea adeverintei de venit a persoanei fizice, care contine informatii privind cuantumul si natura veniturilor obtinute de persoana, din toate sursele, intr-un an fiscal;
- transmiterea informatiilor privind cuantumul si natura veniturilor realizate lunar/in ultimii ani fiscali, pe fiecare sursa de venit, de catre persoana fizica;
- consultarea si transmiterea datelor privind cladirile, terenurile si vehiculele aflate in proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitatile administrativ-teritoriale conform legii;
- transmiterea certificatului de atestare fiscala (CAF) in forma electronica;
- transmiterea datelor din declaratiile fiscale depuse de catre contribuabil, reprezentand declaratii de impunere si declaratii informative, precum si date din declaratiile recapitulative;
- transmiterea situatiilor financiare depuse de catre contribuabil.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
ANAF modifica legislatia privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVACazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVZoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!Noua formularistica a cazierului fiscalNoutati privind cazierul fiscal. A fost publicat Ordinul nr. 2594/2015Ultimele articole
Serviciul Programari online ANAF. Ce recomanda institutia contribuabililorServiciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineArticole similare
MFP estimeaza ca 13 comune ar fi in stare de insolventaNu toti angajatii IT sunt scutiti de la plata impozitului pe venitProcedura de achizitie serviciu website de la prestator din stat tertInregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Modificarile Codului Fiscal, venite din partea mediului de afaceri, vor fi afisate pe site-ul MFP in luna septembrieUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Formularul 017. Explicatii noi de la ANAF!Noile criterii de selectie CONTRIBUABILI MARI SI MIJLOCII. Oficial ANAFEste in Monitorul Oficial! Termenul pentru introducerea caselor de marcat electronice a fost prelungitProiect de ordin privind modificarea unor acte normative. Sunt vizati contribuabilii mari si mijlociiOFICIAL! Modificari la sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor prin cardul bancarUltimele articole
ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?ANAF a elaborat procedura de administrare a marilor contribuabiliLista cu cele mai mari datorii a fost publicata. Cum arata listele ANAFInregistrare contracte incheiate cu nerezidenti persoane fizice si juridice in 2014Articole similare
ANAF Brasov organizeaza un seminar web cu tema “Operatiuni impozabile care se declara in decontul special de TVA”Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesarePrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Inrolarea in PATRIMVEN va deveni obligatorie incepand cu 01 martie 2022Seminarii web ANAF pentru luna ianuarie 2025. Ce teme vor fi abordateUltimele articole
Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFSeminar ANAF: Inrolarea in PATRIMVEN a autoritatilor/institutiilor publice sau de interes publicCalendarul seminariilor web pentru luna OCTOMBRIE a fost publicat pe site-ul ANAFANAF reaminteste contribuabililor ce documente ce se pot obtine prin intermediul SPV3 documente importante pot fi obtinute de contribuabili prin SPV
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"