Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Modificari noi vin din partea ANAF in ce priveste impozitul pe venit in 2017. Noile propuneri vizeaza mai multe aspecte care tin de modalitatea de plata a impozitului, astfel ca angajatorii ar putea plati anul acesta sume mai mari catre Fisc inca din prima parte a anului. Dar sa vedem in concret care sunt modificarile la care trebuie sa ne asteptam atat ca salariati, cat si in calitate de angajator sau antreprenor din partea ANAF.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune Ministerului Finantelor Publice simplificarea procesului de administrare a impozitului pe veniturile persoanelor fizice. Totodata, la cererea MFP, ANAF a transmis si cateva observatii la Amendamentele primite de la Comisia de buget finante a Camerei Deputatilor la proiectul de lege privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
I. Astfel, ANAF solicita Ministerului revizuirea procedurii privind stabilirea platilor anticipate cu titlu de impozit, dupa cum urmeaza:
1. Stabilirea efectuarii platilor anticipate cu titlu de impozit, in 2 rate egale, cu urmatoarele termene scadente: 25 iulie si 25 noiembrie, in loc de 4 rate egale, cum este in prezent.
2. Mentinerea dispozitiei potrivit careia, in cazul impunerilor efectuate dupa expirarea termenelor de plata prevazute de lege, contribuabilii au obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent (este cazul contribuabililor care vor depune formularul 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" dupa data de 25 iulie).
Astfel, ca situatie de exceptie, platile anticipate cu titlu de impozit se vor stabili de organul fiscal, la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent, prin emiterea unei decizii de impunere (formular 260). Totodata, in aceasta situatie, ANAF propune ca dupa depunerea formularului 200, recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit si emiterea unei noi decizii de impunere (de recalculare a platilor anticipate, pe baza venitului estimat/realizat) sa se efectueze numai in situatia in care, suma reprezentand impozit stabilit initial (fiecare transa stabilita la nivelul impozitului datorat pentru ultimul termen de plata al anului precedent) difera cu cel putin 20% fata de suma reprezentand impozit recalculat (stabilit pe baza venitului realizat in anul precedent/estimat pentru anul de impunere).
Avantajele acestei propuneri constau in:
- eliminarea confuziei care se creeaza in randul contribuabililor cu privire la sumele datorate, prin emiterea in cele mai multe cazuri, a unei singure decizii de impunere in cursul anului;
- reducerea numarului de plati efectuate in cursul anului, respectiv 2 plati in loc de 4 plati, cum este in prezent;
- simplificarea procedurii de stabilire a platilor anticipate si reducerea costurilor de administrare prin reducerea numarului de operatiuni efectuate de organul fiscal referitoare la recalcularea platilor anticipate, emiterea si comunicarea deciziilor de impunere de recalculare a platilor anticipate.
II. Simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor anuale din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte de inchiriere in valuta.
Avantajele acestor reglementari constau in:
- eliminarea obligatiei de completare si depunere de catre contribuabilii care au contracte de inchiriere in valuta, a declaratiei privind veniturile realizate (formular 200);
- simplificarea modului de stabilire a venitului anual prin utilizarea unui curs unic de schimb valutar pentru evaluarea venitului, in scopul evitarii depunerii unei declaratii in plus - simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operatiuni de procesare a declaratiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea si comunicarea deciziilor de impunere anuale;
- reducerea costurilor de administrare avand in vedere ca, pentru un contribuabil se va emite numai decizia de impunere de plati anticipate (formular 260), impozitul stabilit in cursul anului fiind impozit final.
De asemenea, propunerea vizeaza si simplificarea regimului fiscal aplicabil veniturilor din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte de inchiriere inclusiv, prin stabilirea venitului net anual la nivelul categoriei de venit. ANAF propune modificarea sistemului de impunere a veniturilor din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar de pana la 5 contracte inclusiv, prin cumularea veniturilor obtinute din respectivele contracte, la nivelul categoriei de venit.
Avantajele acestei propuneri sunt:
- cunoasterea de catre contribuabili a sumelor datorate si facilitarea platii acestora, prin emiterea unei singure decizii de impunere (formular 260);
- eliminarea obligatiei de completare si depunere de catre contribuabili a declaratiei privind veniturile realizate (formular 200);
- simplificarea procesului de administrare prin eliminarea unor operatiuni privind procesarea declaratiilor privind veniturile realizate (formularele 200), emiterea si comunicarea deciziilor de impunere anuale.
