Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate X platitoare de TVA cu obiect de activitate achizitia de produse metalice noi, cat si achizitia de produse similare sub forma de deseu fier. Firma detine autorizatie de mediu. In luna ianuarie 2017 a achizitionat de la o societate Y care se ocupa cu produse petroliere produsele folosite scoase din pamant. Societatea Y a facturat aceste produse catre firma X cu TVA si nu cu taxare inversa sub forma de deseu considerand ca este buna. Vom vedea daca exista temei legal ca societatea X sa transforme aceste produse in deseu si sa le vanda cu taxare inversa in conditia in care firma X a dedus TVA. De asemenea, stabilim daca aceasta din urma trebuie sa factureze cu TVA.
Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deseurilor, republicata in martie 2014, modificata prin O.U.G. nr. 68/2016, prin anexa 1 "Semnificatia unor termeni in sensul prezentei legi "pct. 9, defineste deseul drept orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce. De asemenea, la pct. 10 este definita notiunea de "detinator de deseuri": producatorul deseurilor sau persoana fizica ori juridica ce se afla in posesia acestora.Astfel, in opinia mea, daca este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in regim normal, vanzatorul de la care s-a cumparat teava rezultata din desfiintarea unei instalatii era obligat sa aplice regimul de taxare inversa reglementat prin art. 331 alin. (2) lit. a) pct. 1 din Codul fiscal, dar numai daca incadra bunurile respective in categoria deseurilor.
In situatia prezentata de dvs., deoarece nu este un producator de deseuri, dar nici detinator de deseuri, cumparatorul nu are dreptul sa reincadreze marfa achizitionata in scopul revanzarii, in categoria "deseuri" deoarece nu indeplineste conditiile pentru a fi considerata "deseu". Incadrarea unui bun in categoria "deseuri" trebuie sa rezulte si din evidenta contabila a societatii respective care, de regula, obtine deseul din casarea unui mijloc fix si inregistreaza valorea acestuia in debitul contului 346 "Produse reziduale". De asemenea, veniturile realizate din vanzarea deseurilor se inregistreaza in creditul contului 703 "Venituri din vanzarea produselor reziduale".
In acest caz, revanzarea tevii respective trebuie sa se efectueze prin aplicarea regimului normal de taxare, colectand efectiv TVA, prin aplicarea cotei standard TVA 19%, fara a fi permisa aplicarea regimului de taxare inversa.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Cartea Verde a impozitului pe profit
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Alte operatiuni supuse masurilor de simplificare in 2010Taxa de timbru verde. Pentru ce categorii de produse se aplica si studii de caz practiceDeclaratia 205 in 2014. Cine depune declaratia pana la 28 februarie?129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Bunuri degradate calitativ. Cum procedam la ajustarea de TVA?Ultimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATECheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?D394 in 2024. In formular se declara contractele de sponsorizare, asigurarea privata de sanatate si asigurarile RCA/Casco?Articole similare
Emitere autofacturi pentru achizitii de servicii intermediere. Tratament TVATotul despre emiterea facturii cu si fara TVAControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAAnaliza zilei: Tranzactiile intre persoane afiliate sunt excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasareDespagubiri pentru pierderi pe parcursul transportului. Tratament fiscal TVA si inregistrari contabileUltimele articole
TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectVanzarea lingourilor de aur de investitii in UE si non UE: regimul fiscal aplicabilTransport marfa. Regim TVA servicii de transport in cazul furnizorilor din afara UERegistru TVA si D700. Cum sa procedeze firmele care vor sa se reinregistreze in scop de TVAe-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorArticole similare
Cum se face impozitarea masinilor si imobilelor cu valoare mareAtentie, persoanele fara venituri vor putea alege cum sa plateasca contributia de sanatateCum a fost modificat CODUL FISCAL prin OUG 59/2024. Schimbarile, in vigoare din 20 iunie 2024Tratament fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarile efectuate de contribuabilii care aplica sistemul trimestrial de plata a impozitului pe profitUtil pentru microintreprinderi. Achizitii intracomunitare si obligatia inregistrarii in ROIUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Operatiuni cu fier vechi, achizitii intracomunitare si exporturi. Cum gestionam TVA-ul?Nu riscati nimic. Se dau amenzi intre 15.000 si 40.000 de lei pentru abateri legate de gestionarea deseurilorArticole similare
Contabilitatea stocurilor si comert cu amanuntul. Ce inregistrari contabile facem?Gestiune societate. Comert cu amanuntul si comert cu ridicata al produselorNedeductibilitatea cheltuielilor si TVA la bunuri declasate. Cum procedam?Noutati Legislatie Fiscala 13 - 17 iulie 2009 - Monitorul OficialIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulUltimele articole
Impozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



