Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Plata impozitului pe profit se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 34 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificarile si completarile ulterioare.Potrivit acestuia, plata ...
Plata impozitului pe profit se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 34 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,cu modificarile si completarile ulterioare.Potrivit acestuia, plata impozitului se face astfel:
a) contribuabilii, societati comerciale bancare, persoane juridice romane, si sucursalele din Romania ale bancilor, persoane juridice straine, au obligatia de a plati impozit pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial, actualizate cu indicele de inflatie (decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate. Termenul pana la care se efectueaza plata impozitului anual este termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit, prevazut la art. 35 alin. (1);
Acesti contribuabili au obligatia de a declara si efectua trimestrial plati anticipate, in contul impozitului pe profit anual, in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se efectueaza plata. Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se determina platile anticipate, este impozitul pe profit datorat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fara a lua in calcul platile anticipate efectuate in acel an.
b) contribuabilii, altii decat cei prevazuti la lit. a), au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Incepand cu anul 2012, acesti contribuabili urmeaza sa aplice sistemul platilor anticipate prevazut pentru contribuabilii mentionati la lit. a).
Acesti contribuabili platesc pentru ultimul trimestru o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal, urmand ca plata finala a impozitului pe profit pentru anul fiscal sa se faca pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit prevazut la art. 35 alin. (1). Contribuabilii care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, depun declaratia anuala de impozit pe profit si platesc impozitul pe profit aferent anului fiscal incheiat, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator.
In cazul asocierilor fara personalitate juridica, impozitul datorat de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) din Codul fiscal si retinut de catre persoana juridica responsabila se calculeaza prin aplicarea cotei de impozit asupra partii din profiturile asocierii, care este atribuibila fiecarui asociat. Persoana responsabila are obligatia de a declara si plati impozitul pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se distribuie rezultatul asocierii.
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Cartea Verde a impozitului pe profit
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania sau din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana au obligatia de a declara si plati impozit pe profit trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
Organizatiile nonprofit au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.
Astfel cum prevede art. 35 din legea mai sus mentionata, contribuabilii au obligatia sa depuna o declaratie anuala de impozit pe profit pana la data de 25 aprilie inclusiv a anului urmator, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 34 alin. (4), (5), (11), care depun declaratia anuala de impozit pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, respectiv:
- organizatiile nonprofit
- contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura
- contribuabilii care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in perioada 06-10 martie 2023Stocuri lipsa in gestiune. Cum facem ajustarea TVA?FMI are in vedere CAS redus in 2015, dar sunt posibile modificari si mai devremeAnunt: Scutirea de impozit a profitului investit incepand cu 1 iulie 2014 si pana la 31 decembrie 2016Codul fiscal 2011Ultimele articole
Compensare impozit pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatCartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaGhid cheltuieli de reclama si publicitate: criterii incadrare, deductibilitate si TVAFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaBonificatie 3% din IMPOZITUL PE PROFIT. Se inregistreaza prin contul 7588 sau 1171?Articole similare
Discutii pe tema Codului fiscal intre Iohannis si PontaMicrogranturi de 2.000 euro pentru PFA-uri. Care este tratamentul fiscal?Vezi ce modificari sufera CODUL FISCAL cu privire la impozitul pe venitCriterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere punct de lucru in raport cu deducerea TVA25 ianuarie, termen pentru comunicarea pro-ratei pentru calculul TVA deductibilUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Controale ANAF la persoanele fizice in luna martie 2023. Ce rezultate au inregistrat inspectoriiDin ianuarie 2024, facturile electronice devin obligatorii in relatia B2B. Cui NU i se aplica masura?Propunere: Metode moderne de colectare a TVA in Romania, pentru scaderea pierderilor anuale de peste 6 miliarde de euroCum se desfasoara un control in sfera preturilor de transfer?Efecte fiscale ale anularii din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA. Raspunsul specialistuluiUltimele articole
Ce se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300[GHID complet] Regimul special de TVA pentru livrarile de bunuri second-handSumele negative de TVA NU se prescriu.Ce schimba Decizia ICCJ 6/2026 pentru CONTRIBUABILIControale privind TVA. Care sunt domeniile supuse cel mai des inspectiilor ANAF si ce aspecte sunt verificate?Diferente de TVA stabilite de ANAF in urma inspectiei fiscale. Tratament fiscal si monografie contabila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



