Tags: declaratia 112, contributii sociale, anaf
Angajatorii au obligatia ca pana marti, 25 octombrie a.c., trebuie sa depuna online ,,Declaratia privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati".
In acest context este necesar sa tineti seamaa de etapele care trebuie parcurse pentru obtinerea si inregistrarea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica necasar pentru depunerea online a Declaratiei 112.
Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. In ordine alfabetica, acestia sunt:
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.
Inregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.
La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.
Cu acest document de confirmare va inregistrati pe websiteul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.
Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.
Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu inregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.
Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii online”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:
- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;
- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.
Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.
Atentie! La semnarea si transmiterea Declaratiei 112 online, tokenul trebuie introdus in portul USB al unitatii centrale a calculatorului!
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Intrebare: pensia privata in suma de 160 lei/luna, pe care angajatorul o plateste pentru un angajat, se scade din baza de impozitare pentru determinarea impozitului pe venit?<br />
In declaratia 112, la ce rand se va trece pensia privata de care beneficiaza angajatul?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cu ocazia aniversarii a 25 de ani de activitate, conducerea societatii a decis acordarea unui pachet de bunuri personalizate cu denumirea societatii. De aceste pachete au beneficiat toti angajatii societatii si colaboratorii apropiati, valoarea pachetului fiind de cca. 615 RON, TVA inclus. Cum ar trebui considerate aceste pachete? Exista vreo alta varianta decat avantaje in natura impozabile? Multumesc anticipat.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firma de transport international, acorda pentru salariatii proprii, soferi, diurna conform limitelor legale, deci neimpozabil. Intrebarea este unde declar aceste diurne in D112? La randul 8.4.3 indemnizatii de delegare neimpozabile sau randul 8.4.6 prestatii suplimentare primite de salariati in baza clauzei de mobilitate? Cu stima, Antal Elemer
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul in care o persoana fizica angajata cu contract individual de munca din luna martie 2024 nu indeplineste conditiile de cotizare pentru acordarea de concediu medical, cum se calculeaza in acest caz cele 42 de lauzie obligatorii. Angajata a nascut la jumatatea lunii iunie, cum pontam zilele nelucrate si cu ce data se poate suspenda contractul individual de munca avand in vedere lipsa concediului medical? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma care se ocupa cu venituri din vanzari (gasire de clienti pentru clientii pe care ii au in portofoliu) trimite in strainatate des singurul angajat sa descopere noi piete de vanzare si sa faca cercetari pentru extindere: 1. Daca la finalul lunii exista un tabel cu zilele lucrate, serviciile prestate si clientii pe care i-a ajutat sa devina cumparatori pentru (soft de exemplu) un bonus la cateva luni, suplimentar vanzarilor normale lunare, poate sa fie vreodata incadrata aceasta activitate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<