Tags: opanaf 3357/2017, procedura cesiune, drept de restituire creante fiscale, cesionari
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 931 din 27 noiembrie 2017, a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3357 din 23 noiembrie 2017 - OPANAF 3357/2017 - pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea dreptului de restituire/rambursare a creantelor fiscale.
Potrivit prevederilor art. 28 din Codul de procedura fiscala, creantele fiscale privind drepturi de rambursare sau de restituire ale contribuabilului/platitorului pot fi cesionate numai dupa stabilirea lor prin decizie de restituire. Cesiunea produce efecte fata de organul fiscal competent numai de la data la care aceasta i-a fost notificata.
Notificarea privind cesionarea dreptului de restituire, pe formatul prevazut de ordin, se depune de catre cesionar la organul fiscal care administreaza cedentul, insotita de o copie, conform cu originalul, a contractului de cesiune.
Dupa notificare, organul fiscal care administreaza cedentul devine debitorul cesionarului, cedentul nemaiavand un drept de creanta asupra bugetului pentru sumele care fac obiectul cesiunii. Obiect al cesiunii pot reprezenta numai sumele efectiv de restituit contribuabilului cedent, dupa efectuarea eventualelor compensari.
Dupa efectuarea compensarilor, organul fiscal de administrare al cedentului solicita in scris organului fiscal care administraza pe cesionar situatia obligatiilor fiscale restante inregistrate de acesta.
In situatia in care cesionarul nu inregistreaza obligatii fiscale restante, organul fiscal al cedentului procedeaza la restituirea catre cesionar a sumei aprobate, in contul indicat de acesta in notificarea depusa.
Sursa: AJFP Dambovita
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regim tva facturare despagubiri
Intrebare:
O casa de expeditii a fost contractata de catre un client pentru efectuarea unui transport de marfuri. Casa de expeditii a livrat marfa prin intermediul unui furnizor. Respectivul furnizor a pierdut marfa. Clientul a facturat penalitatile casei de expeditii si casa de expeditii la randul sau furnizorului. Factura se emite cu tva sau nu?
Nu exista o hotarare judecatoreasca a instantei in acest sens.
Casa de expeditii si clientul sunt inregistrare in scopuri...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie din Cehia cu livrare in Ungaria
Intrebare:
O firma inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa de o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa se livreaza direct la clientul din Ungaria, iar firma din Romania emite factura catre acest client din Ungaria care, de asemenea, este inregistrat in scopuri de TVA. Deoarece marfa nu ajunge pe teritoriul Romaniei nu este necesar cod UIT, corect? Cum se declara aceasta achizitie in D300 si D390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende catre noii asociati
Intrebare:
Avem in contul 1171 profit nerepartizat de anul trecut. Pana la 01.07.2025 firma avea asociat unic care beneficia de 100% din dividende. De la 01.07.2025 firma mai are un asociat.
Intrebarea este daca si cel de-al doilea asociat poate ridica dividende din profitul anului trecut, cand nu era asociat in firma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Valorificare stocuri ca deseuri
Intrebare:
Fabrica face pasii necesari pentru a se inchide. Dupa oprirea productiei au ramas stocuri de materii prime de aproximativ 10 milioane ron. Aceste materii prime au fost achizitionate atat de pe piata interna, UE, dar si importuri (tva amanare la plata).
S-a luat legatura cu furnizorii precum si cu alti producatori locali pentru a se preda aceste stocuri chiar si la un pret mai scazut, dar fara succes. Prin urmare, s-au cautat firme de reciclare pentru aceste stocuri. S-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
O firma depune la ONRC in 17.06.2025 cererea de lichidare cu dizolvare. Mentiunea este aprobata in 19.06.2025 si se ridica in data de 20.06.2025.
Va rugam sa ne spuneti care este perioada de lichidare si cand trebuie depus bilantul de lichidare?
Noi am considerat inceperea lichidarii in 17.06.2025 si finalizarea la 30.06.2025, pentru care depunem declaratiile fiscale. Multumim.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie parti sociale la alta societate
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat parti sociale intr-o alta companie reprezentand 10% din capitalul social al societatii respective (partile sociale au fost platite catre o persoana fizica care are calitatea de asociat in societatea respectiva). Va rugam sa ne confirmati daca inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte, iar in caz contrar va rugam sa ne spuneti care sunt cele corecte:
1. La data semnarii contractului de vanzare cumpare privind achizitia de parti sociale datat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<