Tags: opanaf 3357/2017, procedura cesiune, drept de restituire creante fiscale, cesionari
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 931 din 27 noiembrie 2017, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3357 din 23 noiembrie 2017 - OPANAF 3357/2017 - pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea dreptului de restituire/rambursare a creantelor fiscale.
Potrivit prevederilor art. 28 din Codul de procedura fiscala, creantele fiscale privind drepturi de rambursare sau de restituire ale contribuabilului/platitorului pot fi cesionate numai dupa stabilirea lor prin decizie de restituire. Cesiunea produce efecte fata de organul fiscal competent numai de la data la care aceasta i-a fost notificata.
Notificarea privind cesionarea dreptului de restituire, pe formatul prevazut de ordin, se depune de catre cesionar la organul fiscal care administreaza cedentul, insotita de o copie, conform cu originalul, a contractului de cesiune.
Dupa notificare, organul fiscal care administreaza cedentul devine debitorul cesionarului, cedentul nemaiavand un drept de creanta asupra bugetului pentru sumele care fac obiectul cesiunii. Obiect al cesiunii pot reprezenta numai sumele efectiv de restituit contribuabilului cedent, dupa efectuarea eventualelor compensari.
Dupa efectuarea compensarilor, organul fiscal de administrare al cedentului solicita in scris organului fiscal care administraza pe cesionar situatia obligatiilor fiscale restante inregistrate de acesta.
In situatia in care cesionarul nu inregistreaza obligatii fiscale restante, organul fiscal al cedentului procedeaza la restituirea catre cesionar a sumei aprobate, in contul indicat de acesta in notificarea depusa.
Sursa: AJFP Dambovita
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare masa lemnoasa. Defrisare
Intrebare:
O societate a achizitiont un teren. In urma "curateniei" efectuate pe acesta s-au defrisat niste copaci. Acestia au fost vanduti ca "masa lemnoasa".
In ce conditii se poate face aceasta vanzare si care este monografia contabila?
Trebuie facuta productie in acest caz?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al livrarii de bunuri imobile de catre o persoana fizica
Intrebare:
O persoana fizica (neautorizata) vinde in anul 2022 locuinta personala cu suma de 200.000 euro. In anul 2025 vinde un teren construibil cu suma de 14.000 euro. Tot in anul 2025 construieste un duplex si doreste sa vanda pana la sfarsitul anului 2025 jumatate duplex cu suma de 150.000 euro. Cealalta jumatate duplex doreste sa o vanda in anul 2027.
Din punct de vedere al TVA ce obligatii are persoana fizica pentru vanzarile de imobile? Datoreaza persoana fizica TVA pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Marfuri in custodie pentru o societate din Olanda. Obligatii fiscale
Intrebare:
Compania Y din Ungaria factureaza marfa catre compania X din Olanda.
Compania X din Olanda incheie un contract de custodie si servicii logistice cu SRL din Romania, platitoare de TVA si impozit pe profit.
Marfa pleaca din Ungaria si ajunge la depozitul din Romania unde se coleteaza si expediaza in UE pe baza comenzilor online transmise de Compania X din Olanda (care se ocupa si de facturare).
Care sunt aspectele de care trebuie sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit minim pe cifra de afaceri. Aspecte fiscale
Intrebare:
Am o intrebare legata de impozitul minim pe cifra de afaceri. In anul 2025 cifra de afaceri depaseste pragul de 50 mil euro si conform legislatiei suntem obligati la plata impozitului minim de 1% pe cifra de afaceri. Am consultat legislatia si am observat ca in conditiile in care impozitul de 16% este mai mare decat 1% din CA, atunci se datoreaza impozit pe profit. Adica, prin urmare am fi obligati la plata impozitului minim in conditiile in care cifra de afaceri este mai mare de 50...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal si contabil investitie panouri fotovoltaice
Intrebare:
In anul 2022 o societate comerciala, platitoare de impozit pe veniturile micro la acel moment, a efectuat o investitie ce a constat in achizitia si montarea unor panouri fotovoltaice pe cladirea in care este sediul social (demisol - birou; parter si mansarda - locuinta). Mentionez ca investitia a majorat valoarea imobilului si a fost recalculata si amortizarea, mai exact valoarea rezultata a fost impartita la nr. de luni ramase de amortizat.
Din anul 2025, societatea a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<