Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
la 09 Sep. 2019
Ministerul Finantelor Publice anunta ca birocratia va fi redusa prin extinderea accesului autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor, prin sistemul informatic PatrimVem.
In acest sens, pe site-ul institutie, in Transparenta decizionala a fost pus in dezbatere publica un proiect de Ordin al ministrului Finantelor Publice pentru modificarea si completarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu. Proiectul de ordin are in vedere masurile fiscale prevazute in Programul de Guvernare 2018-2020: simplificarea procedurilor din interiorul unei institutii publice prin intermediul mijloacelor electronice si inter-operabilitatea prin sisteme informatice care sa reduca timpul alocat de cetateni interactionarii cu institutiile statului.
“Am spus inca de la inceput ca cei mai importanti sunt cetatenii, contribuabilii. Toate eforturile noastre de simplificare au in vedere imbunatatirea calitatii vietii romanilor, atat prin cresterea veniturilor, cat si prin reducerea timpului petrecut la ghiseu.”, a precizat ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici.
Actul normativ prevede:
- Largirea accesului la informatiile cu caracter fiscal detinute de ANAF - informatiile existente in cazierul fiscal (cazierul fiscal consta in transmiterea de informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara);
- Extinderea posibilitatii pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleasi servicii ca si autoritatile si institutiile publice prin acelasi canal de comunicare.
Extras din proiectul de ordin
Art. I. –Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 917 din 15 noiembrie 2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. „Art. 1. - Ministerul Finantelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispozitia autoritatilor publice si institutiilor publice si de interes public din administratia publica centrala si locala, denumite in continuare autoritati si institutii publice, in vederea furnizarii de servicii pentru realizarea masurilor cuprinse in Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetatenilor, parte a Strategiei Romaniei pentru consolidarea administratiei publice 2014 - 2020.”
2. La Anexa 1, dupa subpunctul 1.2.9 de la pct. 1.2, al articolului 1, se introduce un nou subpunct, pct. 1.2.10, cu urmatorul cuprins:
„1.2.10. CAZIERUL FISCAL - DA/NU

