Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de InfoTva.ro
de InfoTva.ro la 12 Mar. 2018In analiza de mai jos, o societate careia i s-a anulat dreptul de TVA, intrata in faliment, vinde active in cadrul procedurii de lichidare: terenuri, cladiri, alte bunuri.
Vom vedea cum se factureaza aceste bunuri: cu sau fara TVA?
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cum se factureaza anumite bunuri in cazul unei societati careia i s-a anulat dreptul de TVA?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Ce noutati aduce Sistemul de TVA la incasareCum aplicam scutirea de impozit pe salarii pentru activitati de creare programe calculator?Se apropie termenul-limita pentru Declaratia 092Limitele admisibile de perisabilitate la marfuri s-ar putea modificaNoile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre PFA/II/IF in 2021. Taxe, impozite, deduceriMONOGRAFIE contabila. Indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru (OUG 132/2020)Tabel nominal pentru acordarea sumelor prevazute de Art III din OUG nr. 92/2020 (decontarea a 50% din salariu, dar nu mai mult de 2.500 lei)ANOFM a publicat documentele necesare pentru acordarea sumelor prevazute de Art. 1 alin. (4) din OUG 132/2020 – reducere timp muncaContractele de asigurare sociala in contextul majorarii salariului minim la 2.300 lei (Informare CNPP)
Mai multe articole despre tva
Articole similare
Incadrare taxa de parteneriat. Ce tratament fiscal se aplica?Cadouri in cadrul actiunilor de protocol. Care sunt prevederile actuale?Impozitul pe cladiri datorat la bugetul de stat. Ce aspecte retinem pentru 2014?Societate cu asociat unic. Cum impozitam veniturile din lichidare societate?Organizarea unui eveniment de tip festival implica mai multe obligatii fiscaleUltimele articole
Modificare COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceTaxe si Impozite: CE este nou si MODUL in care afecteaza companiile din RomaniaTUTORIAL pas cu pas privind introducerea solicitarii pentru masura 2 - Granturi pentru capital de lucruReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -Conditii de intocmire a dosarului preturilor de transfer. Raporturi de afiliere intre persoane fizice si juridice
Mai multe articole despre cod fiscal
Articole similare
Taxare inversa livrare societate in FALIMENTASF vrea sa modifice Legea 260/2008 privind asigurarea locuinteiNoutati Legislatie Fiscala 24-28 mai 2009 - Monitorul OficialA fost facuta corect achizitia de la o societate in FALIMENT?Asigurare impotriva insolventei - Studiu de cazUltimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?Reminder ANAF! Tipuri de facilitati fiscale ce pot fi accesate pentru conformare la plata obligatiilor fiscaleSolutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Evidentierea ajustarii de TVA pentru clienti intrati in FALIMENT. Se poate emite doar o singura factura centralizatoare?Guvernul sprijina investiile noi! Se pot depune deja cereri pentru finantare in baza HG 332/2014
Mai multe articole despre faliment

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Mariana Ianus 2018-03-13 09:19:37
Buna ziua,La ultima fraza, lipseste intelesul ei, adica probabil s-a omis un cuvant sau mai multe.
De fapt nu se intelege clar daca clientii societatilor aflate in procedura de faliment si care au inscrierea in scopuri de TVA anulata, deci au sau nu au dreptul de a deduce TVA-ul incris pe facturile de la aceste societati.