Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform legislatiei in vigoare, firmele nou-infiintate pot opta sa plateasca impozit pe veniturile micro din primul an fiscal in anumite conditii.
INTRAREA IN SISTEMUL DE IMPUNERE A MICROINTREPRINDERILOR
LA INFIINTARE:
O societate comerciala nou-infiintata POA TE OPT A sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor, incepand cu primul an fiscal, DACa:
la data inregistrarii in registrul comertului:
- capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
- are asociati/actionari care detin peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cel mult 3 persoane juridice romane care se incadreaza sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, incluzand si persoana care se infiinteaza sI
in termen de 30 de zile inclusiv de la data inregistrarii este indeplinita si conditia privind numarul de salariati (angajarea cel putin a unui salariat).
[articol 48 alineat (3) Cod fiscal]
Optiunea pentru aplicarea sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor se comunica organului fiscal la momentul inregistrarii la registrul comertului prin depunerea cererii de inregistrare fiscala.
[articol 55 alineat (1) Cod fiscal]
Cartea verde a Contabilitatii 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
PE PERIOADA DESFASURARII ACTIVITATII:
Platitorii de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor incepand cu data de 1 ianuarie a anului DACA:
- la data de 31 decembrie a anului precedent indeplinesc cumulativ conditiile mentionate anterior (la pag. 1)
sI
- nu au mai fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor ulterior datei de 1 ianuarie 2023. [articol 48 alineat (2) Cod fiscal]
Optiunea de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor se comunica organului fiscal pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul pe veniturile microintreprinderilor, prin depunerea declaratiei de mentiuni – formular 700. [articol 55 alineat (2) Cod fiscal]
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
REMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorSistem anual de declarare si plata impozit profit. Bonificatie plata impozit 5%Documentar fiscal: Formularul 112 privind plata contributiilor socialeUltimele articole
Examenul de consultant fiscal 2026: cum te asiguri ca stapanesti inclusiv cele mai dificile grile de TVACartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaMICROINTREPRINDERIle pot reveni la impozitul micro in 2026: firmele pot redepune declaratia pana la 31 martiePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Articole similare
Inspectii fiscale ANAF: Peste 688,38 mii lei sume stabilite suplimentar, in urma controalelor efectuate in ianuarie 2023Contabilitatea financiara si de gestiune aplicata: Explicatiile necesare pentru aplicarea corecta a legislatiei in vigoareFirme incadrate la impozit pe profit cu activitate suspendata. Mai pot trece la IMPOZIT MICRO in 2024?Microintreprindere. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Ultimele articole
Microintreprindere. Conditii micro in 2026 + EXEMPLU concret privind intreprinderile legateAchizitii intracomunitare. Obligatii fiscale pentru firmele care NU au cod special de TVAIMPOZIT MICRO. In calculul plafonului pentru trecere la impozit pe profit intra si avansurile?Plafon TVA de 395.000 lei. Firmele pot solicita iesirea de la TVA daca NU depasesc plafonul?Depasire plafon de 100.000 euro. Trecere la impozit pe profit si TVA lunar
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



