Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Etapele necesare pentru obtinerea unui certificat digital sunt reglementate prin OMEF 858/2008 publicat in monitorul Oficial nr. 242/2008, cu mentiunea ca certificatele digitale se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati.
Incepand cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale se solicita numai de la furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/31.07.2001, privind semnatura electronica, publicata in Monitorul Oficial nr. 429/31.07.2001.
Legislatia privind regimul juridic al semnaturii electronice:
Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnatura electronica
Hotararea Guvernului nr. 1259 din 13 decembrie 2001 privind aprobarea Normelor tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
Norme tehnice si metodologice din 13 decembrie 2001 pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
Hotararea Guvernului nr. 2303 din 14 decembrie 2004 privind modificarea unor acte normative din domeniul tehnologiei informatiei
Ordin ministru nr. 473 din 9 iunie 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
Ordin ministru nr. 1000 din 26 octombrie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473 din 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
Ordin ministru nr. 888 din 5 septembrie 2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473/2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Agentia Nationala de Administrare Fiscala recunoaste urmatorii furnizori de certificate digitale calificate:
CertSIGN
DigiSign S.A.
S.C. Trans Sped S.R.L.
S.C. Alfatrust Certification S.A.
S.C. Centrul de Calcul S.A.
Etapele pe scurt:
1. Obtineti un certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata.
2. Descarcati documentul de confirmarede pe portalul ANAF, completati-l (dvs. si furnizorul certificatului) si transmiteti-l la ANAF (prin optiunea inregistrare certificate calificate din modulul Declaratii electronice).
3. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
4. Prezentati documentele necesare la orice unitate fiscala (imputernicirea, act identitate, formularul 150).
5. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen puteti incerca sa utilizati serviciul de depunere declaratii chiar daca nu ati primit confirmarea pe mail.
6. Descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF.
7. Completati formularele de declaratii.
8. Transmiteti declaratiile.
9. Examinati starea declaratiilor transmise.
Instructiuni
Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, daca aveti imputernicirea lor.
Daca o firma de contabilitate care tine evidentele fiscale ale unor clienti, doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci fiecare angajat va avea un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail (nu adresa unica a firmei).
Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut de dvs. sa fie confirmat de cel care vi l-a eliberat. Pentru aceasta, descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, il completati si aplicati semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Completati documentul doar in jumatatea de sus, nu semnati si in locul Autoritatii de Certificare.
Ce etape se parcurg pentru obtinerea unui certificat digital
Trimiteti acest fisier prin e-mail la firma care v-a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat.
Cu acest document va inregistrati la ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal . Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi introduceti urmatoarele date:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica agentul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Ce etape se parcurg pentru obtinerea unui certificat digital
Cititi lista de termeni si conditii si apoi apasati butonul obtinere formular 150/152
Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat.. Apasati butonul Tipareste cererea pentru a obtine un formular pe hartie.
Daca aveti dreptul sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe Continuati cu inregistrarea unui alt CUI si procedura se reia ca mai sus. Va trebuie doar un singur certificat calificat, dar trebuie sa aveti imputernicire de la fiecare contribuabil.
Pregatiti urmatoarele documente:
- formularul 150 listat, pe care aveti semnatura si stampila contribuabilului pentru care veti depune declaratiile;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale); sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Apoi prezentati aceste documente unitatea fiscala. Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere. De regula, puteti utiliza serviciul Depunere declaratii on-line dupa 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal, chiar daca nu ati primit confirmarea prin e-mail, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor. Recipisa primita in urma depunerii este o confirmare a posibilitații tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaratii".
