Tags: calcul cas, calcul concediu de maternitate, calcul concediu medical
Care este modul de calcul al CAS, CASS si impozit pe salariu pemtru concedii medicale pentru incapacitate temporara de munca si sarcina si lehuzie atat initiale, cat si in continuarea celor emise pana in data de 01.07.2018 pentru salariatii unei societati SRL?
Probabil sunt multi contribuabili care vor sa afle raspunsul la aceasta intrebare, de aceea, specialistii nostri au facut un studiu de caz pe acest subiect.
Raspunsul specialistului
Conform art. V alin. (1) din OUG 8/2018, incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2018, in situatia in care din aplicarea dispozitiilor art. 139 alin. (1) lit. o), art. 143 alin. (4) si art. 144 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, rezulta un cuantum al contributiei de asigurari sociale calculate mai mare decat nivelul aferent sumei reprezentand 10,5% aplicat la 35% din 3.131 lei, corespunzatoare numarului zilelor lucratoare din concediul medical, in cazul persoanelor care in intervalul 1 ianuarie 2018-30 iunie 2018 inclusiv se afla sau intra in concediu medical prevazut la art. 2 alin. (1) lit. a) si b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, cuantumul contributiei de asigurari sociale datorate nu poate fi mai mare decat acest nivel, pe intreaga perioada cuprinsa in certificatele de concediu medical initiale acordate oricand in perioada 1 ianuarie 2018 - 30 iunie 2018 inclusiv, precum si pe intreaga perioada cuprinsa in certificatele de concediu medical acordate in continuarea concediilor medicale initiale acordate oricand in perioada anterioara datei de 1 iulie 2018.
Astfel, in cazul concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca acordate in continuarea unui concediu medical initial acordat in perioada anterioara datei de 1 iulie 2018 CAS se calculeaza dupa formula:10,5% aplicat la 35% din 3.131 lei, corespunzatoare numarului zilelor lucratoare din concediul medical.
In cazul concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca initiale acordate incepand cu data de 01 iulie 2018 si in cazul concediilor medicale in continuarea unui concediu medical initial acordat incepand cu data de 01 iulie 2018, CAS se calculeaza prin aplicarea cotei de 25% asupra indemnizatiei de incapacitate temporara de munca.
In cazul concediilor medicale de maternitate, risc maternal si ingrijire copil bolnav, CAS se calculeaza dupa formula: 10,5% aplicat la 35% din 3.131 lei, corespunzatoare numarului zilelor lucratoare din concediul medical, atat pentru concediile medicale initiale acordate pana la data de 30 septembrie 2018 inclusiv, precum si pentru concediile medicale acordate dupa aceasta data in continuarea unui concediu medical initial acordat anterior datei de 01 octombrie 2018.
Contributia la sistemul asigurarilor sociale de sanatate nu se datoreaza pentru indemnizatiile medicale.
Nu se datoreaza impozit pe venit pentru indemnizatiile de maternitate in baza art. 62 lit. c) din Codul fiscal.
Indemnizatiile de incapacitate temporara de munca sunt supuse impozitului pe venit in cota de 10% in baza art. 76 alin. (1) din Codul fiscal conform caruia, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA creante neincasate
Intrebare:
Speta este legata de o creanta de recuperat in materie de tva cand se poate prescrie sau nu.
intrebarile care se nasc acum sunt legate de stornarea de la art 287 din codul fiscal.
Pt un client A al societatii B, s-a emis facturi in anul 2019 si anul 2020, anul 2021 si anul 2024.
Clientul A a intrat in faliment in anul 2026.
Conform art 287 se poate storna tva pentru clientii intrati in faliment si se prescrie acest drept...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata chirie catre persoana fizica in 2026 pentru anii precedenti
Intrebare:
Societatea are incheiat un contract de inchiriere cu o persoana fizica pentru un punct de lucru unde sa isi desfasoare activitatea. Contractul este incheiat cu 01.01.2023 si are prevazuta o clauza, chiria aferenta 01.01.2023-31.12.2025 se va achita pana la sfarsitul anului 2026. Pentru ca nu a fost achitata, societatea nu a inregistrat pe cheltuiala nimic. Persoana fizica a declarat chiria in declaratia unica pentru anul 2023. Tinand cont ca incepand cu anul 2024 impozitul se retine...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Includerea transportului in costul marfii
Intrebare:
Am achizitionat lonjeroane de la un furnizor si transportul a fost facut de o firma de transport deci sunt 2 facturi separate.
La inregistrare in contabilitate este impus legal ca transportul sa fie inclus in pretul produsului sau exista posibiliatea inregistrarii separat? Transportul sa fie pe cheltuiala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii gratuite in scopul stimularii vanzarilor
Intrebare:
O societate comerciala A, platitoare de TVA si de impozit pe profit, presteaza servicii de taxi, in baza unui contract de dispecerizare cu o alta societate B, care desfasoara acelasi tip de activitate. In contractul de dispecerizare, se prevede ca obligatoriu, societatea A sa aplice promotia aplicata si in cadrul societatii de dispecerizare B si anume: sa efectueze a 10- a cursa pentru acelasi client (in limita de 5 km) gratis si sa pastreze regulamentul promotiei in masina, la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<