Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site, in categoria Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si modificarea unor acte normative.
Prin urmare, asa cum e prevazut in proiectul de act normativ, incepand cu 1 ianuarie 2015 nivelul accizelor va fi exprimat in lei pe unitatea de masura utilizand nivelul in lei practicat in anul 2014. Incepand cu anul 2016, nivelul astfel obtinut se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum, din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, comunicata oficial de Institutul National de Statistica pana la data de 15 octombrie.
Pentru prevenirea fluctuatiei veniturilor din accize la bugetul de stat in functie de variatiile de curs valutar lei/euro stabilite de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a fiecarui an (functie de care se stabileste nivelul in lei a accizelor pentru anul urmator), precum si pentru pastrarea valorii reale a acestor venituri si a predictibilitatii atat pentru bugetul de stat cat si pentru mediul de afaceri, nivelul accizelor va fi stabilit in lei.
De asemenea, proiectul de act normativ va proroga cu un an, respectiv pana la 31 decembrie 2015, termenul pana la care va fi aplicata legislatia aflata acum in vigoare pentru taxarea resurselor de petrol si gaze. Astfel, termenul prevazut la art.7 din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, aprobata prin Legea nr.261/2013, precum si termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, se proroga pana la data de 31 decembrie 2015, inclusiv.
Proiectul de act normativ include si un set de reglementari privind combaterea evaziunii fiscale. Astfel, toate persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA de catre organele fiscale si care solicita reinregistrarea in scopuri de TVA, vor fi supuse verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. in prezent, numai contribuabilii nou infiintati si cei care se inregistreaza prin optiune ca platitori de TVA, ulterior inregistrarii fiscale, sunt supusi verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Totodata, se impune crearea unui mecanism de evaluare periodica a unor categorii de persoane impozabile deja inregistrate in scopuri de TVA care pot prezenta risc crescut:
- in cazul persoanelor impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA prin depasire de plafon;

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Manual de politici contabile - Stick USB
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind modificarea sediului social;
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind schimbarea asociatilor si/sau administratorilor.
Aceste masuri sunt menite sa elimine avantajul concurential neloial al unui agent economic care se sustrage de la achitarea TVA, comparativ cu un contribuabil onest, si, totodata, sa conduca la imbunatatirea colectarii TVA.
Masurile sunt promovate in conditiile in care experienta institutionala a aratat ca aportul TVA la buget a fost puternic afectat de fenomene de evaziune fiscala, caracterizate prin implicarea unui numar semnificativ de persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in lanturi tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale.
De asemenea, prin proiectul postat astazi pe site-ul MFP vor fi introduse in legislatia nationala prevederi din normele comunitare, in cazul aplicarii regimului special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile incepand cu data de 1 ianuarie 2015. in cazul in care Romania este statul membru de inregistrare, din sumele transferate fiecarui stat membru UE va putea retine la bugetul de stat un procent din sumele transferate fiecarui stat membru de consum.
Proiectul de act normativ mentine prevederile in vigoare cu privire la taxarea inversa pentru comerciantii de energie electrica, insa introduce prevederi cu privire la declaratiile pe propria raspundere pe care trebuie sa le depuna aceasta categorie de comercianti.
Prin proiectul de OUG vor fi corelate reglementari din Codul fiscal cu cele cuprinse in actele normative de modificare si completare a Legii contabilitatii referitoare la obligatiile privind organizarea si conducerea evidentei contabile de catre persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri.
Proiectul de act normativ va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre analiza si adoptare Guvernului.
Sursa: MFP

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Implicatiile fiscale ale constatarii plusului la inventarCare este baza legala pentru acordarea diurnei in tara si in strainatate?PFA in 2024: Calculare CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente din mai multe surseTVA nedeductibila pentru vehicule. Cum se declara si se inregistreaza?Achizitii de servicii din UE. Cand e obligatoriu codul special de TVA pentru facturile de comision?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Declaratia anuala privind beneficiarul real NU mai trebuie depusa de toate persoanele juridicePana pe 6 iunie 2022 trebuie schimbate TOATE actele personale care au expirat in pandemieInterpretarea OUG 69/2020 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale. Debite stinse la data de 31 martie 2020Somaj tehnic. Baza de calcul indemnizatie medicalaRegim TVA pentru silozuriUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCodul CAEN. Corectarea codului CAEN in declaratiile fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleDeclaratia 406 SAF-T: Cum arata modelul formularului, cine trebuie sa il depuna si care sunt termenele limitaSituatii financiare anuale. MODIFICAri importante aduse prin OUG 138/2024Articole similare
TVA - Procedura de punere in libera circulatieFacturare produse achizitionate din China. Tratament contabil si fiscalMFP a sintetizat noile modificari TVA continute de cel mai recent proiectPrecizari ANAF: TVA achizitii intracomunitare mijloace de transportTVA aferenta importUltimele articole
Ce reguli se aplica de la 1 iulie 2021 pentru importul de marfuri cu numar IOSSImporturi de bunuri dintr-un stat non-UE. Tratament fiscal TVATransport pentru import de bunuri. Cum stabilim corect valoarea in vama?Transport pentru import de bunuri. Cum calculam corect valoarea in vama si valoarea deductibila TVA?De la 1 ianuarie 2015, nivelul accizelor va fi exprimat in lei. OUG aprobatArticole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IXTitlul I Capitolul ICe prevede HG 701 privind intrarea, iesirea din tara si tranzitul marfurilor purtatoare de ACCIZE2012 incepe cu un nou Cod fiscalCompensare din TVA de rambursat in cazul unei amenzi. Cand e posibila?Ultimele articole
Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAAchizitii intracomunitare peste plafonul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?Declaratia 100 in 2025: pentru ce se depune, termene, mod de completareNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorArticole similare
Nivelul de accize aplicabil de la 1 ianuarie 2016 pentru energia electricaObligatii de plata si declarative pana la 31 IANUARIE 2015. Plata impozitului pe profit anualCum arata viitorul TVA-ului in 2015?Cartea Verde a Contabilitatii 2015: Format print si format digitalOrganizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili si contribuabililor mijlocii incepand cu data de 1 IANUARIE 2015Ultimele articole
Cum au fost modificate situatiile financiare anuale prin Ordinul 4291/2022. Tabel comparativ ANAFTermenul de ajustare TVA aferent unei creante eliminate din planul de reorganizare. Sfatul specialistuluiCNIPMMR nu sustine masura platii defalcate a TVAPozitia CNIPMMR privind realizarea analizei la risc la securitate fizica. Ce companii au aceasta obligatie?Organizare contabilitate pentru o intreprindere individuala. Cum procedam si cum putem opta pentru contabilitate in partida dubla?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"