Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, o societate careia i s-a anulat dreptul de TVA, intrata in faliment, vinde active in cadrul procedurii de lichidare: terenuri, cladiri, alte bunuri.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Stornarea facturilor si anularea dreptului de deducere TVAImpunerea veniturilor din comisioanele obtinute de nerezidenti. Ce impozite se retin?Care e procedura pentru constituirea garantiilor ca si venituri?Aplicarea sistemului TVA la incasare. Opinia expertuluiMicrogrant pentru capital de lucru. Plata TVA aferenta achizitiilor este eligibila?Ultimele articole
TVA de recuperat prescris: scadere automata din fisa de rol si ajustare contabilaE-TVA: De ce ti se dubleaza TVA-ul si cum justifici diferenteleCifra de afaceri. TVA lunar devine OBLIGATORIU daca ai depasit 100.000 euroMijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UEAplicarea TVA la incasare. Conditii, termene si erori frecvente in 2025Articole similare
Stabilire exigibilitate. Se deduce TVA-ul la incasare?Incadrare taxa de parteneriat. Ce tratament fiscal se aplica?Achizitie intracomunitare servicii. Ce tratament fiscal se aplica?Cum devine microintreprinderea platitoare de impozit pe profitObligatii fiscale 2013: Contributii datorate de platitorii de venituri cu retinere la sursaUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAArticole similare
Norme TVA in 2013: Ajustarea bazei de impozitareZoom fiscal: Deductibilitatea cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscalCum se scot din evidenta creantele vechi. Se impune rectificarea declaratiilor in acest caz?Taxare inversa livrare societate in FALIMENTCodul fiscal 2008 - Capitolul I Sectiunea 4. Regimul de antrepozitare - art. 178-185Ultimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleBilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileAtentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"