Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avem in analiza urmatoare situatia in care un PFA si-a incetat activitatea si este radiat din Registrul Comertului. Vom vedea cum se procedeaza cu facturarea, cum se inregistreaza mijocul fix (un autoturism) pe numele persoanei fizice si daca se mai transmit declaratii.
Iata raspunsul specialistului:Daca PFA este deja radiat, nu mai poate emite facturi. Trecerea mijlocului fix pe numele persoanei fizice ar fi trebuit efectuata inainte de radierea PFA.
Asa cum am mentionat in raspunsul initial, conform Art.319 alin. (8) din Legea nr.2272015, persoana inregistrata ca persoana impozabila in scopuri de TVA trebuie sa autofactureze fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine.
Conform Art. 270 alin. (5) din Codul fiscal,orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, cu exceptia transferului prevazut la alin. (7) din cadrul aceluiasi articol, constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial.
In cazul in care PFA desfasoara activitati autorizate de registrul comertului, incetarea activitatii se mentioneaza in registrul comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere a titularului persoanei fizice autorizate, iar in situatia in care PFA desfasoara activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtina de la corpul/ordinul profesional din care face parte documente justificative privind incetarea activitatii.
In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, titularul persoanei fizice autorizate obligatia de a depune la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere) , insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului sau de la corpul/ ordinul profesional din care face parte precum si certificatul de inregistrare fiscala/certificatul de inregistrare ca platitor de TVA, dupa caz, in vederea anularii.
Totodata, in cazul incetarii activitatii,titularul persoanie fizice autorizate are obligatia de a depune la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit) , insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei RECALCULARE PLATI ANTICIPATE.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
RADIERE PFA si Legea 209/2015. In ce conditii se aplica amnistia fiscala?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasRADIERE PFA in cursul anului. Plafonul pentru CAS ramane la fel sau se face calculul proportional cu numarul de luni?Conditii in care contravaloarea bunurilor nu se mai include in venitul brutArticole similare
Scaderea corecta in gestiune a stocurilor degradateCele mai importante informatii despre Noul Cod Fiscal vor fi discutate in perioada 29 – 31 Ianuarie la Poiana BrasovCost de productie din componente. Contabilizarea sistemului de facturareTitlul II Captitolul II partea a II-aCota de TVA aplicata in caz de falimentUltimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliArticole similare
Atentie: luni este data limita pentru Declaratiile 220 si 010Facturare drepturi de autor. Cu sau fara TVA?Achizitie intracomunitara de bunuri. In ce luna trebuie cuprinsa tranzactia in D390Regimul derogatoriu pentru o societate cu activitatea suspendata. Depunerea situatiei financiare anualeBaza legala 2013 pentru facturarea electronicaUltimele articole
Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la impozit micro din 2025?A fost prelungit termenul pentru acordarea facilitatilor fiscale introduse prin OUG 107/2024Bilant interimar sem. III 2024. Se poate intocmi bilant interimar in luna decembrie?Achizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Modificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"