Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Ministerul Finantelor Publice a postat pe site, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal pentru a treia rectificare a bugetului pentru 2014, in vederea platii anticipate a transei aferente anului 2015 a drepturilor salariale castigate in instanta de personalul din sectorul bugetar, precum si achitarea integrala a arieratelor unitatilor administrativ-teritoriale, pe fondul inregistrarii unui excedent bugetar de 0,29% din Produsul Intern Brut.
Astfel, potrivit notei de fundamentare a proiectului de act normativ, structura veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat se modifica astfel:
Veniturile si cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.320,8 milioane lei, deficitul bugetului general consolidat mentinandu-se ca valoare nominala la 14.713,0 milioane lei si ca pondere in P.I.B. la 2,2%.
1. Modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2014:
a) Veniturile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu -1.995,1 milioane lei ca urmare a reducerii taxei pe valoarea adaugata cu suma de -2.082,7 milioane lei, reprezentand sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata alocate bugetelor locale si majorarii impozitului pe venit si salarii cu 87,6 milioane lei.
b) Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu suma de -76,0 milioane lei.
Influentele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat se prezinta astfel:
Cheltuielile de personal cresc cu +779,9 milioane lei;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cheltuielile cu bunuri si servicii cresc cu +64,9 milioane lei;
Cheltuielile cu dobanzile scad cu -70,7 milioane lei;
Subventiile se majoreaza cu +207,5 milioane lei;
Transferurile intre unitati ale administratiei publice scad cu -1.634,6 milioane lei;
Alte transferuri cresc cu +119,8 milioane lei;
Cheltuielile cu asistenta sociala cresc cu +60,0 milioane lei;
Alte cheltuieli cresc cu +564,3 milioane lei;
Cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila scad cu -36,1 milioane lei;
Cheltuielile de capital se diminueaza cu -73,6 milioane lei;
Influentele la cheltuielile bugetului de stat pe ordonatori principali de credite se prezinta astfel:
Din bugetul de stat, sume suplimentare au fost propuse a fi alocate pentru:
Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor: +457,0 milioane lei pentru plata despagubirilor stabilite in sarcina institutiei prin titluri executorii;
Ministerul Justitiei: +414,5 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Public: +208,2 milioane lei, din care 205,8 milioane lei sumele prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat si 2,4 milioane lei pentru lucrari de investitii la sediile parchetelor de pe langa instantele judecatoresti;
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: +174,1 milioane lei in principal reprezentand hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului, precum si pentru finantarea contravalorii sentintelor definitive si irevocabile ale Agentiei Nationale de imbunatatiri Funciare;
Ministerul Transporturilor: +168,5 milioane lei, in principal pentru finalizarea proiectelor ex-ISPA, pentru decontarea biletelor speciale de calatorie gratuita de care au beneficiat unele categorii sociale si pentru contravaloarea serviciilor de navigatie aeriana de ruta restante;
Ministerul Educatiei Nationale: +140,6 milioane lei pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, din care 111,0 milioane lei aferente personalului din unitatile de invatamant universitar;
Ministerul Apararii Nationale: +73,0 milioane lei, reprezentand suplimentarea cu 100 milioane lei pentru achizitii de materiale, active fixe, servicii, lucrari pentru efectuarea de reparatii curente si reparatii capitale la tehnica de lupta si echipamente militare, in scopul cresterii capacitatii operationale a Armatei Romane si reducerea cu 27 milioane lei la cheltuieli de personal urmare a economiilor inregistrate;
Ministerul Afacerilor Interne: +35,4 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Culturii: +9,0 milioane lei pentru plata titlurilor executorii avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala, pentru finantarea restaurarii monumentelor istorice precum si pentru Palatul Culturii din Iasi.
