Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 12 Mar. 2018
In analiza de mai jos, o societate careia i s-a anulat dreptul de TVA, intrata in faliment, vinde active in cadrul procedurii de lichidare: terenuri, cladiri, alte bunuri.
Vom vedea cum se factureaza aceste bunuri: cu sau fara TVA?
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2023 varianta tiparita

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Cum se factureaza anumite bunuri in cazul unei societati careia i s-a anulat dreptul de TVA?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Nelamuriri privind rambursarea de TVA. Pe ce perioada se face controlul fiscal? Care e procedura de recuperare TVA?Ministrul Economiei, despre schema de ajutor HoReCa: Nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servitâ€Achizitii intracomunitare de mijloace de transport. Documente fiscale stabilite prin Ordinul ANAF nr. 1.128 din 2009Achizitie echipamente IT cu fonduri nerambursabile. Cum tratam depasirea plafonului?Efectele corectarii erorilor contabile asupra obligatiilor fiscale privind TVAUltimele articole
Cum se inregistreaza in contabilitate diferentele de curs valutar?PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anCAND si CUM se solicita inregistrarea in scopuri de TVAGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVA
Mai multe articole despre tva
Articole similare
Servicii de formare profesionala furnizate de nerezident. Cum se impoziteaza?Livrare marfa catre client stabilit in alt stat membru. Cum facturam?Expirare contract de inchiriere punct de lucru. Cum tratam cheltuielile deductibile si nedeductibile?Atentie! La 10 ianuarie 2014 expira termenul pentru mai multe declaratiiIntreprindere individuala si achizitii de bunuri second-hand. Care va fi tratamentul TVA?Ultimele articole
Achizitii intracomunitare. 3 exemple detaliateModificari importante aduse TVA care se aplica incepand cu 1 ianuarie 2023TVA la incasare 2023: Cum se face intrarea sau iesirea in/din sistem?Perioada fiscala la TVA in 2023 pentru persoanele impozabile care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriReminder ANAF! 31 ianuarie 2023 este termenul limita pentru depunerea formularului 395
Mai multe articole despre cod fiscal
Articole similare
Decontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Anulare cod TVA din oficiu. Procedura si documentele necesare pentru recuperarea codului de TVACe consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Anulare penalitati clienti | Constituire provizioaneDeclaram ajustarile de TVA in cazul clientilor cu procedura de FALIMENT inchisa?Ultimele articole
Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anNeincasare factura. Care este tratamentul fiscal al TVA-ului neexigibil?Microintreprinderi in FALIMENT. Se va depune D700 pentru trecere la impozit pe profit?Amenzi de pana la 1.000 lei pentru angajatorii aflati in FALIMENT care NU elibereaza salariatilor adeverinta de activitate in cel mult 60 de zileSAF-T: Contribuabilii care nu sunt inregistrati in scopuri de TVA transmit D406 trimestrial
Mai multe articole despre faliment

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"