Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Avem in analiza urmatoare situatia in care un PFA si-a incetat activitatea si este radiat din Registrul Comertului. Vom vedea cum se procedeaza cu facturarea, cum se inregistreaza mijocul fix (un autoturism) pe numele persoanei fizice si daca se mai transmit declaratii.
Iata raspunsul specialistului:Daca PFA este deja radiat, nu mai poate emite facturi. Trecerea mijlocului fix pe numele persoanei fizice ar fi trebuit efectuata inainte de radierea PFA.
Asa cum am mentionat in raspunsul initial, conform Art.319 alin. (8) din Legea nr.2272015, persoana inregistrata ca persoana impozabila in scopuri de TVA trebuie sa autofactureze fiecare livrare de bunuri sau prestare de servicii catre sine.
Conform Art. 270 alin. (5) din Codul fiscal,orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, cu exceptia transferului prevazut la alin. (7) din cadrul aceluiasi articol, constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial.
In cazul in care PFA desfasoara activitati autorizate de registrul comertului, incetarea activitatii se mentioneaza in registrul comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere a titularului persoanei fizice autorizate, iar in situatia in care PFA desfasoara activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtina de la corpul/ordinul profesional din care face parte documente justificative privind incetarea activitatii.
In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, titularul persoanei fizice autorizate obligatia de a depune la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere) , insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului sau de la corpul/ ordinul profesional din care face parte precum si certificatul de inregistrare fiscala/certificatul de inregistrare ca platitor de TVA, dupa caz, in vederea anularii.
Totodata, in cazul incetarii activitatii,titularul persoanie fizice autorizate are obligatia de a depune la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit) , insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei RECALCULARE PLATI ANTICIPATE.
Cartea Verde a Contabilitatii
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
RADIERE PFA in cursul anului. Plafonul pentru CAS ramane la fel sau se face calculul proportional cu numarul de luni?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasRADIERE PFA si Legea 209/2015. In ce conditii se aplica amnistia fiscala?Conditii in care contravaloarea bunurilor nu se mai include in venitul brutArticole similare
Se deduc cheltuielile de amenajare sediu inainte de inmatricularea firmei?Deductibilitatea TVA aferenta unui contract de inchiriere imobilImpunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorSe mai poate recupera TVA-ul daca firma a devenit neplatitoare de TVA de la 1 februarie?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaUltimele articole
Obligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Contabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilTVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliArticole similare
Atentie la modificarea perioadei fiscale a TVAAn fiscal modificat. Bonificatie trimestrul II 2020 pentru societatile platitoare de impozit pe profitRadierea din Registrul Operatorilor Intracomunitari. Analiza expertCum procedam privind exigibilitatea TVA pentru achizitii intracomunitare de bunuri?Modificari formulare: Declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaUltimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESRepartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?Noutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAE-Factura: Cum trebuie sa procedati daca ati incarcat o factura de doua ori in SPVAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"