Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In aceasta perioada, autoritatile amintesc lista obligatiilor declarative ale persoanelor juridice (unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala si alte unitati) ca urmare a achizitionarii de produse agricole de la populatie.
In primul rand, se mentioneaza ca toti contribuabilii, persoane fizice si arendasii persoane fizice, care realizeaza venituri din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, datoreaza un impozit de 2% asupra valorii produselor livrate.Se considera unitati specializate pentru colectare acele unitati in care se stocheaza, punandu-se la pastrare in bune conditii produsele agricole, asigurandu-se integritatea principalelor calitati ale acestora, in functie de diferitele utilizari tehnologice, si mentinerea valorii lor igienice si nutritionale. Exemple: magazii, depozite si silozuri. In schimb, sunt unitati de procesare industriala a produselor vegetale unitatile tehnologice in care produsele agricole sunt transformate prin procese ce modifica substantial produsul initial in alimente sau furaje. Exemple: unitati de procesare industriala pentru cereale pentru boabe, leguminoase boabe uscate, radacinoase, legume cultivate in camp, plante industriale, furaje verzi din teren arabil, fructe.
Alte unitati, pentru utilizare ca atare sunt unitatile care achizitioneaza produse agricole vegetale si le folosesc ca furaje pentru animale. Exemple: complexele zootehnice etc.
Impozitul se calculeaza prin retinere la sursa la momentul platii veniturilor de catre platitorii de venituri (unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala si alte unitati), prin aplicarea unei cote de 2% asupra venitului brut si se declara lunar pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut, la randul 18 "Impozitul pe veniturile din activitati agricole" din formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs.
Impozitul calculat si retinut este impozit final si se plateste in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire", deschis la unitatile Trezoreriei Statului in a caror raza teritoriala contribuabilii, platitori de venituri, sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Contribuabilii persoane fizice impusi pe baza de norme de venit sau in sistem real pe baza contabilitatii in partida simpla, care realizeaza venituri din valorificarea produselor agricole obtinute dupa recoltare, in stare naturala, de pe terenurile agricole proprietate privata sau luate in arenda, catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, nu datoreaza impozitul de 2%, deoarece sunt inregistrati la unitatea fiscala pentru veniturile din activitati agricole conform art. 71 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care platesc impozit in cota de 16% in baza formularului 260 "Decizie de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit".
Documentul contabil care sta la baza calcularii impozitului de 2% asupra valorii produselor livrate catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati, pentru utilizare ca atare, este borderoul de achizitie cod 14-4-13/b, prevazut la pct. 39 din Anexa nr. 2 din la OMEF nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Unitatile specializate pentru colectare, unitatile de procesare industriala si alte unitati au obligatia sa depuna pana la data de 30 iunie a anului urmator pentru veniturile realizate in anul curent formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit", cod 14.13.01.13/I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul fiscal 2014. Cum a modificat HG 77/2014 normele de aplicare?Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 16-22 octombrie 2017, publicate de ANAFRestituire bursa privata indexata cu indicele de inflatieIn atentia contribuabililor: Precizari privind asistenta prin emailMicrointreprindere - Deducere TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatUltimele articole
Compensare IMPOZIT pe profit platit in plus cu TVA de plata. Conditii, evidenta fiscala, procedura de urmatDarea in plata a unui imobil catre asociat. Regim de TVA si IMPOZIT pe profitExamenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVALivrarea bunurilor in transe: tratament contabil si fiscal privind TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaArticole similare
Achizitie cereale de la persoane fizice. Cum procedam in ce priveste documentele de transport?Cota de TVA la prestari servicii peisagistica. Raspuns ANAFNoile norme modificate din Codul fiscal privind TVA-ul la alimenteTVA - Scutiri pentru importul de bunuri si pentru achizitii intracomunitareImportant pentru evaluarea arendei pe anul 2012Ultimele articole
Produsele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Informare ANAF: Agricultorii pot beneficia de o compensatie in cota forfetara, in anumite conditiiBuletin ANAF: Noutati fiscale publicate in Monitor la inceput de 2024Articole similare
Obligatoriu online: Depunerea formularului 112Informatii de ultima ora privind Spatiul Privat VirtualNu uitati sa depuneti Declaratia 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusivNou comunicat ANAF privind Spatiul privat virtualDeclaratia 150Ultimele articole
Depunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineFormularul 200 se depune pana la 25 mai 2015. Ce procedura trebuie sa urmati?Cum obtineti certificatul digital in 2014?Noul comunicat emis de ANAF in ce priveste transparenta decizionalaNorme actuale: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronicaArticole similare
Documentar fiscal: Optiunea de renuntare la calitatea de platitor de TVAOBLIGATII DECLARATIVE cu termen la 10 iunie 2012Ce obligatii fiscale are administratorul fara venituri?Zoom fiscal: Modificarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului. OBLIGATII DECLARATIVECe inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Ultimele articole
Manualul Contabilului Incepator: Ghid practic, cu exemple rezolvate si explicatii clare, ca sa poti lucra corect din prima ziTVA-ul iti poate distruge afacerea. Iata cum te aperi legal de inspectorii fiscaliContractul de mandat in 2025. OBLIGATII DECLARATIVE, taxe de achitat + procedura inregistrare contractDeclaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMFirme cu TVA intracomunitar. Cum sa procedati daca ati depasit plafonul de 10.000 euro
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



