Tags: legea 26/2023, declaratie de activitate, firme in insolventa
Legea nr. 26/2023 pentru modificarea si completarea Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996 si a Legii nr. 53/2003 - Codul muncii a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 30 din 11 ianuarie 2023.
Conform legii 26/2023, angajatorii aflati in faliment sau lichidare trebuie sa elibereze salariatilor adeverinta care atesta activitatea desfasurata de acestia in cel mult 60 de zile. In caz contrar, vor fi amendati cu pana la 1.000 lei.
Codul Fiscal acum:
"In cazul in care angajatorul se afla in procedura de insolventa, faliment sau lichidare conform prevederilor legale in vigoare, administratorul judiciar sau, dupa caz, lichidatorul judiciar este obligat sa elibereze salariatilor, in termen de maximum 60 de zile calendaristice, un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestia, conform prevederilor alin. (5), sa inceteze si sa transmita in registrul general de evidenta a salariatilor incetarea contractelor individuale de munca."
"Incalcarea prevederilor art. 34 alin. (61), se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei;".
Codul Fiscal inainte:
"In cazul in care angajatorul se afla in procedura de insolventa, faliment sau lichidare conform prevederilor legale in vigoare, administratorul judiciar sau, dupa caz, lichidatorul judiciar este obligat sa elibereze salariatilor un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestia, conform prevederilor alin. (5), sa inceteze si sa transmita in registrul general de evidenta a salariatilor incetarea contractelor individuale de munca.

de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plati in numele altei societati
Intrebare:
Pot face plati in numele altei societati (nu am relatii comerciale cu aceasta societate)? Este vorba de o firma apartinand unui asociat care de achitat 1500 lei unui furnizor, insa nu are disponibilitati momentan. Daca da, ce documente ar trebui sa intocmesc dupa efectuarea platii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare bunuri catre asociat
Intrebare:
Avem in sold materiale de constructii, achizitionate in 2020 pentru o modernizare, de care nu mai avem nevoie si pe care unul dintre asociati doreste sa le preia, pe persoana fizica. Pot valorifica in acest felaceste materiale ramase fara obiect ? Valoarea facturii se va compensa cu dividendele de plata catre acesta.
La ce valoare vom factura aceste bunuri catre asociat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Neplatitor de TVA achizitie intracomunitara apa minerala si servicii
Intrebare:
O societatea comerciala neplatitoare de tva achizitioneaza apa minerala din Ungaria. Societaea din Romania are cod special de TVA (inregistrat conform art. 317), pe care le comunica furnizorului din Ungaria. Factura se va emite cu taxare inversa. La aceasta tranzactie societatea din Romania trebuie sa plateasca tva catre statul Roman cu declaratie 301 si trebuie sa mai depuna si decontul 390.
Ce cota de tva se va plati statului Roman 19% sau 9%? Si daca in locul bunului...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<PFA plafon TVA
Intrebare:
PFA venituri din agricultura (norma de venit) realizeaza venituri in suma de 200.000 lei, totodata aceleasi PFA realizeaza venituri din brokeraj credit (sistem real) in suma de 150.000 lei. Este PFA-ul obligat sa se inregistreze in scopuri de TVA dat fiind faptul ca a atins plafonul de scutire in suma de 300.000 lei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<