Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca Ministerul Finantelor Publice a postat pe site, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal pentru a treia rectificare a bugetului pentru 2014, in vederea platii anticipate a transei aferente anului 2015 a drepturilor salariale castigate in instanta de personalul din sectorul bugetar, precum si achitarea integrala a arieratelor unitatilor administrativ-teritoriale, pe fondul inregistrarii unui excedent bugetar de 0,29% din Produsul Intern Brut.
Astfel, potrivit notei de fundamentare a proiectului de act normativ, structura veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat se modifica astfel:
Veniturile si cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.320,8 milioane lei, deficitul bugetului general consolidat mentinandu-se ca valoare nominala la 14.713,0 milioane lei si ca pondere in P.I.B. la 2,2%.
1. Modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2014:
a) Veniturile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu -1.995,1 milioane lei ca urmare a reducerii taxei pe valoarea adaugata cu suma de -2.082,7 milioane lei, reprezentand sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata alocate bugetelor locale si majorarii impozitului pe venit si salarii cu 87,6 milioane lei.
b) Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu suma de -76,0 milioane lei.
Influentele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat se prezinta astfel:
Cheltuielile de personal cresc cu +779,9 milioane lei;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Cheltuielile cu bunuri si servicii cresc cu +64,9 milioane lei;
Cheltuielile cu dobanzile scad cu -70,7 milioane lei;
Subventiile se majoreaza cu +207,5 milioane lei;
Transferurile intre unitati ale administratiei publice scad cu -1.634,6 milioane lei;
Alte transferuri cresc cu +119,8 milioane lei;
Cheltuielile cu asistenta sociala cresc cu +60,0 milioane lei;
Alte cheltuieli cresc cu +564,3 milioane lei;
Cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila scad cu -36,1 milioane lei;
Cheltuielile de capital se diminueaza cu -73,6 milioane lei;
Influentele la cheltuielile bugetului de stat pe ordonatori principali de credite se prezinta astfel:
Din bugetul de stat, sume suplimentare au fost propuse a fi alocate pentru:
Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor: +457,0 milioane lei pentru plata despagubirilor stabilite in sarcina institutiei prin titluri executorii;
Ministerul Justitiei: +414,5 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Public: +208,2 milioane lei, din care 205,8 milioane lei sumele prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat si 2,4 milioane lei pentru lucrari de investitii la sediile parchetelor de pe langa instantele judecatoresti;
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: +174,1 milioane lei in principal reprezentand hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului, precum si pentru finantarea contravalorii sentintelor definitive si irevocabile ale Agentiei Nationale de imbunatatiri Funciare;
Ministerul Transporturilor: +168,5 milioane lei, in principal pentru finalizarea proiectelor ex-ISPA, pentru decontarea biletelor speciale de calatorie gratuita de care au beneficiat unele categorii sociale si pentru contravaloarea serviciilor de navigatie aeriana de ruta restante;
Ministerul Educatiei Nationale: +140,6 milioane lei pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, din care 111,0 milioane lei aferente personalului din unitatile de invatamant universitar;
Ministerul Apararii Nationale: +73,0 milioane lei, reprezentand suplimentarea cu 100 milioane lei pentru achizitii de materiale, active fixe, servicii, lucrari pentru efectuarea de reparatii curente si reparatii capitale la tehnica de lupta si echipamente militare, in scopul cresterii capacitatii operationale a Armatei Romane si reducerea cu 27 milioane lei la cheltuieli de personal urmare a economiilor inregistrate;
Ministerul Afacerilor Interne: +35,4 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Culturii: +9,0 milioane lei pentru plata titlurilor executorii avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala, pentru finantarea restaurarii monumentelor istorice precum si pentru Palatul Culturii din Iasi.
