Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam situatia unei firme care colecteaza deseuri de orice fel, periculoase si nepericuloase si in functie de natura lor le valorifica la Remat sau le duce la alte firme spre incinerare, in incercarea de a reda inregistrarile contabile corecte de la intrarea acestora in gestiune pana la descarcarea gestiunii si lichidarea stocului de astfel de deseuri. Firma are contract de prestari servicii cu diverse service-uri auto pentru preluarea deseurilor, dar in acelasi timp se si incarca in gestiune cu cantitatile preluate de la acestia fara valoare (valoare 0).
Raspuns:In linii mari, activitatea este de comert cu deseuri.
Ca urmare, vom avea urmatoarele situatii:
1) Intrare deseuri nepericuloase de la persoane juridice
a) inregistrare marfa - pe baza de factura emisa de acestea:
371 = 401 1000 lei
4426 = 4427 240 lei - conditia pentru taxarea inversa este ca ambii parteneri sa fie inregistrati in scop de TVA
b) concomitent, constituirea fondului de mediu de 3%:
401 = 447/analitic fond mediu 30 lei
c) plata facturii catre furnizor:
401 = 5121 970 lei
d) plata fondului de mediu pana la data de 25 a lunii urmatoarecelei in care s-a constituit:
447 = 5121 30 lei
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
SAF-T pentru Contribuabili Mici
sau
2) Intrare deseuri nepericuloase de la persoane fizice:
a) inregistrare marfa - pe baza de borderou de achizitii si adeverinta (pe adeverinta se vor mentiona fondul de mediu de 3% si impozitul de 16%):
371 = 462 / analitic persoana fizica 1000 lei
b) concomitent, constituirea fndului de mediu si a impozitului de 16%:
462 = % 190 lei
447 30 lei
446 160 lei
c) plata catre parsoana fizica:
462 = 5311 810 lei
d) plata fondului de mediu si a impozitului retinute de la personele fizice (pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii;
impozitul de 16% va fi declarat pe formular 100 - la rubrica "Alte venituri", care va fi depus tot pana in 25 a lunii urmatoare retinerii)
% = 5121 190 lei
447 30 lei
446 160 lei
Anual, pana la data de 28 februarie a anului urmator, veti depune declaratia 205 pentru "alte venituri", pe fiecare beneficiar de astfel de venituri.
Impozitul retinut la sursa de 16% pentru fiecare persoana fizica in parte este impozit final pentru aceasta.
3) a) Vanzarea deseurilor la Remat - se intocmeste factura in regim de taxare inversa:
4111 = 707
la TVA nu se inregistreaza nimic
b) descarcarea gestiunii de marfa:
607 = 371
4) Colectarea deseurilor periculoase reprezinta o prestare de serviciu, pentru care veti intocmi o Anexa sau un proces Verbal in care se vor mentiona efectiv
cantitatile de deseuri ridicate de la client si felul acestora si factura de prestare se serviciu in regim de TVA normal ( acestea nu pot sta la dvs. in firma mai mult de 48 de ore, trebuind duse la
incinerator). Ca urmare, in firma dvs. nu se vor inregistra cantitatile de deseuri ridicate, ci numai factura emisa de dvs pentru prestare:
4111 = %
704
4427
La incinerator, veti preda deseurile pe baza de Proces verbal si veti primi o factura de la firma respectiva:
% = 401
628
4426
5) In ceea ce priveste deseurile colectate de la service-uri auto, cestea sint deseuri fara valoare, ca urmare in contabilitatea dvs se vor inregistra doar antitativ cu pret zero (daca softul va permie acest lucru). In caz contrar, veti tine o evidenta extracontabila cu aceste deseuri, pe feluri si cantitati.
Dvs. emiteti factura de servicii:
411 = %
704
4427
In general, de la un service auto se colecteaza desuri considerate periculoase, care nu mai pot fi revalorificate si care trebuie distruse in conditii de maxima siguranta, de catre firme special autorizate in acest sens.
La predarea acestora catre astfel de firme, veti intocmi un aviz pe care se face mentiunea "fara factura" si le veti scadea din contabilitate doar cantitativ.
De la firma specializata veti primi factura de servicii:
% = 401
628
4426
Baza legala:
- Codul fiscal - art. 78 si 79 impreuna cu normele aferente; art. 93;
- Legea 211/2011 privind regimul deseurilor;
- punctul VII din Ordinul 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - cu modficarile si completarile ulterioare;
- HG 235/2007 privind gestionarea uleiurilor uzate - cu modficarile si completarile ulterioare;
- HG 1061/2008 privind transportul deseurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul Romaniei, plus normele de aplicare, aprobate prin Ordinul
nr. 613 / 2009
- HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzind deseurile, inclusiv deseurile periculoase.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ajustare TVA pentru bunurile degradate predate catre unitati de colectareRegimul TVA in cazul produselor expirate si degradate. Studiu de cazCum deducem TVA si cheltuieli efectuate pentru cetatean strain care are calitatea de administrator?Cod CAEN 3832: Ce obligatii fiscale are o societate de COLECTARE DESEURI fata de persoanele fizice de la care se face achizitia?Colectarea deseurilor de tipul – fier vechi si transportul catre depozitArticole similare
Inregistrarea sumelor de serviciu din casa de marcat. Cum procedam?Sponsorizare in bunuri si facturi de achizitie. Cum inregistram si care e regimul TVA?Ajustarea TVA in cazul scoaterii din evidenta platitorilor de taxaStudiu de caz: Investitii de natura modernizarilor pentru cladire inchiriataCum gestionam fiscal unele cheltuieli pentru lucrari la un sediu inchiriat?Ultimele articole
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaLeasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVARegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaE-Factura: Ce INREGISTRARI CONTABILE sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Care este procedura corecta pentru gestionarea returului de marfa si restituirea banilorArticole similare
Ce procedura urmam pentru stabilirea rezidentei fiscale in RomaniaInregistrare factura cu TVA la o FIRMA neplatitoare de TVASalariul minim in varianta guvernului - 640 lei, propunerea sindicatelor - 750 leiCorectie erori casa de marcatBanii n-au miros... pentru bugetul de statUltimele articole
TVA locuinte 2025: Studii de caz utileDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Salariati cu mai multe CIM. 4 aspecte importanteTrecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
Comisia Europeana transmite Romaniei doua noi avize motivateDistrugere stocuri de medicamente expirate. Regim fiscal TVA si impozit pe profitLegea Minelor, in dezbatere publica. Ministerul Economiei: Sunt asteptate propuneri pentru imbunatatirea textului LegiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"