Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O practica tot mai intalnita in randul societatilor este semnarea bilantului cu semnaturi diferite: electronica (de catre contabil) si olografa (de catre administrator). Insa cat de legala este aceasta abordare?
In contextul depunerii situatiilor financiare pentru anul 2024, conform reglementarilor actuale, documentele pot contine semnaturi in formate diferite, atata timp cat sunt respectate cerintele privind identificarea semnatarilor si validitatea juridica a semnaturii electronice extinse. In acest articol analizam temeiul legal care permite aceasta combinatie, prevederile Ordinului 107/2025 si ce trebuie sa ai in vedere pentru a evita respingerea bilantului la ANAF.
Cuprins
Cine semneaza situatiile financiare anuale
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
Cum se depun situatiile financiare anuale
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.-art. 1.8 alin. (4) din Ordinul 107/2025-Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale
Pot fi semnate situatiile financiare anuale cu semnatura electronica?
In baza Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, semnatura electronica extinsa are efectul juridic echivalent al unei semnaturi olografe, asigurand identificarea unica a semnatarului.
Tinand cont de baza legala mentionata, este legal ca bilantul societatii sa fie semnat electronic de director economic (contabil sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie) si olograf de catre administrator.
Raspunsuri oferite de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Declaratia Unica in 2024. Cand se depune declaratia pentru dividendele din 2023?Declaratia 390. Cand trebuie sa declaram factura cu discount?Buletin informativ CECCAR cu explicatii: Noile acte normative cu incidenta fiscala din luna august 2016Tratament impozit pe profit si TVA pentru scoatere din evidenta clienti radiati.BILANT nedepus la timp si modificarea regimului fiscal al firmelorUltimele articole
Lichidare societate. Ce declaratii trebuie sa depuna societatea care urmeaza sa fie radiataSponsorizare ong. Pot fi redirectionate diferente din anii trecuti prin D177?ONG fara activitate economica in 2025. Obligatii declarative + o MONOGRAFIE contabila utilaMicrointreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus BILANTul la timp in 2025Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileArticole similare
Situatii financiare anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze bilantul?Articole similare
Cum obtineti certificatul digital in 2014?Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2019. Analiza zilei cu Irina DumitrescuProiect: Din 1 ianuarie 2026 rovinieta ar putea fi obligatorie doar pentru vehiculele de pana in 3,5 toneANAF va suplimenta numarul de ghisee cu peste 1.000 de unitati pentru depunerea declaratiei 112Norme actuale: Obtinerea certificatului digital calificat pentru SEMNATURA ELECTRONICAUltimele articole
SEMNATURA ELECTRONICA. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSEMNATURA ELECTRONICA: Care sunt furnizorii autorizati pentru SEMNATURA ELECTRONICASEMNATURA ELECTRONICA. Ce valabilitate are SEMNATURA ELECTRONICAInregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona SEMNATURA ELECTRONICAArticole similare
Documentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Noutati Legislatie Fiscala 2-5 mai 2009 - Monitorul OficialTipuri de semnaturi necesare pentru Declaratia privind beneficiarii reali. Formularul poate fi depus si prin posta?Documentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareNoutati legislatie Fiscala 23-27 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Vechimea in munca necesara pensionarii pentru limita de varsta poate fi cumparata pana la sfarsitul anului 2024Utilizarea semnaturii electronice in relatiile de munca este optionala incepand cu data de 25 iulie 2021Angajatorul NU poate obliga salariatul sa utilizeze semnatura electrunica avansata la incheierea sau modificarea CIM (Legea 208/2021)OUG 36/2021. Angajatii NU sunt obligati sa utilizeze semnatura electronica la incheierea CIMNoile acte administrative care pot fi transmise oficial in format electronic
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"




InfoTva.ro



