Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom stabili care sunt consecintele in cazul in care administratorul special numit pentru o firma in insolventa nu a depus declaratiile fiscale, cu precizarea ca pentru perioada in care nu s-au depus declaratii s-au constituit din oficiu sume de plata la TVA si impozit pe profit.
Totodata, vom vedea care sunt consecintele si in privinta cazierului fiscal al administratorului special.
Potrivit prevederilor art.219 alin 1 lit b) din Codul de procedura fiscala , constituie contraventie , neindeplinirea la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege, a bunurilor si veniturilor impozabile sau, dupa caz, a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume, precum si orice informatii in legatura cu impozitele, taxele, contributiile, bunurile si veniturile impozabile, daca legea prevede declararea acestora;
Fapta se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice potrivit prevederilor art.219 alin. 2 lit.d).
Potrivit prevederilor art. 221 alin.( 5) , in cazul aplicarii sanctiunii amenzii potrivit art. 219 si 220, contribuabilul are posibilitatea achitarii in termen de 48 de ore a jumatate din minimul amenzii prevazute in prezentul cod, agentul constatator facand mentiune despre aceasta posibilitate in procesul-verbal de constatare si sanctionare contraventionala.
Administrator special este persoana fizica sau juridica desemnata de adunarea generala a actionarilor/asociatilor/ membrilor debitorului, imputernicita sa le reprezinte interesele in procedura si, atunci cand debitorului i se permite sa isi administreze activitatea, sa efectueze, in numele si pe contul acestuia, actele de administrare necesare;
Potrivit prevederilor art. 56 din Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, administratorul special are urmatoarele atributii:
a) participa, in calitate de reprezentant al debitorului, la judecarea actiunilor prevazute la art. 117-122 ori a celor rezultand din nerespectarea art. 84;
b) formuleaza contestatii in cadrul procedurii reglementate de prezenta lege;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Manual de politici contabile - Stick USB
c) propune un plan de reorganizare;
d) administreaza activitatea debitorului, sub supravegherea administratorului judiciar, dupa confirmarea planului, doar in situatia in care nu i s-a ridicat debitorului dreptul de administrare;
e) dupa intrarea in faliment, participa la inventar, semnand actul, primeste raportul final si situatia financiara de inchidere si participa la sedinta convocata pentru solutionarea obiectiunilor si aprobarea raportului;
f) primeste notificarea inchiderii procedurii.
Dupa ridicarea dreptului de administrare, debitorul este reprezentat de administratorul judiciar/lichidatorul judiciar, care ii conduce si activitatea de afaceri, iar mandatul administratorului special va fi redus la a reprezenta interesele actionarilor/asociatilor/membrilor.
Potrivit prevederilor art.2 din OG nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, in cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, denumiti in continuare contribuabili.
In cazierul fiscal al persoanelor fizice si juridice se inscriu si:
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilita prin decizie a organului fiscal competent ramasa definitiva in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca, dupa caz;
b) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii.
In cazul situatiei prevazute la alin. (2) lit. b), inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali ai acesteia.
Fapta sanctionata de OG 92/2003 privind Codul fiscal, cu privire la nedepunerea declaratiilor nu se inscrie in cazierul fiscal al contribuabilului, deoarece in cazul dvs. impozitele si taxele nu sunt cu retinere la sursa.
Raspunderea fiscala revine, in subsidiar, anumitor categorii de persoane, conform art. 27-28 din Codul de procedura fiscala, ca raspundere solidara in cazul contribuabilului declarat insolvent.
Potrivit prevederilor art.20 din Codul fiscal, reprezentantii legali ai persoanelor fizice si juridice, precum si ai asocierilor fara personalitate juridica sunt obligati sa indeplineasca obligatiile fiscale ale persoanelor reprezentate, in numele si din averea acestora.
Administratorul special poate sa raspunda solidar in temeiul art.28 , 29 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care se constata ca "cu rea-credinta, au determinat nedeclararea si/sau neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale ".
Cat privesc sumele de plata la tva si impozit pe profit constituite din oficiu de catre organele fiscale, se pot corecta prin solicitarea unui control fiscal care sa constate ca nu datorati aceste sume .
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce declaratii au termen la 25 martie 2015?Ordin ANAF privind Declaratia 394, publicat in Monitorul OficialCalendar ANAF: DECLARATII FISCALE scadente la 7 august 2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceCe amenzi se aplica in UE pentru neplata sau nedeclararea veniturilor? Ce se pregateste pentru RomaniaUltimele articole
ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Pana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 DECLARATII FISCALE importante la ANAFMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Vineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESArticole similare
In atentia contribuabililor! Consecinte privind nedepunerea declaratiilor fiscaleArticole similare
Categorie noua de plan de pensii: Acord privind produsul paneuropean de pensiiImpozitul pe constructii se declara pana la 25 mai 2016PFA. Ajustare TVA in caz de scoatere din evidenteAchizitie intracomunitara neinregistrata. Declaratia 390. Decontul de TVACum sa ai succes la Examenul de Aptitudini CECCAR?Ultimele articole
Facilitatile fiscale pentru constructii, eliminate in 2025TVA locuinte 2025: Studii de caz utileANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Ordinul 114/2025 a modificat Procedura de restituire a TVA aferenta anumitor achizitii de bunuri si servicii efectuate de entitati nonprofitArticole similare
Actualizare registrul operatorilor intracomunitari cu cod CAEN. Ce DECLARATII depunem?Calendar DECLARATII octombrie 2014: Care sunt obligatiile declarative si de plata?Livrari de servicii taxabile si livrari cu taxare inversa. Cum corelam D300 cu D394?Venituri obtinute de nerezidenti din inchirierea proprietatilor imobiliare. Ce implicatii fiscale apar?Anunt oficial: Calitatea actelor administrativ fiscale ale ANAF s-a imbunatatitUltimele articole
ANAF a publicat lista contribuabililor bun-platnici pentru trim. IV 2024Intrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulPana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 DECLARATII fiscale importante la ANAFDeclaratia Unica in 2025. Principalele modificari fata de vechiul formularFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiArticole similare
Intocmirea si depunerea fiselor fiscale pentru anul 2010Institutiile publice, ONG-urile si subunitatile depun situatiile financiare pe data de 4 mai anul acestaTotul despre factura. Factura electronica sau pe hartieRadierea din Registrul Operatorilor IntracomunitariCum se completeaza corect documentele obligatorii de functionareUltimele articole
Majorare salariu minim in 2025. Noutati importante pentru angajatoriPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriDin 2025 se aplica o noua procedura pentru modificarea din oficiu a vectorului fiscal, cu privire la TVAEmitere bon fiscal catre persoane fizice. Este obligatorie si factura?Noutati privind salariile si beneficiile extrasalariale in 2025Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"