keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Implicatii fiscale pentru firma in reorganizare judiciara. Cand se poate instraina patrimoniul?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 01 Iun. 2017 Exclusiv
Tags: reorganizare juridica, insolventa, codul de procedura fiscala, impozit pe profit

In analiza de mai jos, o firma aflata in insolventa (reorganizare) plateste impozit pe profit. Cu mentiunea ca ramane platitoare de TVA, stabilim daca poate instraina patrimoniul.

Actul normativ care reglementeaza procedurile aplicabile in cazul insolventei unei persoane juridice romane este Legea nr. 85/2014, cu modificarile ulterioare.
 
Astfel, in cazul in care o societatea este in stare de insolventa, dupa momentul deschiderii acestei proceduri, urmeaza, de regula, o perioada de observatie in care administratorul judiciar si creditorii acesteia analizeaza situatia juridica si patrimoniala a societatii pentru a stabili daca se poate salva, prin reorganizare judiciara sau daca aceasta  se lichideaza.
 
In cazul in care se aproba reorganizarea societatii, procedura insolventei intra in faza de "reorganizare judiciara".
 
In aceasta etapa, potrivit prevederilor art. 83 din Legea insolventei nr. 85/2014, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in reorganizare judiciara", "in judicial reorganisation", "en redressement" sau, dupa caz, "in faliment", "in bankruptcy", "en faillite".
 
Procedura de "reorganizare judiciara" presupune intocmirea unui plan pe baza caruia debitorul trebuie sa isi achite datoriile, sa-si restructureze activitatea, sa lichideze o parte din avere etc.
 
Legea 85/2014 privind insolventa prevede ca o firma se poate reorganiza pe o perioada de trei ani de la confirmarea planului, cu o prelungire de maxim un an. In aceasta perioada contractele in derulare pot fi mentinute, conform planului acceptat de parti.
 
Daca societatea si-a declarat intentia de reorganizare, aceasta isi va conduce in continuare contabilitatea cu personalul existent si isi va administra activitatea si va dispune de bunurile din patrimoniul sau. Nu exista o prevedere speciala privind organizarea contabilitatii in perioada de reorganizare (situatiile financiare au alte termene numai pentru societatile aflate in lichidare).
 
Documentele care insotesc cererea de insolventa adresata tribunalului (inclusiv planul de reorganizare) sunt specificate la art. 28 din Legea insolventei.
 
Procedura de reorganizare a societatii pentru care s-a solicitat falimentul nu o exonereaza pe aceasta de la declararea obligatiilor fiscale.
 
Asa cum se prevede la art. 233, alin. (4) din Legea societatilor nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, societatea isi pastreaza in continuare personalitatea juridica chiar si pentru operatiunea lichidarii, pana la terminarea acesteia.
 
Daca societatea nu a fost declarata inactiva conform art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala sau nu i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316, alin. (11), lit. a) - h) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii sai au dreptul sa-si deduca taxa astfel facturata, in mod obisnuit, fara nicio restrictie specifica.
 
Incepand cu anul 2010, pentru bunurile si/sau serviciile livrate ori prestate de sau catre persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolventa se aplica regimul normal de taxare.
 
Ca urmare va completa si va depune deconturile de TVA. 
 
In situatia in care inregistarea societatii in scopuri de TVA a fost anulata, pentru operatiunile taxabile facturate in perioada de insolventa societatea are obligatia colectarii TVA conform prevederilor art. 11, alin. (6) si art. 11, alin. (8) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, iar clientii au dreptul de deducere al taxei (art. 11, alin. (7) si alin. (9).
 
Impozitul pe profit se calculeaza si se declara conform prevederilor Titlului II, iar declaratiile se depun la termenele prevazute de art. 41 si 42 din lege. De asemenea sunt aplicabile si prevederile referitoare la recuperarea pierderii fiscale declarate prin formularul 101 privind impozitul pe profit anual.
 
Instrainarea patrimoniului se poate efectua in limita planului de reorganizare convenit.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016