keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul facturilor trimise electronic

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Mihaela Pascu la 29 Iul. 2011
Tags: tva, factura, legea 455/2001, codul fiscal

Legea prevede si posibilitatea transmiterii in mod electronic a facturilor. Aceasta procedura se efectueaza insa potrivit reglementarilor in vigoare care impun o serie de conditii pentru ca facturile


Legea prevede si posibilitatea transmiterii in mod electronic a facturilor. Aceasta procedura se efectueaza insa potrivit reglementarilor in vigoare care impun o serie de conditii pentru ca facturile sa fie considerate valabile si in situatia trimiterii electronice. Este insa obligatoriu ca, pentru deducerea TVA, aceste facturi sa fie solicitate in original cu semnatura si stampila?

Se considera, prin art. 146 din Codul fiscal, ca factura este documentul justificativ pentru deducerea TVA. Se subintelege ca exemplarul original al facturii este acceptat la deducere.

In continuare, asa cum este prevazut la art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot trimite in mod electronic facturi, in conditiile din normele metodologice. Retinem precizarea ca transmiterea electronica va respecta conditiile din normele metodologice, ce stabilesc:

"In sensul art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice in urmatoarele conditii:
a) pentru operatiuni efectuate in Romania, inclusiv pentru livrari intracomunitare:
1. partile sa incheie un acord prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare;
2. sa se garanteze autenticitatea sursei si integritatea continutului facturii prin:
(i) semnatura electronica, conform prevederilor Legii 455/2001 privind semnatura electronica; sau
(ii) schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandarile Comisiei 1994/820/CE din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date; sau
(iii) alte modalitati de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii decat cele prevazute la lit. (i) si (ii), situatie in care persoana care transmite facturi prin mijloace electronice va trebui sa solicite confirmarea Directiei generale a tehnologiei informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca sunt indeplinite conditiile si modalitatile de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii;
3. sa existe un document centralizator pe suport hartie, cu evidenta tuturor facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de o persoana impozabila inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal sau a tuturor facturilor astfel primite intr-o luna calendaristica de orice persoana obligata la plata taxei, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este inregistrat conform art. 153 din Codul fiscal".

In consecinta, se considera ca este posibila transmiterea electronica cu respectarea celor trei conditii din norme: acordul partilor, semnatura electronica autentica si centralizatorul lunar scris al facturilor trimise electronic. De retinut ca scanarea unei facturi si transmiterea prin e-mail nu corespunde acestei norme metodologice.

In plus, semnarea si stampilarea facturilor nu reprezinta o procedura obligatorie, conform art. 155 alin. (6) din Codul fiscal, insa acest fapt ridica o alta intrebare respectiv care sunt elementele de identificare a unui original al facturii. Deoarece nu sunt definite prin lege alte elemente ce ar putea concretiza ce inseamna originalul facturii, in practica se solicita, cel mai adesea, de cei mai multi operatori economici, prezentarea de facturi semnate si stampilate. Aceasta cerere nu este insa obligatorie, ci reprezinta doar un element de prudenta.
Autor: Mihaela Pascu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016