Tags: declaratia 112, contributii sociale, anaf
Angajatorii au obligatia ca pana marti, 25 octombrie a.c., trebuie sa depuna online ,,Declaratia privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati".
In acest context este necesar sa tineti seamaa de etapele care trebuie parcurse pentru obtinerea si inregistrarea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica necasar pentru depunerea online a Declaratiei 112.
Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. In ordine alfabetica, acestia sunt:
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.
Inregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa https://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.
La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.
Cu acest document de confirmare va inregistrati pe websiteul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.
Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.
Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.
Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii online”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:
- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;
- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.
Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.
Atentie! La semnarea si transmiterea Declaratiei 112 online, tokenul trebuie introdus in portul USB al unitatii centrale a calculatorului!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul salariu, indemnizatie concediu medical. Suma neimpozabila
Intrebare:
Un salariat este angajat in 12.09.2025, cu salariu minim 4050 lei, are in luna septembrie urmatoarea situatie: 1 zi lucrata, venit brut 184 lei, 5 zile CM (fond salarii), venit brut 724 lei si 7 zile CM (FNUASS), venit brut 1014 lei (indemnizatia pentru CM au fost calculata avand veniturile si numar de zile de la fostul loc de munca).
Total venituri brute = 1922 lei.
1. In ce procent se acorda suma neimpozabila de 300 lei, conform OUG 156/2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli deplasare societate cu capital de stat
Intrebare:
Societatea este cu capital majoritar de stat.
Domnul director pleaca in delegatie la Satu Mare in data de 24 septembrie si se intoarce pe 26 septembrie la Satu Mare, apoi se deplaseaza la Baia Mare.
Cazare la hotel exista si la Satu Mare, si la Baia Mare.
1. Pentru decontare exista urmatoarele documente:Factura hotel Baia Mare: 400 leiFactura hotel Satu Mare: 460 lei Factura carburant: 420 lei
2. Pentru diurna nu s-a primit bon...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Diurna externa
Intrebare:
Societate in domeniul constructiilor (Cod CAEN 4120), administratorul este unicul asociat in societate si angajat, doreste sa faca o deplasare in China la o expozitie din domeniul constructiilor.
Daca deplasarea se face in scopul desfasurarii activitatii economice, administratorul societatii desemnat in Actul constitutiv care este si unic asociat dar si angajat in cadrul societatii are dreptul la diurna?
In situatia in care se deconteaza o valoare mai mare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<