Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online.
Contribualilii pot primi deja de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax. Persoanele fizice si juridice trebuie sa adreseze organului fiscal o cerere prin care sa opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare.
Aceste acte administrative fiscale, comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanța, sunt valabile si opozabile contribuabililor sau terților fara semnatura olografa si stampila conducatorul organului fiscal, insa vor purta semnatura digitala calificata a institutiei, a anuntat MDRAP.
Astfel, contribuabilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica.
Lista documentelor in cauza cuprinde:
1. Titlul executoriu;
2. Somatia;
3. Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii;
4. Instiintarea privind stingerea creantelor fiscale;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Manual de politici contabile - Stick USB
6. Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
7. Instiintare de compensare;
8. Instiintare de restituire;
9. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor /taxelor datorate de persoanele fizice, in temeiul Legii nr. 227 /2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Decizia de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
11. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate in cazul contribuabililor persoane juridice;
12. Declaratia fiscala /Decizia de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate;
13. Decizia de impunere privind creantele datorate bugetului local in urma inspectiei fiscale;
14. Decizia de restituire a sumelor de la bugetul local;
15. Decizia privind nemodificarea bazei de impunere;
16. Decizie de instituire a masurilor asiguratorii;
17. Decizia de ridicare a masurilor asiguratorii;
18. Adresa de infiintare a popririi;
19. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii;
20. Instiintare privind infiintarea popririi;
21. Proces-verbal de constatare a contraventiei;
22. Nota de plata;
23. Extras de rol;
24. Aviz de inspectie fiscala;
25. Invitatie;
26. Certificat de nomenclatura stradala si adresa
27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita
28. Proces-verbal de constatare si declarare a insolvabilitatii
29. Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale si alte venituri datorate bugetului local
30. Raport de inspectie fiscala
31. Anexa certificat de atestare fiscala privind verificarea eligibilitatii solicitantilor de fonduri externe nerambursabile
32. alte acte emise de organul fiscal local.
Sursa: ANAF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou comunicat ANAF privind Spatiul privat virtualRevocarea accesului la serviciul de depunere online. Cum procedam?Un nou formular privind aplicarea sistemului TVA la incasareGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiServicii oferite contribuabililor in domeniul vamalUltimele articole
E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Inregistrarea in Registrul RO e-Factura: Procedura ActualizataDepunere declaratii online. Cum se poate achizitiona semnatura electronicaAplicatia E-Transport este disponibila! Ce pasi trebuie sa parcurgeti pentru inrolareArticole similare
AOAR: Politica fiscala este - de clasa a IV-a. Apar variante care se contrazic unele pe alteleFMI recomanda Guvernului sa nu modifice subtantial sistemul de taxe in urmatorii doi aniCalcularea accizei ar trebui sa nu mai depinda de cursul euro, ci de leuORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitProiect normativ pentru o noua Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugataUltimele articole
Sfaturi utile de la ANPC pentru persoanele care cumpara un pachet de servicii turistice in aceasta perioadaPFA in 2023: Aspecte pe care trebuie sa urmareasca PFA-urile care vand produse ONLINEDeclaratia Intrastat: Normele pentru completarea declaratiei au fost aprobate prin Ordinul 1623/2022GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Reminder ANAF! Contribuabilii au la dispozitie 6 servicii electronice moderne pe care le pot folosi in aceasta perioadaArticole similare
Ministerul Finantelor: Proiect pentru dezvoltarea unui sistem electronic de management al documentelor in cadrul ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"