Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Ministerul Finantelor Publice a postat pe site, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de urgenta care creeaza cadrul legal pentru a treia rectificare a bugetului pentru 2014, in vederea platii anticipate a transei aferente anului 2015 a drepturilor salariale castigate in instanta de personalul din sectorul bugetar, precum si achitarea integrala a arieratelor unitatilor administrativ-teritoriale, pe fondul inregistrarii unui excedent bugetar de 0,29% din Produsul Intern Brut.
Astfel, potrivit notei de fundamentare a proiectului de act normativ, structura veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat se modifica astfel:
Veniturile si cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.320,8 milioane lei, deficitul bugetului general consolidat mentinandu-se ca valoare nominala la 14.713,0 milioane lei si ca pondere in P.I.B. la 2,2%.
1. Modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2014:
a) Veniturile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu -1.995,1 milioane lei ca urmare a reducerii taxei pe valoarea adaugata cu suma de -2.082,7 milioane lei, reprezentand sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata alocate bugetelor locale si majorarii impozitului pe venit si salarii cu 87,6 milioane lei.
b) Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2014, se diminueaza, pe sold, cu suma de -76,0 milioane lei.
Influentele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat se prezinta astfel:
Cheltuielile de personal cresc cu +779,9 milioane lei;

Examen Consultant Fiscal 2025

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cheltuielile cu bunuri si servicii cresc cu +64,9 milioane lei;
Cheltuielile cu dobanzile scad cu -70,7 milioane lei;
Subventiile se majoreaza cu +207,5 milioane lei;
Transferurile intre unitati ale administratiei publice scad cu -1.634,6 milioane lei;
Alte transferuri cresc cu +119,8 milioane lei;
Cheltuielile cu asistenta sociala cresc cu +60,0 milioane lei;
Alte cheltuieli cresc cu +564,3 milioane lei;
Cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila scad cu -36,1 milioane lei;
Cheltuielile de capital se diminueaza cu -73,6 milioane lei;
Influentele la cheltuielile bugetului de stat pe ordonatori principali de credite se prezinta astfel:
Din bugetul de stat, sume suplimentare au fost propuse a fi alocate pentru:
Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor: +457,0 milioane lei pentru plata despagubirilor stabilite in sarcina institutiei prin titluri executorii;
Ministerul Justitiei: +414,5 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Public: +208,2 milioane lei, din care 205,8 milioane lei sumele prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat si 2,4 milioane lei pentru lucrari de investitii la sediile parchetelor de pe langa instantele judecatoresti;
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: +174,1 milioane lei in principal reprezentand hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului, precum si pentru finantarea contravalorii sentintelor definitive si irevocabile ale Agentiei Nationale de imbunatatiri Funciare;
Ministerul Transporturilor: +168,5 milioane lei, in principal pentru finalizarea proiectelor ex-ISPA, pentru decontarea biletelor speciale de calatorie gratuita de care au beneficiat unele categorii sociale si pentru contravaloarea serviciilor de navigatie aeriana de ruta restante;
Ministerul Educatiei Nationale: +140,6 milioane lei pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, din care 111,0 milioane lei aferente personalului din unitatile de invatamant universitar;
Ministerul Apararii Nationale: +73,0 milioane lei, reprezentand suplimentarea cu 100 milioane lei pentru achizitii de materiale, active fixe, servicii, lucrari pentru efectuarea de reparatii curente si reparatii capitale la tehnica de lupta si echipamente militare, in scopul cresterii capacitatii operationale a Armatei Romane si reducerea cu 27 milioane lei la cheltuieli de personal urmare a economiilor inregistrate;
Ministerul Afacerilor Interne: +35,4 milioane lei, in principal pentru plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi de natura salariala;
Ministerul Culturii: +9,0 milioane lei pentru plata titlurilor executorii avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala, pentru finantarea restaurarii monumentelor istorice precum si pentru Palatul Culturii din Iasi.
Majorarea contributiilor de asigurari sociale, determinata de plata hotararilor judecatoresti avand ca obiect drepturi salariale, va avea ca efect cresterea veniturilor din contributii a bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj si a bugetului fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Ca urmare, bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se diminueaza cu suma de -847,4 milioane lei, reprezentand, in principal, transferuri de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj, iar bugetul Ministerului Sanatatii se diminueaza cu suma de -252,2 milioane lei reprezentand transferuri de echilibrare catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice se diminueaza cu suma de -667,4 milioane lei;
2. Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata catre bugetele locale cu suma de 2.082,7 milioane lei, astfel:
a) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor cu suma de 53,4 milioane lei, destinate platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant special si din centrele de resurse si asistenta educationala, in cuantumul prevazut pentru anul 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2012 privind luarea unor masuri in domeniul invatamantului si cercetarii, precum si in ceea ce priveste plata sumelor prevazute in hotarari judecatoresti devenite executorii in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2013;
b) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si municipiului Bucuresti cu suma de 1.302,6 milioane lei, astfel:
b1) suma de 43,4 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul preuniversitar de stat;
b2) suma de 1.203,2 milioane lei destinata platii sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect acordarea unor drepturi de natura salariala stabilite in favoarea personalului din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, in cuantumul prevazut pentru anii 2014 si 2015 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.71/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr.230/2011, prin Ordonanta Guvernului nr.17/2012, aprobata cu modificari prin Legea nr.280/2013, precum si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2012.
