keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Incepand de astazi, Certificatul Verde Covid este OBLIGATORIU pentru a putea trece frontierele UE fara a sta in carantina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 13 Aug. 2021 Exclusiv
Tags: certificat verde covid, obligativitate certificat verde covid, covid-19, carantina

Incepand cu data de 13 august 2021, trebuie sa prezentati obligatoriu Certificatul Verde Covid pentru a putea trece frontierele UE fara a sta in carantina. Certificatul digital COVID-19 este in vigoare din data de 1 iulie 2021 si faciliteaza libera circulatie pe durata pandemiei.

„Va reamintim faptul ca incepand de vineri, 13 august 2021, pentru trecerea frontierelor de stat, la nivelul tarilor UE, vor fi recunoscute ca documente doveditoare ale vaccinarii, trecerii prin boala si ale rezultatului negativ al unui test RT-PCR doar certificatele digitale, documente ce contin un cod QR si care pot fi eliberate foarte usor accesand site-ul https://vaccinare-covid.gov.ro/”, se arata intr-un
comunicat al Guvernului. 

In cazul in care o persoana solicita eliberarea certificatului doar in format letric, aceasta se poate adresa primariei in raza careia isi are domiciliul, directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sau serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor competent teritorial.

Pentru certificatele de vaccinare si vindecare, solicitarea de eliberare prin portal trebuie realizata de catre solicitant cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de momentul utilizarii certificatului, iar pentru certificatele de testare solicitarea se realizeaza dupa efectuarea testului, dar cu cel putin 12 sau 48 de ore inainte de momentul utilizarii certificatului, in functie de tipul de test efectuat.

Atentie! In cazul in care nu prezentati Certificatul Verde Covid la frontiera, trebuie neaparat sa stati in carantina. 
 

Ce date trebuie utilizate pentru eliberarea certificatului digital?


Pentru validarea identitatii solicitantului de certificate digitale sunt necesare urmatoarele date, in functie de tipul de certificat solicitat:
 
Certificat de vaccinare
 

-pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna cand a fost efectuata oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judetul/tara in care s-a efectuat vaccinarea;

-pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu act de identitate emis de alt stat decat Romania sau pasaport: nume, prenume, numarul actului de identitate/pasaportului, cetatenie, luna cand a fost efectuata oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judetul/tara in care s-a efectuat vaccinarea.

Certificatele de testare
 
-pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna efectuarii testului al carui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;

-pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decat Romania sau pasaport: nume, prenume, numarul pasaportului/actul de identitate, cetatenie, luna efectuarii testului al carui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea.

Certificat de vindecare
 
-pentru persoanele care s-au identificat la testare prin codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, luna efectuarii primului test al carui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea;

-pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decat Romania sau pasaport: nume, prenume, numarul actului de identitate/pasaportului, cetatenie, luna efectuarii primului test al carui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, judetul in care s-a efectuat testarea.

Pentru eliberarea certificatelor in cazul minorilor cu varsta sub 14 ani se vor solicita, in functie de tipul de certificat solicitat, datele mentionate, cu exceptia seriei si numarului actului de identitate, precum si completarea numelui si prenumelui persoanei care exercita autoritatea parinteasca asupra minorului, conform legii, si confirmarea faptului ca exista acordul acesteia pentru eliberarea certificatului solicitat.
 

Care este termenul de valabilitate al certificatului digital?


Certificatele eliberate sunt valabile astfel:
 
-certificatele de vaccinare: pana la data de 30 iunie 2022;

-certificatele de testare: 24 ore pentru testul antigen rapid si 72 de ore pentru testul RT-PCR;

-certificatele de vindecare: 180 de zile de la data primului rezultat pozitiv la testul pentru SARS-CoV-2, inregistrat in platforma informatica „Corona-forms”.

Pentru verificarea autenticitatii, valabilitatii si integritatii certificatelor, autoritatile publice vor scana codul QR de pe certificat prin intermediul aplicatiei mobile CoronaScan.
 
Important!

Certificatul digital este gratuit!
Timpul de generare a certificatului poate fi de la cateva secunde, pana la o ora, in functie de numarul de solicitari.
La intrarea in statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizeaza prin scanarea codului QR.
Pentru suport in emiterea certificatelor sau obtinerea altor informatii privind utilizarea lor, a fost operationalizat un Call Center la numarul de telefon 021.414.44.25. Semnalarea erorilor aparute in eliberarea certificatelor digitale EU se poate efectua la adresa de email certificat-covid@ms.ro.
Conform Regulament UE 953/2021, certificatele privind COVID-19 eliberate de un stat membru inainte de 1 iulie 2021 sunt acceptate de celelalte state membre pana la 12 august 2021.


SURSA: Ministerul Sanatatii
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016