Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom vedea, prin cele ce urmeaza, care sunt obligatiile fiscale ale asocierilor in anul 2013. Astfel, sunt obligate la plata impozitului pe profit urmatoarele asocieri ale contribuabililor prevazuti la art. 13 lit. c) si e) din Codul Fiscal:
I. Asocierile dintre persoanele juridice straine si asocierile dintre persoanele juridice straine si persoane fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere cu sau fara personalitate juridica
OBLIGATII:
1. Inregistrarea fiscala a asocierii ca platitor de impozit pe profit (vector fiscal - formular 010) si obtinerea unui cod de inregistrare fiscala pentru declararea si plata impozitului
- Impozitul pe profit se aplica asupra partii din profitul impozabil al asocierii care se atribuie fiecarei persoane.
2. Declararea si plata trimestriala a impozitului pe profit din asociere la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata asocierea:
- pentru trimestrele I-III pana la data de 25 ale lunii urmatoare trimestrului (declararea impozitului prin depunerea formularelor 100 si 104)
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- pentru trimestrul IV pana in 25 martie inclusiv a anului urmator pentru definitivarea impozitului pe profit anual datorat (declararea impozitului prin depunerea formularelor 100 si 104**)
IMPORTANT
Asocierile fara personalitate juridica dintre persoane juridice straine, care isi desfasoara activitatea in Romania, trebuie sa desemneze una din parti care sa fie responsabila pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat pentru:
- inregistrarea asocierii la organul fiscal, inainte ca aceasta sa inceapa sa desfasoare activitate;
- conducerea evidentelor contabile ale asocierii;
- plata impozitului in numele asociatilor, conform art. 34 alin. (5);
- depunerea unei declaratii fiscale trimestriale la organul fiscal, care sa contina informatii cu privire la partea din veniturile si cheltuielile asocierii care este atribuibila fiecarui asociat, precum si impozitul care a fost platit la buget in numele fiecarui asociat;
- furnizarea de informarii in scris, catre fiecare asociat, cu privire la partea din veniturile si cheltuielile asocierii care ii este atribuibila acestuia, precum si la impozitul care a fost platit la buget in numele acestui asociat.
II. Asocierile dintre o persoana juridica romana cu:
- persoane juridice straine,
- persoane fizice nerezidente,
- persoane fizice rezidente, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate din asocieri fara personalitate juridica
OBLIGATII:
1. Persoana juridica romana are obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe profit datorat de fiecare persoana
- Impozitul pe profit se aplica asupra partii din profitul impozabil al asocierii atribuibile fiecarei persoane
2. Declararea si plata trimestriala a impozitului pe profit din asociere la organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrata persoana juridica romana:
- pentru trimestrele I - III pana la data de 25 ale lunii urmatoare trimestrului (declararea impozitului prin depunerea formularelor 100 si 104)
- pentru trimestrul IV pana in 25 martie inclusiv a anului urmator pentru definitivarea impozitului pe profit anual datorat (declararea impozitului prin depunerea formularelor 100 si 104**)
Baza legala:
- CODUL FISCAL, art. 13 lit.c) si e), art. 14 lit. c) si e), art. 28, art.34 alin.(5) lit.c), art. 35 alin.(2);
- ORDIN ANAF nr. 1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, pentru modelul si instructiunile de completare ale formularelor:
- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si
- 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor"
**Formularele 100, 104 si Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 11 ORDINUL ANAF nr. 1950/2012, se utilizeaza pentru definitivarea impozitului pe profit anual datorat pentru anul 2012, din activitatile desfasurate in asociere, de catre contribuabilii prevazuti la art. 13 lit. c) si e) din Codul fiscal.
Sursa: DGFP Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaMinistrul Finantelor Publice le-a cerut demisia presedintelui si a vicepresedintelui ANAFCe trebuie sa stim daca acordam tichete cadou in 2014!Achizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Norme actuale ANAF: Solutia fiscala individuala anticipataUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Declararea si PLATA IMPOZITULUI PE PROFIT pentru anul fiscal 2011Zoom fiscal: Modificarea declaratiei 101 - Declaratia privind impozitul pe profitOUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorDe ce vor plati mai mult la buget in 2017 microintreprinderile cu capital sub 45.000 leiPlati anticipate privind impozitul pe profitUltimele articole
Sponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitCum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimTermen limita in 2024 pentru depunerea D100 si D101Articole similare
SRL-D. Termen de depunere a formularului D112. Cand se trece la perioada fiscala lunara?Situatii financiare anuale: Termenul limita pentru depunerea formularelor este data de 30 mai 2023Erori constatate la depunerea situatiilor financiare anuale. Cum se corecteaza acestea?Tratament fiscal TVA pentru prestare servicii electronice catre diversi beneficiariDividende si DECLARATII. Cum procedam privind declararea?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce DECLARATII trebuie depuse daca NU esti platitor de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaDeclaratia 394: 4 intrebari frecvente despre completare si depunereCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaArticole similare
Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteLuni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataVenituri din dividende. Impozit. DeclaratiiContribuabilii trebuie sa depuna 8 declaratii importante pana pe 25 octombrie 2023Suspendarea activitatii si inregistrare in contabilitate a cheltuielilor ulterioareUltimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024D100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



