Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, o societate careia i s-a anulat dreptul de TVA, intrata in faliment, vinde active in cadrul procedurii de lichidare: terenuri, cladiri, alte bunuri.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit alin. (8) al art. 11 din Codul Fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.
Totodata, alin. (9) al aceluiasi articol precizeaza ca beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. c) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
In consecinta, o societate care se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014, va colecta TVA (pe care il achita bugetuluui de stat) si va emite factura cu TVA. Pe factura emisa trebuie sa se faca, obligatoriu, mentiunea “in insolventa” potrivit art. 83 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, care stipuleaza ca, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea "in insolventa", "in insolvency", "en procedure collective".
Beneficiarii care achizitioneaza bunuri de la persoane aflate in procedura falimentului potrivit legii nr. 85/2014, care au cod de TVA anulat, prin exceptie, pentru a deduce TVA inscris in facturi, daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 297 alin. (4) din Codul Fiscal.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Manual de politici contabile - Stick USB
Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de S.M. Armaselu, consultant fiscal.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Studiu de caz: Rambursare TVA pentru investitie finantata din fonduri nerambursabileMiercuri, 20 decembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCAS: Si pensionarii cu pensie peste 740 de lei pe luna vor platiProiect: ANAF a pus in dezbatere publica modelul formularului D216TVA nu va fi modificata cativa aniUltimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAArticole similare
Vanzare cota indiviza de teren. Care este tratamentul TVA?Adaugare cod CAEN pentru PFA. Cum procedam?Pentru anul 2014 se mai depune in 2015 declaratia 205?Expirarea perioadei de inactivitate inscrisa la Registrul Comertului. Cum se poate desfasura activitatea in prezent?Intocmirea si transmiterea facturilor prin mijloace electroniceUltimele articole
Regim special de scutire TVA pentru intreprinderile miciCum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAMicrointreprindere 2024. Veniturile din drepturi de proprietate intelectuala intra in plafonul de 500.000 euro?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Articole similare
Noi prevederi ANAF privin solutionarea contestatiilorCum a fost modificat Codul Muncii de Legea 138/2021. Reglementari in situatia in care angajatorul se afla in insolventaCodul Fiscal: Corectarea documentelor fiscaleDeductibilitatea si tratamentul TVA al unei creante detinute la o firma in insolventaIntocmire bilant de lichidareUltimele articole
Bilantul primei sesiuni de inscriere a proiectelor de investitii cu impact major in economieSprijin financiar pentru firme, de pana la 450 milioane de euro. Pana cand se depun cererileAtentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Certificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Din 29 iulie 2024 firmele pot accesa schema pentru investitii majore in industriile cu traditie in RomaniaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"