Depunerea Declaratiei privind veniturile realizate, formular 200
Daca aveti certificat digital calificat, dar nu v-ati inregistrat pe portalul ANAF pentru a obtine dreptul de utilizare a acestui serviciu, si doriti sa transmiteti declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., atunci veti transmite doar documentul de confirmare, fara formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a acestui serviciu in calitate de imputerniciti ai altor contribuabili, puteti transmite direct declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., fara a mai fi necesara transmiterea documentului de confirmare si nici a formularului 150. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a serviciului pentru declaratia 200 si doriti sa transmiteti si celelalte formulare, in numele altui contribuabil, veti depune formularul 150, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declararea veniturilor din jocuri de noroc obtinute de persoanele fizice in anul fiscal 2015PFA in regim special: Cum trebuie inscris in D390 codul de inregistrare in scopuri de TVA?Nu uitati sa depuneti Declaratia 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusivFormularul 200: termen limita si categorii de venituri pentru care se depune declaratiaDocumentar fiscal: Procedura de recuperare TVA din statele membre UEUltimele articole
Inregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaRaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaArticole similare
Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Noutati Legislatie Fiscala 06 - 10 iulie 2009 Monitorul OficialTOT ce trebuie sa stii despre Declaratia speciala de TVA si utilizarea Regimului special UE pentru vanzarile intracomunitare de bunuri(OSS)Ce pasi urmam pentru reinnoirea certificatului digitalDe la 25 iulie, depunem formularul 112 exclusiv onlineUltimele articole
Contract prestari servicii de contabilitate incheiat. Cum poate fi revocat accesul in SPV?Reminder ANAF: Persoanele fizice si juridice sa acceseze serviciul electronic SPV, avand in vedere avantajele luiIncepand cu 1 ianuarie 2023 se organizeaza Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%Informare ANAF cu privire la Registrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5 %Din 1 iulie 2022 Declaratia de mediu nu mai poate fi transmisa in format hartie (Ordinul 1642/2022)Articole similare
Este OFICIAL! A fost publicata schema de ajutor de minimis pentru digitalizarea IMM-urilor. Vezi lista codurilor CAEN excluse de la finantareDocumentar fiscal: Ce schimba OANAF 2203/2015 privind deducerea CASS in cazul veniturilor din inchiriere?Evidentierea datoriilor in situatiile financiare. Societatea trebuie sa stabileasca 5 aspecteComisia Europeana: Masuri pentru eficientizarea si derularea rapida a procedurilor de achizitie publicaRefacturari catre persoane neimpozabile din afara UE. Cum declaram in Declaratia 394?Ultimele articole
e-TVA. Cum sa procedati daca aveti cod de TVA anulat si ati primit Notificarea de conformareIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpBilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimArticole similare
Comunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitContributii sociale datorate de persoane fizice care obtin venituri din activitati agricoleImpozitarea veniturilor din conventii civile. Care sunt impozitele calculate pentru mai multe situatii?Ce diferente sunt intre un PFA si II? Ce declaratii depune fiecare in anul 2019? Ce registre completeaza II?Dosar fiscal: Veniturile impozabile din cedarea folosintei bunurilorUltimele articole
Obligatiile aferente D 200: Cine va depune formularul pana la 25 mai si ce sanctiuni exista?25 MAI 2017 este ultima zi pentru depunerea formularelor 200 si 201 pentru anul 2016Ce declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFCum vrea ANAF sa impoziteze diferit salariile? La ce trebuie sa ne asteptamServicii la distanta, disponibile prin ANAF. Ce optiuni aveti in calitate de contribuabili?Articole similare
Legea 283/2022: 6 modificari importante aduse Codului MunciiObligatii fiscale privind retinerea la sursa a impozitului. Declaratia 112ANAF lanseaza sistemul de inregistrare in schema speciala Mini One Stop Shop - M1SSProiect de ordin privind cererea de rambursare a TVAClarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 206/2021. Au fost eliminate anumite obligatii care reveneau institutieiUltimele articole
SEMNATURA ELECTRONICA si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiSEMNATURA ELECTRONICA: Care sunt furnizorii autorizati pentru SEMNATURA ELECTRONICASEMNATURA ELECTRONICA. Ce valabilitate are SEMNATURA ELECTRONICAInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona SEMNATURA ELECTRONICA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"