Tags: aplicatie electronica, introducere contestatii
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat, pe site-ul oficial, procedura privind introducerea contestatiilor in aplicatia electronica de inscriere.
Introducerea contestatiilor de catre beneficiar
Aplicatia electronica de inscriere permite introducerea unei contestatii de catre beneficiar in urma transmiterii unei notificari de admitere/ respingere cerere pentru cererea depusa.
Astfel, beneficiarul acceseaza modulul Contestatii si apasa butonul Adauga, iar sistemul deschide modal pentru introducerea informatiilor cu privire la aceasta, de tipul:
-Aplicatie - campul este selectat de beneficiar
-afisarea se realizeaza in format read-only
-beneficiarul nu poate modifica informatia
-Subiect- se refera la titlul contestatiei
-este sugestiv pentru continutul contestatiei
-caractere disponibile: 100
-Continut- beneficiarul invoca motivele contestatiei cu privire la decizia de admitere/respingere cerere
-caractere disponibile: 500
-Dupa completarea celor 3 campuri, beneficiarul apasa butonul Adauga.
Listarea contestatiei in tabel se realizeaza sub forma:
-Aplicatie
-Apel
-Intreprindere
-Data transmitere
-Titlu
-Status contestatie (in editare)
-Actiuni:
-Informatii- la apasarea acestuia se deschide pop-up cu informatiile contestatiei
-Sterge contestatia
-Modifica
-Descarca
-Transmite
In situatia in care beneficiarul doreste stergerea contestatiei- confirma actiunea prin alegerea optiunii Da. Apasarea NU conduce la inchiderea pop-ului de stergere contestatie.
Beneficiarul poate modifica reprezentantul legal prin bifarea optiunii, si salvarea ei ulterioara.
Deopotriva, in modalul de Modificare Contestatie-> beneficiarul poate incarca fisiere care sa sustina contestatia.Pentru a inchide modalul- apasa butonul Inchide.
Pentru a descarca contestatia, beneficiarul apasa butonul Descarca, sistemul descarca fisierul si afiseaza mesaj de confirmare, de tipul Fisierul a fost descarcat cu succes!.
Beneficiarul semneaza electronic fisierul pdf si apasa butonul Transmite. Sistemul deschide fereastra pentru atasarea documentului semnat, iar beneficiarul actioneaza in consecinta.
Dupa alegerea documentului, beneficiarul apasa butonul Transmite din modal. Contestatia este transmisa, sistemul afiseaza mesaj de confirmare Contestatia a fost transmisa cu succes!.
Statusul contestatiei se modifica din in editare in transmisa, deopotriva sistemul completeaza in timp real data transmiterii contestatiei (de pilda: 02-12-2020 14:33).
Sursa: MEEMA

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul sponsorizare deductibila trimestrial
Intrebare:
Am urmatoarele venituri cumulate la trimestrele 1, 2 si 3:
T1 venituri si cheltuieli cumulate:
Venituri totale = 2.378.816,53 lei
Cheltuieli totale de = 2.192.203,37 lei
Ch nedeductibile = 48022 lei (din care sponsorizare platita = 9000 lei)
CA (cifra afaceri) = 2.352.699,35 lei
Impozit 16% = 34.872
Spons ded = Min (0.75% CA,20% IP) = 6.974 lei
T2 venituri si cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Diminuare capital social si restituire in numerar
Intrebare:
As avea o intrebare: este vorba despre un SRL platitor de TVA trimestrial si societate pe profit.
In anul 2020, societatea a majorat capitalul social cu 300.000 lei, suma care a fost inregistrata prin contul 4551.
In prezent, in 2025, societatea a diminuat capitalul social cu aceeasi suma, respectiv 300.000 lei.
As dori, va rog, o monografie contabila pentru aceasta operatiune.
De asemenea, daca societatea are in casierie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod TVA anulat emitere facturi
Intrebare:
Societatea mea a avut codul de TVA anulat din oficiu in perioada de suspendare a activitatii. Dupa reluarea activitatii, nu am solicitat reinregistrarea in scopuri de TVA si, din eroare, am emis o factura cu TVA.
Pentru acea factura am depus declaratia D301 si am achitat integral suma de TVA aferenta, desi clientul nu a achitat contravaloarea facturii (nici baza, nici TVA-ul).
In aceasta situatie:
1. Suma de TVA platita la bugetul de stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Chirie suportata de angajator pentru salariati
Intrebare:
Suntem o societate care activeaza in domeniul constructiilor si care are personal care lucreaza in teritoriu, in diferite locatii/santiere. Avem personal care a incheiat un contract de inchiriere a unui apartament de la o persoana fizica pe o durata de 4 luni, fara facturi. Va rugam sa ne precizati monografia contabila de inregistrare a costurilor si platii chiriei (in lipsa facturilor) si nivelul de deductibilitate fiscala a acestui contract.
Va multumim pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<