Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Un nou buletin informativ emis recent de ANAF aduce in atentia dumneavoastra doua acte legislative noi, cu incidenta fiscala, publicate in perioada 4-10 iunie 2016.
1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.20/2016 (OUG 20/2016) pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative (M.Of. nr.434 din 9 iunie 2016);
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Dupa articolul 3 se introduc sase noi articole, articolele 3^1 - 3^6, cu urmatorul cuprins:
"ART. 3^1
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, personalul platit din fonduri publice care beneficiaza de un cuantum al salariilor de baza/indemnizatiilor de incadrare mai mic decat cel stabilit la nivel maxim pentru fiecare functie, grad/treapta, gradatie, vechime in functie sau in specialitate, dupa caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
(2) Pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, nivelul salariului de baza similar in plata sau al salariului de baza maxim se stabileste pe functiile didactice, gradele didactice, transele de vechime in invatamant si gradatiile corespunzatoare vechimii in munca, respectiv pe gradul/treapta profesionala si gradatia corespunzatoare vechimii in munca pentru personalul didactic auxiliar din institutia respectiva, cu toate elementele care fac parte din salariul de baza, altele decat compensatiile tranzitorii.
(3) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se ia in calcul suma compensatorie aferenta titlului stiintific de doctor inclusa in acesta, doar daca persoana detine titlul stiintific de doctor.
(4) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim aferent functiei, grad/treapta, gradatie, vechime in functie/specialitate din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se iau in calcul majorarile salariilor de baza ale personalului care beneficiaza de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si drepturile banesti incluse in salariul de baza potrivit prevederilor art. 14 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, numai pentru personalul care intra sub incidenta celor doua acte normative.
(5) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor din aceeasi institutie sau autoritate publica, in soldele de functie/salariile de functie in care nu sunt cuprinse sumele compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009 se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.
(6) incepand cu luna august 2017, pentru personalul prevazut la alin. (5), in soldele de functie/salariile de functie se include diferenta de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examen Consultant Fiscal 2024
(7) incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, indemnizatiile, compensatiile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare, care nu fac parte din solda lunara bruta/sala
2. Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr.11/2016 in dezlegarea unor chestiuni de drept: administratorul/lichidatorul judiciar nu are atributia de a verifica pe fond creantele bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termenul legal in fata instantei specializate (M.Of. nr.436 din 10 iunie 2016).
INALTA CURTE,
deliberand asupra chestiunii de drept cu care a fost sesizata, a constatat urmatoarele:
I. Titularul si obiectul sesizarii
Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia a II-a civila, prin incheierea din 15 decembrie 2015, pronuntata in Dosarul nr. 4.120/107/2014/a2, a dispus, in temeiul art. 519 din Codul de procedura civila, sesizarea inaltei Curti de Casatie si Justitie in vederea pronuntarii unei hotarari prealabile cu privire la modul de interpretare a art. 105 alin. (1) si (2) si art. 106 din Legea nr. 85/2014, in sensul de a lamuri daca administratorul/lichidatorul judiciar are dreptul de a verifica creante bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termen legal, si care sunt limitele acestei verificari, avand in vedere si faptul ca aceste creante sunt constatate printr-un act fiscal emis in regim de putere publica. Cererea de pronuntare a hotararii prealabile a fost inregistrata pe rolul inaltei Curti de Casatie si Justitie la data de 18 ianuarie 2016 cu nr. 334/1/2016.
II. Temeiul juridic al sesizarii
Art. 519 din Codul de procedura civila stipuleaza urmatoarele:
"Daca, in cursul judecatii, un complet de judecata al inaltei Curti de Casatie si Justitie, al curtii de apel sau al tribunalului, investit cu solutionarea cauzei in ultima instanta, constatand ca o chestiune de drept, de a carei lamurire depinde solutionarea pe fond a cauzei respective, este noua si asupra acesteia inalta Curte de Casatie si Justitie nu a statuat si nici nu face obiectul unui recurs in interesul legii in curs de solutionare, va putea solicita inaltei Curti de Casatie si Justitie sa
pronunte o hotarare prin care sa dea rezolvare de principiu chestiunii de drept cu care a fost sesizata".
Continuarea AICI.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum a fost modificat Codul Muncii de Legea 138/2021. Reglementari in situatia in care angajatorul se afla in insolventaProcedura de insolventa. Ce implicatii fiscale apar?Ajustare TVA in cazul falimentului clientilor. Cum calculam termenul de prescriptie si care sunt implicatiile fiscale?Cum se factureaza anumite bunuri in cazul unei societati careia i s-a anulat dreptul de TVA?Studiu de caz: TVA-ul aferent in cazul unui teren achizitionat in regim de taxare inversaUltimele articole
Amenzi de pana la 1.000 lei pentru angajatorii aflati in faliment care NU elibereaza salariatilor adeverinta de activitate in cel mult 60 de zileSalariatii vor primi OBLIGATORIU anumite documente de la lichidatorul/administratorul judiciar in caz de falimentImplicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?Lichidator judiciar. Cifra de afaceri si ajustarea bazei. Ce proceduri se aplica pentru lichidatori?Norma ASF nr. 16/2015 privind fondul de garantare a asiguratilorArticole similare
Noutati legislatie Fiscala 18-22 august 2008 - Monitorul OficialContribuabilii pot beneficia, prin intermediul unei cereri, de esalonarea la plata a obligatiilor fiscalePrioritatile IMM-urilor pentru noul Guvern in 2016Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)Esalonarea la plata NU se acorda pentru obligatiile fiscale sub 500 lei in cazul persoanelor fizice si 5.000 lei in cazul persoanelor juridiceUltimele articole
Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazProiect: Finantele introduc numarul de identificare digitala, alternativ CNP-ului clasicActe normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial intre 08-12 aprilie 202430 septembrie- termenul final de depunere a cererii de esalonare la plata simplificata. Ce conditii trebuie sa indeplineasca contribuabiliiOUG 138/2020. Noi modificari privind Programul IMM LEASING de ECHIPAMENTE si UTILAJE. Accesul la finantare va fi mai flexibilAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"