Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Avem in analiza urmatoare situatia in care un PFA si-a incetat activitatea si este radiat din Registrul Comertului. Vom vedea cum se procedeaza cu facturarea, cum se inregistreaza mijocul fix (un autoturism) pe numele persoanei fizice si daca se mai transmit declaratii.
Iata raspunsul specialistului:Daca PFA este deja radiat, nu mai poate emite facturi. Trecerea mijlocului fix pe numele persoanei fizice ar fi trebuit efectuata inainte de radierea PFA.
Asa cum am mentionat in raspunsul initial, conform Art.319 alin. (8) din Legea nr.2272015, persoana inregistrata ca persoana impozabila in scopuri de TVA trebuie sa autofactureze fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine.
Conform Art. 270 alin. (5) din Codul fiscal,orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, cu exceptia transferului prevazut la alin. (7) din cadrul aceluiasi articol, constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial.
In cazul in care PFA desfasoara activitati autorizate de registrul comertului, incetarea activitatii se mentioneaza in registrul comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere a titularului persoanei fizice autorizate, iar in situatia in care PFA desfasoara activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtina de la corpul/ordinul profesional din care face parte documente justificative privind incetarea activitatii.
In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, titularul persoanei fizice autorizate obligatia de a depune la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere) , insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului sau de la corpul/ ordinul profesional din care face parte precum si certificatul de inregistrare fiscala/certificatul de inregistrare ca platitor de TVA, dupa caz, in vederea anularii.
Totodata, in cazul incetarii activitatii,titularul persoanie fizice autorizate are obligatia de a depune la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit) , insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei RECALCULARE PLATI ANTICIPATE.

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examen Consultant Fiscal 2025
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditii in care contravaloarea bunurilor nu se mai include in venitul brutRADIERE PFA in cursul anului. Plafonul pentru CAS ramane la fel sau se face calculul proportional cu numarul de luni?RADIERE PFA si Legea 209/2015. In ce conditii se aplica amnistia fiscala?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasArticole similare
ONG. Inregistrarea in scopuri de TVA. Care e procedura?PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Contract de leaseback si leasing financiar. Cum facem amortizarea fiscala?Cum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?Recuperare TVAUltimele articole
MIJLOACE FIXE. Ajstarea TVA in cazul casarii mijloacelor fixe + un exemplu util contribuabililorTrecere de la platitor la neplatitor de TVA. Cum se face ajustarea mijloacelor fixeObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Articole similare
ANAF: proiect nou privind formularele pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVAIncasare avansuri. Cum procedam la colectarea TVA si emiterea facturii?Societate neplatitoare de TVA. Implicatii fiscale pentru servicii de constructiiFirme care NU se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euro. Pana cand trebuie modificat vectorul fiscalRambursarea TVA din UE prin formularul 318. Cum va proceda o societate neinregistrata in scop normal de TVA?Ultimele articole
D700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ul
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"