Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 12 Mar. 2018
In analiza de mai jos, o societate careia i s-a anulat dreptul de TVA, intrata in faliment, vinde active in cadrul procedurii de lichidare: terenuri, cladiri, alte bunuri.
Vom vedea cum se factureaza aceste bunuri: cu sau fara TVA?
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Cum se factureaza anumite bunuri in cazul unei societati careia i s-a anulat dreptul de TVA?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Vanzare auto | Utilizam marja de profit?Microintreprindere si operatiune triunghiulara. Ce documente sunt necesare?Ajustare TVA stocuri la anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Cum procedam?Taxa pentru obtinere viza refacturata.Inregistrari contabile. Decont de TVAConferinta Finantari pentru IMM-uri si intreprinderi sociale prin programele operationaleUltimele articole
Noutati E-Factura 2024: Sanctiunile pentru neutilizarea sistemului se aplica de la 31 maiImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiReminder ANAF! Duminica, 31 martie 2024, termen limita pentru depunerea Declaratiei Speciale de TVAModificari in privinta TVA aduse prin Legea 33/2024E-Factura. Care este termenul limita pentru transmiterea facturilor in sistem
Mai multe articole despre tva
Articole similare
Aglomeratie mare la ANAF: Peste o mie de persoane la o singura directie localaStolojan: \"Daca ar fi sa punem in aplicare acest COD FISCAL, Romania ar parea o tara in care curge lapte si miere\".Rezolvari propuse de av. Gabriel Biris pentru Fiscalizarea consumului (TVA) vs. Noul COD FISCALTVA - ComisionarTVA - Servicii accesorii transportului intracomunitarUltimele articole
PFA, activitati independente. Obligatii fiscale an 2024Cum fac firmele trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in 2024Firma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?PFA la norma de venit. Daca depaseste plafonul de 25.000 euro este obligat sa treaca la sistemul real in 2024?Legea 207/2025 a fost modificata recent prin Legea 296/2023. Vezi ce schimbari vor fi implementate
Mai multe articole despre cod fiscal
Articole similare
Clienti incerti si recuperare TVA. Cum procedam?Societate declarata inactiva si cod TVA anulat. Cum procedam si care sunt consecintele fiscale?Anularea creantei neincasate de la partener extern. Ce ne sfatuieste specialistul?Examenul de competenta profesionala organizat de Camera Auditorilor Financiari (CAFR)Ajustarea bazei de impozitare pentru clienti declarati in stare de FALIMENTUltimele articole
Ajustari de TVA. Cand se vor declara in D300Subventii la accizele pentru combustibil acordate de Finante transportatorilor si distribuitorilor din Romania Plafonarea tarifelor la politele RCA a fost prelungita pana la finalul anului, anunta Min. FinantelorAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliSfaturi utile de la ANPC pentru persoanele care cumpara un pachet de servicii turistice in aceasta perioada
Mai multe articole despre faliment
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"