keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare. Procedura de aplicare conform Ordinului 874/2023

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ion Mihai la 23 Mai. 2023
Reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare. Procedura de aplicare conform Ordinului 874/2023
Tags: ordinul 874/2023, indemnizatia de delegare, procedura 

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce in atentia contribuabililor ca prin Ordinul comun MMSS/MF nr. 874/1429/2023 a fost aprobata procedura de aplicare a prevederilor art. IV alin. (1) si (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

Procedura reglementeaza doua situatii in care, organele fiscale, în temeiul art.11 alin. (1) din Codul Fiscal pot realiza reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, a indemnizatiei de detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati. 

SECTIUNEA 1- Verificarea, de catre Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a situatiilor declarate de angajatori privind delegarea, detasarea sau detasarea transnationala in care se afla salariatii, dupa caz, potrivit legii: 

Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, procedeaza, in cadrul controalelor realizate, la constatarea situatiilor de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, sau a nerespectarii prevederilor legale incidente pentru situatiile mentionate si incheie procese-verbale de control si, dupa caz, procese-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor.

In actele de control intocmite, Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, confirma, in baza documentelor prezentate de catre angajator, natura veniturilor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative. 

Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza aceste controale atat la cererea autoritatilor si institutiilor publice, precum si a oricaror alte entitati, cât si din oficiu, ca urmare a actiunilor de control proprii.

Actele de control se transmit catre organele fiscale teritoriale ale ANAF, in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data incheierii, pentru a fi avute in vedere in cadrul eventualelor actiuni de inspectie fiscala care vor fi efectuate la contribuabilii in cauza.

SECTIUNEA a 2-a Reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, realizata de catre organele fiscale teritoriale ale ANAF:

Organele fiscale teritoriale ale ANAF selecteaza in baza analizei de risc contribuabilii la care Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a efectuat controale specifice potrivit celor mentionate la Sectiunea 1 si pentru care actele de control au fost transmise catre ANAF. 

Organele fiscale teritoriale ale ANAF fundamenteaza constatarile in ceea ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale, tinând cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la natura veniturilor acordate salariatilor sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate. 

La finalizarea verificarilor se incheie acte administrative fiscale, conform prevederilor Codului de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. 

In situatia in care, in urma analizelor de risc si a controalelor inopinate efectuate de organele fiscale teritoriale ale ANAF, sunt identificate situatii de delegare/detasare/detasare transnationala, precum si de acordare a prestatiei suplimentare in baza clauzei de mobilitate, in care se afla salariatii contribuabililor care au facut obiectul analizei de risc/controalelor inopinate, pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele fiscale teritoriale ale ANAF solicita inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii, in termen de maximum 15 zile lucratoare de la data finalizarii analizei de risc sau data incheierii procesului- verbal ca urmare a controlului inopinat realizat, efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative. 

Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca, ANAF poate efectua actiuni de inspectie fiscala in care dispune, dupa caz, reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, si a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, tinând cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca. 


 

Baza legala: Ordinul comun MMSS/MF nr. 874/1429/2023 privind aprobarea procedurii de aplicare a prevederilor art. IV alin. (1) si (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative publicata in Monitorul Oficial al României partea I nr. 395/09.05.2023 

 

Sursa: ANAF

Ion Mihai de Ion Mihai
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016