b3) suma de 56,0 milioane lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizatiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav acordate potrivit dispozitiilor art. 42 alin. (4) din Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Plata titlurilor executorii se va face in ordine cronologica, achitandu-se cu prioritate sumele aferente anului 2014 si ulterior sumele aferente anului 2015, in cuantumurile prevazute de lege, dupa asigurarea integrala a fondurilor necesare pentru finantarea cheltuielilor cu salarii, sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale in bani stabilite de lege, precum si contributiile aferente acestora din invatamantul special, centrele de resurse si asistenta educationala si din unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
c) Suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor cu suma de 726,7 milioane lei din care:
c1) suma de 523,7 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate in contabilitatea unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, la data de 31 octombrie 2014 si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
c2) suma de 203,0 milioane lei in scopul achitarii ratelor de capital pe anul 2014 si 2015, precum si pentru achitarea ratelor de capital restante inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, aferente imprumuturilor contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale din veniturile din privatizare, respectiv in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr.37/2011 si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2013 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte masuri financiare, precum si modificarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr.140/2013, cu modificarile ulterioare.
3. Majorarea bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate atat la venituri, cat si la cheltuieli cu suma de +17,3 milioane lei.
4. Mentinerea deficitului bugetului general consolidat pe anul 2014 la 14.713,0 milioane lei, respectiv la 2,2% din produsul intern brut.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Asociatie non-profit. Cum aplicam tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul si impozitul?Calitatea de asigurat in domeniul sanatatii. Drepturi si OBLIGATII pe care trebuie sa le aveti in vedereOUG 58/2010. Contributii notar public si consultant fiscalOBLIGATIIle entitatilor care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic?Reminder ANAF! Luni, 25 iulie 2022, este termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleUltimele articole
Control antifrauda in 2025: TVA nedeductibil si OBLIGATII suplimentare pentru firmeContractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSistemul VIES TVATVA in era digitala. Ce formalitati fiscale vor fi ELIMINATE prin ViDAFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?Articole similare
Beneficii neimpozabile. Care este cota maxima pentru deducerea cadourilor din fondul de salarii al angajatilor?Ce crede Chitoiu despre reducerea CAS si a TVA la unele produseInchidere conturi. Regim TVA. Impozit pe profitObligatii fiscale de plata privind veniturile din activitati independenteCodul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul XIII - ObligatiiUltimele articole
Cadouri de Paste in 2025. Platiti CAS, CASS si impozit pe venit pentru aceste CHELTUIELI?Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Scoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate CHELTUIELIDeductibilitate CHELTUIELI si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate CHELTUIELI. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeArticole similare
Ghidul fiscal al Asociatiilor de proprietariAspecte generale cu privire la contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Anexe.Impozitare venituri din cedarea folosintei bunurilor. Cum procedam pentru cetatenii straini?ANAF: Contributii sociale obligatorii pentru persoanele fiziceAchizitie floarea soarelui de la persoane fiziceUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimArticole similare
Regimul TVA aplicabil vanzarilor la distantaIntocmire NIR si semnarea acestuia de catre administratorul unitatii. Cum facem inregistrarile in contabilitate?Prevederi fiscale privind acordarea abonamentelor sportive in 2024, in contextul aparitiei OUG 115/2023Achizitie echipamente IT cu fonduri nerambursabile. Cum tratam depasirea plafonului?Achizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
TVA panouri fotovoltaice. Studii de caz utilePROIECT de Lege MFP: Aprobarea contului general anual de executie a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2019Ce ar putea duce in curand la cresterea evaziunii fiscaleAchizitie de servicii intracomunitare cu TVA. Inregistrare factura cu TVA din UKErori la buget. Sedinta de guvern se amanaUltimele articole
Impozitul pe venit. Conditii pentru acordarea scutirii impozituluiCCF propune modificari asupra PROIECTului pe TVA al Finantelor. Firmele mici ar putea fi afectatePROIECT: Plafonul de la care devii platitor de TVA ar putea CRESTE la 395.000 leiNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"