III. Simplificarea procedurii de stabilire a impozitului pe veniturile din transferul, prin executare silita, a proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal.
in cazul transferului de proprietate a bunurilor imobile prin procedura de executare silita, obligatia stabilirii si retinerii impozitului sa revina organului de executare silita, in momentul valorificarii bunului imobil.
Avantajele acestei propuneri sunt:
- eliminarea obligativitatii contribuabilului de a depune declaratia fiscala aferenta in cele zece zile de la data transferului, in vederea calcularii impozitului
- eliminarea obligativitatii organului fiscal de a calcula si incasa impozitului datorat de catre contribuabil, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere
- contribuie la cresterea incasarilor la bugetul de stat.
Toate aceste propuneri, precum si altele, vor fi supuse de catre ANAF spre analiza si adoptare de catre Ministerul Finantelor Publice care va decide oportunitatea modificarii Codului Fiscal in consecinta.
Sursa: ANAF
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Rating:
Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi
Articole similare
Senatul a aprobat cota unica de impozitare de 10%OpANAF 962/2016: Aspecte importante privind stabilirea din oficiu a impozitelor cu regim de autoimpunereANAF modifica doua formulare privind veniturile din transferul proprietatilor imobiliareFormularul Declaratiei unice a fost aprobatMinistrul Finantelor: Scutirea IT-istilor de IMPOZITUL PE VENIT este abordarea corecta. Intentionam sa extindem si asupra altor domeniiUltimele articole
Obligatie de raportare conform DAC 6 pentru operatiuni in cadrul grupului si plata unor venituri din comisionANAF propune un nou model de formular pentru Fisa capacitatii de cazare (Proiect de Ordin)Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocVenituri din investitii in anul 2020. Impozit pe venit. Contributii socialeArticole similare
Atentie! S-a modificat Legea nr. 571 pe 2003 privind Codul fiscalReminder: 25 aprilie, termenul de depunere pentru mai multe declaratii!Explicatii consultant: Scutirea pentru impozitul pe veniturile obtinute de persoanele cu handicap grav sau accentuatCum arata analiza impozitului pe profit si a TVA-ului pe Trim. IIANAF: Ordinul 938 din 2013 privind formularul de impunere anuala a contributiilor la sanatateUltimele articole
Este OFICIAL! A fost modificata procedura de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante (Ordinul 2998/2020)Impozit pe profit achitat cu bonificatie de 10%. Se pierde acest drept daca se intocmeste declaratia rectificativa?Cele mai importante 13 subiecte fiscal-contabile ale perioadei actuale!Sistem anual de declarare si plata impozit profit. Bonificatie plata impozit 5%ANAF: Actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit - Indicele preturilor de consum utilizat in 2020Articole similare
Ce declaratii depunem inclusiv luni, 11 iunieDecontul special de TVA se depune inclusiv pe 26 martie. Vezi alte declaratii cu acelasi termenCe etape urmam pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA?Ce declaratii se depun obligatoriu la 25 octombrieNoua lege TVA este in vigoare incepand de luniUltimele articole
Obligatie de raportare conform DAC 6 pentru operatiuni in cadrul grupului si plata unor venituri din comisionANAF propune un nou model de formular pentru Fisa capacitatii de cazare (Proiect de Ordin)Declaratia 101. Termen limita de depunere, facilitati si alte elemente de noutate in 2021Indemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de norocArticole similare
Evidenta contabila si fiscalaAgentie de turism. Cum tinem evidenta fiscala a operatiunilor realizate?Provizioanele pentru neincasarea facturilor au crescut semnificativDepune pana la 6 iulie Declaratia 092Venituri din marca inregistrata. Ce taxe datoram?Ultimele articole
ANAF propune un nou model de formular pentru Fisa capacitatii de cazare (Proiect de Ordin)Declaratia 101. Termen limita de depunere, facilitati si alte elemente de noutate in 2021Studiu de caz: Corectarea facturilor dupa inspectia fiscalaIndemnizatii primite pe perioda starii de urgenta/alerta. Cum se declara in Declaratia Unica (formular 212)ANAF a publicat Ghidul fiscal al contribuabililor care realizeaza venituri din premii si jocuri de noroc
Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"