Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Colectare deseuri. Inregistrari contabile

de InfoTva.ro la 14 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: colectare deseuri, inregistrari contabile, firma, deseuri periculoase, intrare gestiune

Analizam situatia unei firme care colecteaza deseuri de orice fel, periculoase si nepericuloase si in functie de natura lor le valorifica la Remat sau le duce la alte firme spre incinerare, in incercarea de a reda inregistrarile contabile corecte de la intrarea acestora in gestiune pana la descarcarea gestiunii si lichidarea stocului de astfel de deseuri. Firma are contract de prestari servicii cu diverse service-uri auto pentru preluarea deseurilor, dar in acelasi timp se si incarca in gestiune cu cantitatile preluate de la acestia fara valoare (valoare 0).

Raspuns:  
In linii mari, activitatea este de comert cu deseuri.
Ca urmare, vom avea urmatoarele situatii:
1) Intrare deseuri nepericuloase de la persoane juridice
a) inregistrare marfa - pe baza de factura emisa de acestea:
371 = 401 1000 lei
4426 = 4427 240 lei - conditia pentru taxarea inversa este ca ambii parteneri sa fie inregistrati in scop de TVA
b) concomitent, constituirea fondului de mediu de 3%:
401 = 447/analitic fond mediu  30 lei
c) plata facturii catre furnizor:
401  = 5121  970 lei
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor
Modele editabile pentru Calculatia Costurilor

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii


d) plata fondului de mediu pana la data de 25 a lunii urmatoarecelei in care s-a constituit:
447 = 5121  30 lei
 
sau
2) Intrare deseuri nepericuloase de la persoane fizice:
a) inregistrare marfa - pe baza de borderou de achizitii si adeverinta (pe adeverinta se vor mentiona fondul de mediu de 3% si impozitul de 16%):
371 = 462 / analitic persoana fizica  1000 lei
b) concomitent, constituirea fndului de mediu si a impozitului de 16%:
462 =      %        190 lei
              447       30 lei
              446       160 lei
c) plata catre parsoana fizica:
462 = 5311 810 lei
d) plata fondului de mediu si a impozitului retinute de la personele fizice (pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii;
impozitul de 16% va fi declarat pe formular 100 - la rubrica "Alte venituri", care va fi depus tot pana in 25 a lunii urmatoare retinerii)
%          =     5121    190 lei
447                             30 lei
446                           160 lei   
 
Anual, pana la data de 28 februarie a anului urmator, veti depune declaratia 205 pentru "alte venituri", pe fiecare beneficiar de astfel de venituri.
Impozitul retinut la sursa de 16% pentru fiecare persoana fizica in parte este impozit final pentru aceasta.
 
3) a) Vanzarea deseurilor la Remat - se intocmeste factura in regim de taxare inversa:
     4111 = 707
la TVA nu se inregistreaza nimic
     b) descarcarea gestiunii de marfa:
      607 = 371
 
4) Colectarea deseurilor periculoase reprezinta o prestare de serviciu, pentru care veti intocmi o Anexa sau un proces Verbal in care se vor mentiona efectiv
cantitatile de deseuri ridicate de la client si felul acestora si factura de prestare se serviciu in regim de TVA normal ( acestea nu pot sta la dvs. in firma mai mult de 48 de ore, trebuind duse la
incinerator). Ca urmare, in firma dvs. nu se vor inregistra cantitatile de deseuri ridicate, ci numai factura emisa de dvs pentru prestare:
4111 =        %
                 704
                4427
 
La incinerator, veti preda deseurile pe baza de Proces verbal si veti primi o factura de la firma respectiva:
%        =  401
628
4426
 
5) In ceea ce priveste deseurile colectate de la service-uri auto, cestea sint deseuri fara valoare, ca urmare in contabilitatea dvs se vor inregistra doar antitativ cu pret zero (daca softul va permie acest lucru). In caz contrar, veti tine o evidenta extracontabila cu aceste deseuri, pe feluri si cantitati.
Dvs. emiteti factura de servicii:
411 =        %
                704
               4427
In general, de la un service auto se colecteaza desuri considerate periculoase, care nu mai pot fi revalorificate si care trebuie distruse in conditii de maxima siguranta, de catre firme special autorizate in acest sens.
La predarea acestora catre astfel de firme, veti intocmi un aviz pe care se face mentiunea "fara factura" si le veti scadea din contabilitate doar cantitativ.
De la firma specializata veti primi factura de servicii:
%        =  401
628
4426
 
 Baza legala:
- Codul fiscal - art. 78 si 79 impreuna cu normele aferente; art. 93;
- Legea 211/2011 privind regimul deseurilor;
- punctul VII din Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - cu modficarile si completarile ulterioare;
- HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate - cu modficarile si completarile ulterioare;
- HG 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei, plus normele de aplicare, aprobate prin Ordinul
nr. 613 / 2009
- HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzind deseurile, inclusiv deseurile periculoase.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Colectare deseuri. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.54 din 5 din 23 voturi




Comentarii 1 comentarii

brenciulescu 2014-05-28 15:16:55

Ref la punctul 2 raportat la inventarul stocului de marfa din cont 371, daca se fac inregistrarile de mai jos valoarea soldul contului 371 va creste artificuial cu valoarea taxei de mediu 3% plus impozit retinut la sursa 16% , rog sa verificati si daca se poate sa-mi trimiteti raspuns.
Multumesc.

2 Intrare deseuri nepericuloase de la persoane fizice:
a inregistrare marfa - pe baza de borderou de achizitii si adeverinta pe adeverinta se vor mentiona fondul de mediu de 3% si impozitul de 16%:
371 = 462 / analitic persoana fizica 1000 lei
b concomitent, constituirea fndului de mediu si a impozitului de 16%:
462 = % 190 lei
447 30 lei
446 160 lei
c plata catre parsoana fizica:
462 = 5311 810 lei
d plata fondului de mediu si a impozitului retinute de la personele fizice pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii;
impozitul de 16% va fi declarat pe formular 100 - la rubrica "Alte venituri", care va fi depus tot pana in 25 a lunii urmatoare retinerii
% = 5121 190 lei
447 30 lei
446 160 lei

Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"Modificarile TVA de la 1 ianuarie 2020"
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul se modifica de la 1 ianuarie!
Nu uitati de noile reguli OBLIGATORII!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"Modificarile TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016