Majorarea contributiilor de asigurari sociale, determinata de plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, va avea ca efect cresterea veniturilor din contributii a bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si a bugetului fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Ca urmare, bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se diminueaza cu suma de -847,4 milioane lei, reprezentand, in principal, transferuri de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj, iar bugetul Ministerului Sanatatii se diminueaza cu suma de -252,2 milioane lei reprezentand transferuri de echilibrare catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice se diminueaza cu suma de -667,4 milioane lei;
2. Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata catre bugetele locale cu suma de 2.082,7 milioane lei, astfel:
a) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 53,4 milioane lei, destinate platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant special si din centrele de resurse si asistenta educationala, in cuantumul prevazut pentru anul 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor masuri in domeniul invatamantului si cercetarii, precum si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute in hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013;
b) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti cu suma de 1.302,6 milioane lei, astfel:
b1) suma de 43,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul preuniversitar de stat;
b2) suma de 1.203,2 milioane lei destinata platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, in cuantumul prevazut pentru anii 2014 si 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2012.
b3) suma de 56,0 milioane lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate potrivit dispozitiilor art. 42 alin. (4) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Plata titlurilor executorii se va face in ordine cronologica, achitandu-se cu prioritate sumele aferente anului 2014 si ulterior sumele aferente anului 2015, in cuantumurile prevazute de lege, dupa asigurarea integrala a fondurilor necesare pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul special, centrele de resurse si asistenta educationala si din unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
c) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor cu suma de 726,7 milioane lei din care:
c1) suma de 523,7 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, la data de 31 octombrie 2014 si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
c2) suma de 203,0 milioane lei in scopul achitarii ratelor de capital pe anul 2014 si 2015, precum si pentru achitarea ratelor de capital restante inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, aferente imprumuturilor contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale din veniturile din privatizare, respectiv in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr.37/2011 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr.140/2013, cu modificarile ulterioare.
3. Majorarea bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate atat la venituri, cat si la cheltuieli cu suma de +17,3 milioane lei.
4. Mentinerea deficitului bugetului general consolidat pe anul 2014 la 14.713,0 milioane lei, respectiv la 2,2% din produsul intern brut.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul fiscal 2011 (Partea II.3): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Declaratii ANAF august 2017. Ce declaratii fiscale depunem luna aceasta?Contabilitatea garantiilor de buna executieStudiu de caz: Achizitie intracomunitara de catre o societate neinregistrata in scop de TVALuni, 12 decembrie 2022, termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAUltimele articole
Neplatitor de TVA. Operatiuni pentru care se utilizeaza codul special de TVASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorAnularea din oficiu a codului de TVA. OBLIGATII fiscale TVA pentru firmeImpozit dividende. TOT ce trebuie sa stii despre impozitul pe dividende in 2025Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleArticole similare
Pentru cel putin un an, salariile si TVA nu vor reveni la valorile initialeStudiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicapNoutati legislatie Fiscala 16-20 martie 2009 - Monitorul OficialStudiu de caz: Plata TVA-ului in cazul importurilor extracomunitareStudiu de caz: Ordinea acoperii pierderilor contabileUltimele articole
Deductibilitate CHELTUIELI si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate CHELTUIELI. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeCum faci fata CHELTUIELIlor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulArticole similare
Taxare inversa aplicata bunurilor din activitati agricole. Documente si impozit cand facem achizitia de la persoane fiziceANAF: Declaratia 101- privind declararea si plata impozitului pe profit. Exceptii de la termenul de depunereCine depune Declaratia 200 in 2013?Titlul III Capitolul IINu uitati sa depuneti formularul 221 pana la 25 mai 2017!Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Declaratia 100 in 2025: pentru ce se depune, termene, mod de completareCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Studiu de caz: Livrarea unor produse agricole catre o tara din UEMFP: Firmele pot depune cererile de finantare prin schema de ajutor de stat, incepand cu 10 septembrieCalcul plafon TVA. Cum procedam si care e cifra de afaceri pe care o luam in calcul?Actele administrative si notificarile ANAF vor fi lipite pe usa de domiciliu a contribuabililorJustificarea livrarii intracomunitare de bunuri. Care e procedura?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Norme codul fiscal 2008 Titlul IFinantele lanseaza o platforma on-line prin care operatorii economici pot transmite documentele necesare accesarii unui ajutor de statCastigul salarial mediu, in crestere in luna septembrieO noua conventie de evitare a dublei impuneri. Cu cine semneaza RomaniaAtentie la noile prevederi aduse de Legea ambalajelor!Ultimele articole
Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiCCF propune modificari asupra PROIECTului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectatePROIECT: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"