Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice a postat pe site, la Transparenta decizionala, proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si modificarea unor acte normative.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ, incepand cu 1 ianuarie 2015 nivelul accizelor va fi exprimat in lei pe unitatea de masura utilizand nivelul in lei practicat in anul 2014. Incepand cu anul 2016, nivelul astfel obtinut se actualizeaza anual cu creşterea preturilor de consum, din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, comunicata oficial de Institutul National de Statistica pana la data de 15 octombrie.
Pentru prevenirea fluctuatiei veniturilor din accize la bugetul de stat in functie de variatiile de curs valutar lei/euro stabilite de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a fiecarui an (functie de care se stabileste nivelul in lei a accizelor pentru anul urmator), precum si pentru pastrarea valorii reale a acestor venituri si a predictibilitatii atat pentru bugetul de stat cat si pentru mediul de afaceri, nivelul accizelor va fi stabilit in lei.
De asemenea, proiectul de act normativ va proroga cu un an, respectiv pana la 31 decembrie 2015, termenul pana la care va fi aplicata legislatia aflata acum in vigoare pentru taxarea resurselor de petrol si gaze. Astfel, termenul prevazut la art.7 din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, cu modificarile si completarile ulterioare, termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, aprobata prin Legea nr.261/2013, precum si termenul prevazut la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice şi al gazului natural, se proroga pana la data de 31 decembrie 2015, inclusiv.
Proiectul de act normativ include si un set de reglementari privind combaterea evaziunii fiscale. Astfel, toate persoanele impozabile carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA de catre organele fiscale si care solicita reinregistrarea in scopuri de TVA, vor fi supuse verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. In prezent, numai contribuabilii nou infiintati si cei care se inregistreaza prin optiune ca platitori de TVA, ulterior inregistrarii fiscale, sunt supusi verificarii criteriilor de inregistrare care sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Totodata, se impune crearea unui mecanism de evaluare periodica a unor categorii de persoane impozabile deja inregistrate in scopuri de TVA care pot prezenta risc crescut:
- in cazul persoanelor impozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA prin depasire de plafon;
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind modificarea sediului social;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
- de fiecare data cand persoana impozabila are inscris in registrul comertului mentiuni privind schimbarea asociatilor si/sau administratorilor.
Aceste masuri sunt menite sa elimine avantajul concurential neloial al unui agent economic care se sustrage de la achitarea TVA, comparativ cu un contribuabil onest, si, totodata, sa conduca la imbunatatirea colectarii TVA.
Masurile sunt promovate in conditiile in care experienta institutionala a aratat ca aportul TVA la buget a fost puternic afectat de fenomene de evaziune fiscala, caracterizate prin implicarea unui numar semnificativ de persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA, in lanturi tranzactionale organizate in scopul sustragerii de la indeplinirea obligatiilor fiscale.
De asemenea, prin proiectul postat astazi pe site-ul MFP vor fi introduse in legislatia nationala prevederi din normele comunitare, in cazul aplicarii regimului special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile incepand cu data de 1 ianuarie 2015. in cazul in care Romania este statul membru de inregistrare, din sumele transferate fiecarui stat membru UE va putea retine la bugetul de stat un procent din sumele transferate fiecarui stat membru de consum.
Proiectul de act normativ mentine prevederile in vigoare cu privire la taxarea inversa pentru comerciantii de energie electrica, insa introduce prevederi cu privire la declaratiile pe propria raspundere pe care trebuie sa le depuna aceasta categorie de comercianti.
Prin proiectul de OUG vor fi corelate reglementari din Codul fiscal cu cele cuprinse in actele normative de modificare si completare a Legii contabilitatii referitoare la obligatiile privind organizarea si conducerea evidentei contabile de catre persoanele fizice care desfaşoara activitati in scopul realizarii de venituri.
Proiectul de act normativ va fi supus consultarii publice, iar ulterior va fi transmis spre analiza si adoptare Guvernului.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Facturi emise de client in numele furnizorului. Cum inregistram si cum declaram in D 394?Depunere declaratii cu termen-limita la 25 si 30 septembrieTratament TVA pentru vanzare bunuri onlineOpANAF 3622 si noile formulare pentru impozitul pe venit si CASVanzare teren construibil. Tratament TVAUltimele articole
Coduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaPlafon TVA. Informatii de interes in cazul calcularii plafonului de TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Cota TVA pentru transportul de persoaneNoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiMajorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalArticole similare
Se utilizeaza sistemul E-Factura in cazul comertului online?Entitati care au obligatia raportarii catre ONPCSB. Cand se depune declaratia privind spalarea banilor?Deducere TVA leasing financiar. Identificarea cheltuielilor deductibilePentru ce venituri nu depunem Declaratia 205?Cifra de afaceri. Care e limita de facturare in conditiile actuale din Codul fiscal?Ultimele articole
Formular 300. Ce este, cine depune, model + ULTIMELE MODIFICARI din 2025Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVAPilonul 2 de pensie, MODIFICAT. Angajatorii ar putea vira sume suplimentare, cu deduceri din impozitComertul cu amanuntul. Cum sa procedezi daca ai declarat ERONAT cota de TVA la vanzareSAGA software. Cum sa modificati cota TVA in programArticole similare
Practici privind vanzarile cu pret redus. Care vor fi implicatiile fiscale si contabile?Anularea inregistrarii TVA. Cum procedam cu Declaratiile 392A si 392B?Materiale publicitare. Ce documente justificative sunt necesare si cum inregistram?Procedurile de INREGISTRARE in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari. Explicatii detaliateDeclaratia recapitulativaUltimele articole
SPV ANAF. Documente de care ai nevoie pentru INREGISTRAREa in SPVProsumator in 2025. Se mai platesc sau nu accizele?ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemDepasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACoduri CPV pe facturi. Cum sa procedati la plata si completarea facturilor in e-FacturaArticole similare
Refacturare costuri. Ce regim TVA se aplica?Pierderea valabilitatii esalonarii la plata. Aplicare split TVA. Tratament contabilDificultati in recuperarea sumei de TVA. De ce raman fara raspuns unele cereriAnularea inregistrarii TVA. Cum procedam cu Declaratiile 392A si 392B?REMINDER! Raportarea contabila la 30 iunie 2019 – Cine are obligatia de a le depune pana la 14 august?Ultimele articole
e-TVA. Cum a fost actualizat Decontul precompletat e-TVA prin Ordinul 2351/2025Cota TVA modificata de la 1 august 2025. EXEMPLU pentru regularizarea avansurilorFormular 300. Ce este, cine depune, model + ULTIMELE MODIFICARI din 2025Factura avans achizitii intracomunitare. Se declara sau nu aceste operatiuni in D300 si D390Cheltuieli deductibile. Deductibilitate cheltuieli AUTO daca masina are regim mixtArticole similare
Neindeplinirea criteriilor pentru inregistrarea in scop de TVA. Cum vom factura si cum se inregistreaza facturile?De la 1 ianuarie 2015, nivelul accizelor va fi exprimat in lei. OUG aprobatDoua probleme majore privind Declaratia 088, reclamate la GuvernAnulare cod de inregistrare TVA. Ce consecinte apar?Cum facem inregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului de TVA?Ultimele articole
Eroare privind anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA. Ce consecinte fiscale exista?Anulare cod TVA. 3 studii de caz importanteFormularul 099 trebuie depus in mod obligatoriu de contribuabilii care solicita REINREGISTRAREA IN SCOPURI DE TVACod de TVA anulat din oficiu, declaratii fiscale si informative, inregistrari contabileREINREGISTRAREA IN SCOPURI DE TVA. Obligatii fiscale TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"