keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Achizitie mostre in scopul distribuirii. Inregistrari contabile si tratament fiscal

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 17 Iun. 2011
Tags: mostra, mostre, inregistrari contabile, tva, codul fiscal

Problema:O societate care distribuie produse luate din Italia realizeaza o campanie promotionala si distribuie gratuit mostre pentru a prezenta clientilor produsele sale. Noi cumparam aceste mostre ...

Problema:
O societate care distribuie produse luate din Italia realizeaza o campanie promotionala si distribuie gratuit mostre pentru a prezenta clientilor produsele sale. Noi cumparam aceste mostre de la fabrica din Italia, iar aici le oferim gratuit. Cum inregistram achizitia si cum inregistram vanzarea? Care este tratamentul fiscal?

Solutie:
Mostra reprezinta un obiect dintr-o serie de obiecte identice sau o cantitate mica dintr-un bun, dupa care se pot aprecia anumite insusiri ale acestora si care, datorita cantitatii sau a modului de prezentare, exclud orice posibilitate de utilizare a acestuia in alt scop decat cel al obtinerii de comenzi. De obicei, mostrele sunt bunuri de valoare neglijabila, care se pun la dispozitia potentialilor clienti cu titlu gratuit, in scop comercial, in cadrul campaniilor promotionale, pentru testarea produselor sau pentru demonstratii la punctele de vanzare.
 
La achizitia mostrelor, veti inregistra intrarea bunurilor care fac obiectul mostrelor astfel:
 
clasa 3 (301/3028/371 ) pe natura = 401
4426 = 4427
 
La momentul folosirii mostrelor, acestea se vor inregistra in cheltuielile de exploatare, pe baza bonurilor de consum sau altor documente asemanatoare.
 
Mostrele le puteti acorda  pe baza de Aviz de insotire a marfii (cod 14-3-6A), in care acestea se inscriu doar cantitativ, fara valoare, cu mentiunea „Mostre comerciale; nu se factureaza” (a se vedea si Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 2 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, care precizeaza acelasi lucru).
 
6588 = clasa 3 (301/3028/371)

Din punct de vedere fiscal:
Potrivit art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile doar cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
 
Astfel cum prevede alin. (2) lit. d) sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.
 
Din punct de vedere al TVA, conform art. 128 alin. (8) lit. e) din legea mentionata, nu constituie livrare de bunuri acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme;

Conform punctului 6 alin. (13) din normele metodologice date in aplicarea acestui articol, se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor:
   a) pe langa bunurile oferite in mod gratuit ca mostre in cadrul campaniilor promotionale, pentru incercarea produselor sau pentru demonstratii la punctele de vanzare, si orice alte bunuri care sunt destinate pentru reclama si publicitate;
   b) in alte cazuri decat cele prevazute la lit. a), bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt sau au fost livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca:
   1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
   2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate clientului.
 
Atentie insa, societatea trebuie sa emita un Regulament privind campania promotionala – acest regulament trebuie sa fie aprobat de conducerea societatii. Regulamentul trebuie sa cuprinda: piata vizata, perioada de desfasurare, scopul, bunurile (cantitate ) care urmeaza a fi distribuita gratutit, efectul scontat.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016