Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Situatia din randurile urmatoare are ca punct central anularea inregistrarii in scop de TVA incepand cu data de 17.01.2014. Societatea devine astfel neplatitoare de TVA. Se va stabili ce declaratii trebuie sa depuna pana la 25 februarie 2014 (Declaratia 392 A sau D392B) si daca pentru perioada 01.01-17.01.2014 se depun decontul 300 si declaratia informativa 394. De asemenea, se va vedea si daca in declaratia 392B se declara si bonurile fiscale.
Mentionam ca pentru perioada 01.01-17.01.2014 se depune atat decontul de TVA, cat si declaratia informativa 394 intrucat in aceasta perioada societatea a fost inregistrata in scopuri de TVA.
Conform art. 152 alin. 7 din Codul fiscal si pct. 66 alin. 11 din Normele metodologice date in aplicarea art. 153 din Codul fiscal societatea are obligatia, indiferent de perioada fiscala utilizata, sa depuna ultimul decont de TVA pana la data de 25 a lunii in care a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA (25 februarie 2014).
Pentru anul 2013 va depune formularul 392A "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ..." prevazut de OPANAF 93/2014, care trebuie completat de catre acele persoane impozabile care au realizat o cifra de afaceri sub 220.000 lei si care la data de 31 decembrie a anului de referinta, respectiv a anului pentru care se depune acest formular, erau inregistrate in scopuri de TVA (la 31 decembrie 2013 societatea era inca inregistrata in scopuri de TVA).
In formularul 392A se declara toate livrarile de bunuri si servicii, grupate pe tipuri de clienti (catre persoane inregistrate in scopuri de TVA si catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA), pe baza informatiilor din jurnalul de vanzari, desi si a celor consemnate in bonuri fiscale (situatia nu este similara cu cea a formularului 394, unde exista o exceptare de declarare a operatiunilor consemnate in bonurile fiscale, valabila pana la data de 31 decembrie 2014).
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Cartea verde a contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Solutii fiscal-contabile pentru companii
Cartea verde a Contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
S-a incheiat un acord in zona euro pentru recapitalizarea directa a bancilorDepasire plafon 100.000 euro. Cand se trece la perioada lunara pentru decont?Prevederi grupul fiscal unic. Implementare, proceduri, normeCe declaratii depune o societate nou infiintata? | Regim TVADespre reprezentantul fiscalUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Inregistrarea dupa anularea codului de TVA. Cum procedam?Studiu de caz: Prestari serviciiImport servicii electronice efectuat de un neplatitor de TVA. Ce declaratii se depun?Efecte fiscale privind scoaterea din evidenta a imobilizarilor corporale in curs de executieCorectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Ultimele articole
Vinzi mai multe imobile ca persoana fizica? Cand desfasori activitate economica in sensul TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Inregistrarea in SCOPURI DE TVA: ce TVA poate fi dedusa retroactiv si cum se ajusteaza taxa pentru stocuri si mijloace fixeCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Prevederi pentru asigurarea informatiilor necesare determinarii bazei TVATrei noi formulare actualizate. Declaratia 392 A, D392 B, D393 au fost modificateDecontul de TVAObligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVAArticole similare
Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareObligativitate SAF-T de la 1 ianuarie 2025. Va mai exista perioada de gratie de la sanctiuni?Raportare SAF-T. Cum trebuie organizat modul de lucru in contabilitate a clasei patru de conturi si a imobilizarilor?Ordinul 3596 privind Registrul achizitiilor intracomunitare a fost publicat in Monitorul OficialLivrari de bunuri | Cine depune declaratii in 2013?Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorD205 in 2025. Precizari ANAF privind noua DECLARATIE INFORMATIVA 205Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Pana pe 31 ianuarie 2025 trebuie depuse 3 declaratii fiscale importante la ANAFSAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
Vanzare deseuri.Declararea prin formularele 300 si 394Conditii pentru neaplicarea regimului Split TVA. Cum se procedeaza?Exceptiile OG 28 din 1999 referitoare la casa de marcatFaptul generator si exigibilitatea TVA. Cum se declara in D394OPANAF 3.665 din 2012 modifica formularul 300. Vezi ce e NOUUltimele articole
[GHID complet] Regimul special de TVA pentru LIVRARILE DE BUNURI second-hand[GHID] Grupul fiscal unic de TVA: cum functioneaza, cum se constituie si ce obligatii ai ca membru + STUDIU DE CAZFacturare in RO e-Factura. Facturile in euro pot fi transmise in sistem?E-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



