Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie 2020

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

Client in procedura de faliment. Regim declarativ si ajustare TVA. Studiu de caz

de InfoTva.ro

de InfoTva.ro la 03 Iun. 2020 Exclusiv
Tags: proceduri de faliment, regim declarativ, ajustare tva

Emiterea facturii de ajustare a TVA-ului aferent clientilor pentru care s-a deschis procedura de intrare in faliment conform prevederior art 287 lit d) din Codul Fiscal se declara in D394? Se recomanda o plaja de facturi distincta? Aceasta factura se trimite clientului?

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil:
 
Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a declaratiei informative din OPANAF 3769/2015, declaratia se completeaza si se depune de catre:
a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile in Romania pentru care persoana obligata la plata taxei este furnizorul/prestatorul conform art. 307 alin. (1) sau (7) din Codul fiscal sau beneficiarul conform art. 331 din Codul fiscal. 
 
Potrivit prevederilor de la subsectiunea 10, pct. 2.2.1. din OPANAF 3769/2015, in cartusul I „Alte informatii“ se inscrie seria si numarul facturilor stornate; factura stornata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, a carei valoare totala este negativa;
 
Potrivit prevederilor art. 330 alin. (2) din Codul fiscal, in situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d).
 
Asadar, avand in vedere ca operatiunea respectiva nu reprezinta livrare de bunuri/ prestare de servicii (refuzuri totale sau partiale, reduceri de pret, etc ) iar factura nu se transmite beneficiarului, apreciez ca se va inregistra in declaratia informativa doar la cartusul „I” in care se inscrie seria si numarul facturilor stornate, insa, nu se va inregistra cu baza si TVA.
Proceduri contabile pentru ONG
Proceduri contabile pentru ONG

Vezi detalii

Ghidul practic al contabilitatii in 2020
Ghidul practic al contabilitatii in 2020

Vezi detalii

 Documente suplimentare obligatorii in caz de control
Documente suplimentare obligatorii in caz de control

Vezi detalii

 
Factura emisa se evidentiaza, cu semnul minus, in jurnalul pentru vanzari intocmit pentru perioada fiscala in care ajustarea a fost efectuata si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300, la randul 16, denumit “Regularizari taxa colectata”. 
 
In privinta facturilor, apreciez ca nu este obligatoriu sa alocati o noua plaja de facturi pentru facturile de stornare, insa aceasta decizie va apartine, avand in vedere ca potrivit prevederilor din OMFP 2634/2015:
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. 
In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.
 
Pe de alta parte potrivit prevederilor art. 319 alin. (20) lit. a) factura cuprinde in mod obligatoriu, numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
Asadar, se poate aloca o plaje distincta pentru facturile de stornare, pentru a fi mai usor de identificat.
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Client in procedura de faliment. Regim declarativ si ajustare TVA. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]
Atentie contabili!
TVA-ul s-a modificat de la 1 ianuarie!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA de la 1 ianuarie 2020"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016