keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Incepand cu data de 1 iulie va deveni disponibil Certificatul Verde Covid. Cum poate fi obtinut documentul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 22 Iun. 2021 Exclusiv
Tags: certificatul verde covid, certificat digital, obtinerea cdertificatului verde covid

Comisia Europeana a introdus certificatul digital al UE privind COVID, document care va facilita libera circulatie a cetatenilor in UE, in conditii de siguranta, pe durata pandemiei de COVID-19.

Certificatul va fi introdus in statele membre ale UE, care pot deja sa il emita si sa il utilizeze. El va deveni disponibil in toate statele membre ale UE incepand cu 1 iulie 2021.
 

Ce este certificatul digital al UE privind COVID?


Certificatul digital privind COVID este o atestare a faptului ca o persoana:

-a fost vaccinata impotriva COVID-19
-s-a testat si are un rezultat negativ 
-a avut COVID-19 si s-a vindecat


Principalele caracteristici ale certificatului


-format electronic si/sau tiparit
-cod QR
-gratuit
-in limba nationala si in limba engleza
-sigur si securizat
-valabil in toate tarile UE
 

Cum veti putea obtine certificatul?


Autoritatile nationale raspund de emiterea certificatului. Acesta ar putea fi emis, de exemplu, de centrele de testare sau de autoritatile sanitare sau direct prin intermediul unui portal de e-sanatate. 
 
Versiunea electronica poate fi stocata pe un dispozitiv mobil. Veti putea solicita si o versiune tiparita. Ambele vor avea un cod QR care contine informatii esentiale, precum si un sigiliu digital, pentru a garanta autenticitatea certificatului.
 
Statele membre au convenit asupra unui design comun care poate fi utilizat pentru versiunile electronice si pe suport de hartie cu scopul de a facilita recunoasterea.
 

Cum va sustine certificatul libertatea de miscare?


Certificatul digital al UE privind COVID va fi acceptat in toate statele membre ale UE. El va permite ca unele restrictii aflate in vigoare in prezent sa fie ridicate in mod coordonat.
 
In timpul calatoriei, titularul certificatului digital al UE privind COVID ar trebui, in principiu, sa fie scutit de restrictiile privind libera circulatie: statele membre ar trebui sa se abtina sa ii impuna restrictii suplimentare de calatorie, cu exceptia cazului in care acestea sunt necesare si proportionale pentru protectia sanatatii publice. 
 
Intr-un astfel de caz, de exemplu ca reactie la noi variante ale virusului care suscita ingrijorare, statul membru respectiv ar trebui sa notifice Comisia si toate celelalte state membre si sa justifice aceasta decizie.
 
 

Cum va functiona certificatul?
 

Certificatul digital al UE privind COVID contine un cod QR cu o semnatura digitala care il protejeaza impotriva falsificarii.

Atunci cand se verifica certificatul, se scaneaza codul QR si se verifica semnatura.

Fiecare organism emitent (spital, centru de testare, autoritate sanitara etc.) are propria sa cheie de semnatura digitala. Toate acestea sunt stocate intr-o baza de date securizata din fiecare tara.

Comisia Europeana a creat un portal pe care se va putea verifica autenticitatea tuturor semnaturilor inscrise pe aceste certificate, peste tot in UE. Datele cu caracter personal ale detinatorului certificatului nu trec prin portal, deoarece nu sunt necesare pentru a se verifica semnatura digitala. De asemenea, Comisia Europeana a ajutat statele membre sa dezvolte programe informatice si aplicatii nationale pentru a emite, stoca si verifica certificatele si le-a sprijinit in demersurile necesare inscrierii pe portal.



Sursa: Comisia Europeana
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016