Tags: declaratia 112, contributii sociale, anaf
Angajatorii au obligatia ca pana marti, 25 octombrie a.c., trebuie sa depuna online ,,Declaratia privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati".
In acest context este necesar sa tineti seamaa de etapele care trebuie parcurse pentru obtinerea si inregistrarea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica necasar pentru depunerea online a Declaratiei 112.
Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. In ordine alfabetica, acestia sunt:
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.
Inregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa https://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.
La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.
Cu acest document de confirmare va inregistrati pe websiteul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.
Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.
Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.
Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii online”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:
- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;
- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.
Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.
Atentie! La semnarea si transmiterea Declaratiei 112 online, tokenul trebuie introdus in portul USB al unitatii centrale a calculatorului!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale zilieri. Declaratia 112
Intrebare:
O persoana straina, cetatean al Republicii Moldova, poate desfasura activitati ca zilier fara sa aiba autorizatie de munca conform Ordonantei 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriului Romaniei? Cei de la ITM au spus ca da, dar cum se declara in D112 activitatea desfasurata ca zilier de catre un cetatean al Republicii Moldova, acesta avand doar buletin eliberat de catre autoritatile din Republica Moldova? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi salariale stabilite de instanta. Obligatii declarative.
Intrebare:
O firma este obligata sa plateasca unui fost salariat, printr-o hotarare definitiva a unei instante, drepturi banesti reprezentand ore suplimentare si ore de noapte, perioada 2017-2018. Instanta stabileste in hotararea definitiva sa i se plateasca suma neta corespunzatoare orelor lucrate suplimentar si a celor de noapte. Un executor judecatoresc pune poprire pe contul bancar al firmei si suma este platita executorului. Firma este obligata sa depuna declaratii rectificative 112 pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cadourile oferite pentru copiii salariatilor cu ocazia zilei de 01 iunie
Intrebare:
Pentru tichetele cadou in suma de 300 ron/copil minor, acordate cu ocazia Zilei Copilului 1 iunie 2025 si platite in data de 30.05.2025 in conturile salariatilor, in ce luna trebuie sa fie inregistrate in statul de salarii si D112: mai sau iunie? Totodata, va rog sa ne comunicati daca exista in legislatie specificat ca aceste tichete cadou acordate cu ocazia zilei de 1 Iunie sa fie inregistrate pe stat si D112 in luna iunie pentru a nu fi impozitate cu toate contributiile/taxele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declararea avantajelor in natura in statul de salarii si D112 cu sau fara TVA
Intrebare:
Salariatii societatii beneficiaza de diverse avantaje in natura: cazare - se emite lunar factura, asigurare transport cu microbuz/autobuz pentru care transportatorii emit facturi, cadouri la ziua de nastere - achizitie pe baza de factura, abonament Bookster - factura lunara.
Avem doua intrebari legate de aceste beneficii:
1. In statul de salarii si implicit in D112, aceste avantaje se inscriu la valoarea fara TVA sau la valoarea cu TVA?
2....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reincadrare salariat. Facilitati constructii
Intrebare:
Instanta de judecata a stabilit reincadrarea in munca a unui salariat concediat in iulie 2023. A stabilit de asemenea, ca angajatorul sa acorde despagubirea tuturor drepturilor banesti ce trebuiau platite in perioada iulie 2023 - martie 2025. Tin sa mentionez, salariatii au beneficiat pana la 31 decembrie 2024 de facilitati fiscale in domeniul constructiilor, facilitati acordate potrivit OUG 114/29.12.2018. Salariatul reintegrat beneficieaza de facilitati fiscale in perioada iulie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare zile de concediu in avans
Intrebare:
O societate comerciala, platitoare de TVA si impozit pe profit are urmatoarea speta, in anul 2025, o salariata isi ia 6 zile de concediu de odihna in avans. La data de 15.05.2025, isi inceteaza activitatea cu societatea, cum va recupera suma de bani platita de societate pentru cele 6 zile de concediu de odihna luate in avans? Cum se va rectifica si evidentia in statul de salarii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<