Majorarea contributiilor de asigurari sociale, determinata de plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, va avea ca efect cresterea veniturilor din contributii a bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si a bugetului fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Ca urmare, bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se diminueaza cu suma de -847,4 milioane lei, reprezentand, in principal, transferuri de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj, iar bugetul Ministerului Sanatatii se diminueaza cu suma de -252,2 milioane lei reprezentand transferuri de echilibrare catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice se diminueaza cu suma de -667,4 milioane lei;
2. Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata catre bugetele locale cu suma de 2.082,7 milioane lei, astfel:
a) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 53,4 milioane lei, destinate platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant special si din centrele de resurse si asistenta educationala, in cuantumul prevazut pentru anul 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor masuri in domeniul invatamantului si cercetarii, precum si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute in hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013;
b) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti cu suma de 1.302,6 milioane lei, astfel:
b1) suma de 43,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul preuniversitar de stat;
b2) suma de 1.203,2 milioane lei destinata platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, in cuantumul prevazut pentru anii 2014 si 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2012.
b3) suma de 56,0 milioane lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate potrivit dispozitiilor art. 42 alin. (4) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Plata titlurilor executorii se va face in ordine cronologica, achitandu-se cu prioritate sumele aferente anului 2014 si ulterior sumele aferente anului 2015, in cuantumurile prevazute de lege, dupa asigurarea integrala a fondurilor necesare pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul special, centrele de resurse si asistenta educationala si din unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
c) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor cu suma de 726,7 milioane lei din care:
c1) suma de 523,7 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, la data de 31 octombrie 2014 si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
c2) suma de 203,0 milioane lei in scopul achitarii ratelor de capital pe anul 2014 si 2015, precum si pentru achitarea ratelor de capital restante inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, aferente imprumuturilor contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale din veniturile din privatizare, respectiv in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr.37/2011 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr.140/2013, cu modificarile ulterioare.
3. Majorarea bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate atat la venituri, cat si la cheltuieli cu suma de +17,3 milioane lei.
4. Mentinerea deficitului bugetului general consolidat pe anul 2014 la 14.713,0 milioane lei, respectiv la 2,2% din produsul intern brut.
Sursa: MFP
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
OUG 35/2019: Declaratia Unica va putea fi depusa si pe suport hartieAchizitie autoturism second-hand. Care este regimul TVA?Cu TVA sau fara? Cum refacturam rata de leasing?Studiu de caz: OBLIGATII privind inscrierea in jurnalele de cumparari. Evidenta si raportarea fiscalaAchizitie intracomunitara, neinregistrare in ROI. Ce consecinte apar?Ultimele articole
Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITReminder! Pana pe 19 decembrie 2024 trebuie depusa D11E-Transport: Care sunt principalele noutati aduse de OUG 129/2024Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Articole similare
Tichete cadou acordate potrivit legii. Exceptia de la plata contributiilor socialeBonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorModificare D212 in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabilii care obtin venituri din chiriiPFA-ul este in momentul de fata cea mai avantajoasa forma juridica de organizare. Iata 6 motive!Achizitie bonuri valorice. Cum aplicam TVA la incasare?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. CHELTUIELIle sunt deductibile?Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiPrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?CHELTUIELI cu masa calda pentru salariati. Aceste CHELTUIELI sunt deductibile?Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Articole similare
In atentia celor care obtin venituri din chirii si care vor rezilia contractul in 2015Important: precizari privind retinerea la sursa a impozitului pe venitInformare ANAF: In atentia platitorilor de impozit pe profitNu mai platim penalitati pentru intarzierea la plata veniturilor din chiriiNu uitati sa depuneti formularul 221 pana la 25 mai 2017!Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Ce documente sunt obligatorii pentru vanzarea in regim de consignatie?Procedura de compensare: Consecintele nerespectarii ei. Regulament si sanctiuniComunicat MPF: Cum va arata in concret bugetul pe 2015!Tratamentul fiscal al veniturilor rezultate din cota de alocare a riscurilor de catre societatea mamaCod TVA anulat si restituri de sume platite in plus. Tratament fiscalUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Bezna muzeelorO categorie noua de produse ar putea beneficia de TVA zeroTitlul II Captitolul II partea a II-aDocumentar fiscal: Regimul pierderilor fiscale in anul 2013Ministerul Finantelor publice privind ex-ISPAUltimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiPROIECT: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulProcedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025NOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024E-TVA: Ar putea fi PROROGATA pana la 1 iulie 2025 obligatia de transmitere a verificarii diferentelor la RO e-TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"