Venituri din CHIRII Tratament fiscal Monografii contabile

Cartea verde a Contabilitatii 2023 varianta online

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita
Serviciul consta in transmiterea de informati privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
Metoda interogare masiva - cerere cu un CIF in format PDF semnat cu XML atasat. Se transmite raspuns in format PDF semnat.
Legislatia in baza careia autoritatea/institutia publica solicita accesul la serviciu: ..............................”
Citeste si:
Cazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarie
Ce este PatrimVen?
PatrimVen reprezinta o baza de date comuna in care sunt colectate, agregate si puse la dispozitia utilizatorilor informatii din diverse surse privind: bunurile impozabile detinute de persoanele fizice si juridice in Romania; veniturile impozabile ale persoanelor fizice in Romania; informatii despre conturile detinute de persoanele fizice si juridice in institutiile bancare din Romania. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activitatilor institutionale, imbunatatirea activitatilor de administrare si vine in sprijinul cetatenilor, care nu mai sunt nevoiti sa se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obtinerea documentelor fiscale necesare si la unitatile administrativ-teritoriale/ institutiile publice, dupa caz, pentru depunerea acestora.
Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr.2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finantelor Publice puse la dispozitia autoritatilor si institutiilor publice prin sistemul informatic propriu, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea acordarii de catre autoritatea fiscala a urmatoarelor servicii:
- transmiterea datelor de identificare a institutiei de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont;
- consultarea si transmiterea de informatii din declaratiile D112, privind angajatorul, venitul si contributiile de asigurari sociale retinute de acesta pentru persoana fizica;
- transmiterea adeverintei de venit a persoanei fizice, care contine informatii privind cuantumul si natura veniturilor obtinute de persoana, din toate sursele, intr-un an fiscal;
- transmiterea informatiilor privind cuantumul si natura veniturilor realizate lunar/in ultimii ani fiscali, pe fiecare sursa de venit, de catre persoana fizica;
- consultarea si transmiterea datelor privind cladirile, terenurile si vehiculele aflate in proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitatile administrativ-teritoriale conform legii;
- transmiterea certificatului de atestare fiscala (CAF) in forma electronica;
- transmiterea datelor din declaratiile fiscale depuse de catre contribuabil, reprezentand declaratii de impunere si declaratii informative, precum si date din declaratiile recapitulative;
- transmiterea situatiilor financiare depuse de catre contribuabil.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "MFP: Se reduce birocratia si se extinde accesul autoritatilor si institutiilor publice la cazierul fiscal al contribuabililor":
Rating:
Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi
Rating:
Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Ce se inscrie in cazierul fiscalCe metode au la dispozitie contribuabilii pentru a depune, solicita sau elibera documente fiscale onlineCe conditii se respecta la scoaterea din cazierul fiscal a unor fapteNoua formularistica a cazierului fiscalSe modifica normele privind scutirea de TVAUltimele articole
ANAF modifica legislatia privind inregistrarea/anularea inregistrarii in scopuri de TVAOFICIAL! Incepand cu 1 februarie 2023, certificatul de cazier judiciar poate fi obtinut online prin platformele ghiseul.ro si hub.mai.gov.roCazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVCum pot accesa persoanele fizice si juridice serviciul de programari online la ANAFANAF: Doua milioane de contribuabili folosesc deja SPV. Care sunt avantajele serviciului electronic?
Mai multe articole despre cazier fiscal
Articole similare
Vanzarea unui portofoliu de clienti. Regim TVACine va depune declaratii de avere din 2014. Noi masuri de combatere a evaziunii fiscaleModernizare cladire. Ce inregistrari contabile se fac?Un nou proiect aduce scutiri in domeniul TVAStudiu de caz: Regimul TVA in cazul unei livrari intracomunitareUltimele articole
Prima editie FIDELIS 2023 -titluri de stat- ofera beneficii extra pentru donatorii de sangeCum se inregistreaza in contabilitate diferentele de curs valutar?PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Titlurile de stat TEZAUR pot fi cumparate in prima zi a lunii martie Luni, 27 februarie 2023, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale
Mai multe articole despre mfp
Articole similare
Lista cu cele mai mari datorii a fost publicata. Cum arata listele ANAFCasele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?OFICIAL! Modificari la sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor prin cardul bancarEste in Monitorul Oficial! Termenul pentru introducerea caselor de marcat electronice a fost prelungitProiect de ordin privind modificarea unor acte normative. Sunt vizati contribuabilii mari si mijlociiUltimele articole
ANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatANAF a elaborat procedura de administrare a marilor contribuabiliNoile criterii de selectie CONTRIBUABILI MARI SI MIJLOCII. Oficial ANAFFormularul 017. Explicatii noi de la ANAF!Inregistrare contracte incheiate cu nerezidenti persoane fizice si juridice in 2014
Mai multe articole despre contribuabili mari si mijlocii
Articole similare
Inrolarea in PATRIMVEN va deveni obligatorie incepand cu 01 martie 2022Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Noutati fiscale privind Declaratia P 2000De la 1 martie 2022 institutiile publice au obligatia sa se inroleze in sistemul informatic PATRIMVENComunicarea firmelor cu fiscul se va face exclusiv prin SPV din martie 2022Ultimele articole
Cazierul fiscal poate fi solicitat de contribuabili si in mod electronic, prin SPVCertificat de atestare fiscala: cum il obtii online, model si acte necesare pentru eliberareDe la 1 MARTIE 2022, Institutiile/autoritatile publice sunt obligate sa se inroleze in Sistemul Informatic PATRIMVEN, pentru a obtine documente fiscalePrincipalele noutatile legislative aparute in luna ianuarie 2022Codul fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de OUG 11/2022
Mai multe articole despre Patrimven

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"