Tags: facturare marfa, documente financiar contabile
Facturarea marfii catre client se face de la sediul central al societatii. Marfa se trimite catre punctul de lucru pentru a fi eliberata. In afara de factura fiscala ce alte documente trebuie sa insoteasca marfa tinand cont ca aceasta nu intra in gestiunea punctului de lucru ?
Raspunsul consultantului fiscal Amelia Dumitras:
In situatia prezentata, poate fi intocmit documentul "Aviz de insotire a marfurilor", cod 14-3-6A, tratat drept document financiar-contabil reglementat prin O.M.F.P. nr. 2634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile.
Conform prevederilor O.M.F.P. nr. 2634/2015
" Avizul de insotire a marfii serveste ca:
- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi entitati;
- document de primire in gestiune, dupa caz;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.
Avizul de insotire a marfii se intocmeste de catre entitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale entitatii.
In conditiile in care datele valorice (pretul unitar si valoarea) nu se inscriu in Avizul de insotire a marfii, aceste date trebuie sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi entitati, dispersate teritorial, precum si al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere, premii, materiale promotionale etc.), Avizul de insotire a marfii va purta mentiunea "Fara
factura", dupa caz.
Pe Avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".
In alte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit Avizul de insotire a marfii si nu factura."
Deci, in prima etapa, bunurile pot fi expediate si fara factura, doar in baza avizului de insotire care poate fi emis chiar inainte de emiterea facturii, cu mentiunea "urmeaza factura".
In situatia in care avizul de insotire al marfurilor se emite inainte de facturarea acelorasi bunrui catre client, in a doua etapa, de facturare, vanzatorul trebuie sa aiba in vedere ca, in factura emisa se inscrie si numarul avizului de insotire pentru identificarea operatiunii si descarcarea de gestiune a marfurilor. In acest context, am in vedere prevederile art. 319 "Facturarea" art. 20 lit. c) conform carora
" (20) Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;"
In functie de modul de organizare a gestiunilor, dar si de procedura interna de lucru pentru stabilirea fluxului de marfuri si a circuitului documentelor justificative de la compartimentele operative (aprovizionare, receptie, gestiune, etc.) la serviciul financiar pentru facturarea catre clienti, poate fi utilizat si documentul "Dispozitie de livrare" cod 14-3-5A
Conform prevederilor O.M.F.P. nr. 2634/2015
"Dispozitia de livrare serveste ca:
- document pentru eliberarea din magazie a produselor, marfurilor sau a altor valori materiale destinate vanzarii, a bunurilor cedate cu titlu gratuit sau acordate pentru stimularea vanzarii, dupa caz;
- document justificativ de scadere din gestiunea magaziei predatoare;
- document de baza pentru intocmirea avizului de insotire a marfii sau a facturii, dupa caz;
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societatea noastra are sediul social in sectorul 2 si un punct de lucru in judetul Ilfov. La sediul social lucreaza aproximativ 30 de angajati, iar la punctul de lucru aproximativ 10 angajati. Managementul societatii a decis modificarea domiciliului fiscal din sector 2 in Jud. Ilfov, fara a efectua formalitati si la Registrul Comertului de schimbare a sediului social, care se doreste sa ramana in sector 2. Am depus declaratia 700 prin care am solicitat modificarea sediului fiscal. Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea a emis un bon fiscal cu CF, cu valoare de 1066 lei pe 30.09.2024, catre un client, persoana juridica. Ulterior, clientul a venit pe 07.10.2024 sa solicite factura fiscala cu data de 30.09.2024, pentru bonul respectiv. Societatea este obilgata sa ii mai emita factura?
Societatea avea voie sa emita doar bon fiscal cu CF sau era obligata sa emita direct factura achitata cu BF, intrucat valoarea bonului era mai mare de 100 euro cu TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Incepand cu anul 2024, compania noastra are obligatia calcularii impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA). Va rugam sa ne ajutati sa determinam impozitul minim pe cifra de afaceri in situatia prezentata mai jos.
Datele disponibile sunt urmatoarele:
703-Venituri din vanzarea de produse reziduale: 16.700 lei
704-Venituri din lucrari executate, servicii prestate: 228.400 lei
707-Venituri din vanzarea de marfuri:...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un administrator de societate, avand contract de mandat echivalent cu salariul minim pe economie, poate beneficia de deducerea de 300 de lei conform oug 59?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea a trimis marfa in Germania, cand inca nu se completa codul UIT.
Acum ni se restituie ambalajele (rastele).
Daca generam e-transport, la ce tip incadram operatiunea, si cu ce valoare, daca rastelele sunt ale noastre si nu e achizitie intracomunitara (primim un aviz de expeditie de la client)?
Cum trebuie sa procedeze societatea?
Cum procedam corect pentru a nu denatura decontul de E-TVA precompletat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Avand in vedere introducerea e-factura incepand cu anul 2024 pentru toate tranzactiile desfasurate in relatia B2B si precizarea ca doar facturile primite prin e-factura sunt documente justificative pentru inregistrarea in contabilitate incepand cu data de 01.07.2024, va rugam sa ne precizati care este acum regimul bonuri fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate cu valoare de pana la 100 EUR?
Pot fi considerate acestea documente justificative in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<