Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Comisia Europeana a introdus certificatul digital al UE privind COVID, document care va facilita libera circulatie a cetatenilor in UE, in conditii de siguranta, pe durata pandemiei de COVID-19.
Ce este certificatul digital al UE privind COVID?
Certificatul digital privind COVID este o atestare a faptului ca o persoana:
-a fost vaccinata impotriva COVID-19
Principalele caracteristici ale certificatului
-format electronic si/sau tiparit
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cum veti putea obtine certificatul?
Autoritatile nationale raspund de emiterea certificatului. Acesta ar putea fi emis, de exemplu, de centrele de testare sau de autoritatile sanitare sau direct prin intermediul unui portal de e-sanatate.
Cum va sustine certificatul libertatea de miscare?
Certificatul digital al UE privind COVID va fi acceptat in toate statele membre ale UE. El va permite ca unele restrictii aflate in vigoare in prezent sa fie ridicate in mod coordonat.
Cum va functiona certificatul?
Atunci cand se verifica certificatul, se scaneaza codul QR si se verifica semnatura.
Fiecare organism emitent (spital, centru de testare, autoritate sanitara etc.) are propria sa cheie de semnatura digitala. Toate acestea sunt stocate intr-o baza de date securizata din fiecare tara.
Comisia Europeana a creat un portal pe care se va putea verifica autenticitatea tuturor semnaturilor inscrise pe aceste certificate, peste tot in UE. Datele cu caracter personal ale detinatorului certificatului nu trec prin portal, deoarece nu sunt necesare pentru a se verifica semnatura digitala. De asemenea, Comisia Europeana a ajutat statele membre sa dezvolte programe informatice si aplicatii nationale pentru a emite, stoca si verifica certificatele si le-a sprijinit in demersurile necesare inscrierii pe portal.
Sursa: Comisia Europeana
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Incepand de astazi, CERTIFICATUL VERDE COVID este OBLIGATORIU pentru a putea trece frontierele UE fara a sta in carantinaCetatenii care nu sunt inca vaccinati vor putea calatori in alta tara din UE?Articole similare
Recuperare TVA platita in UE. Cum procedam?MFP: REDUCERE de 5-10 procente pentru obligatiile fiscale achitate pana la 15 decembrieDe la 25 iulie, depunem formularul 112 exclusiv onlineRaportarile contabile la 30 iunie 2023 se depun pana cel mai tarziu la data de 16 august 2023DGRFP: Eliberarea de extrase de cont in format electronic de la Trezorerie, fara perceperea de comisioaneUltimele articole
Inregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaRaportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"