Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul facturilor trimise electronic

de Mihaela Pascu la 29 Iul. 2011
Tags: tva, factura, legea 455/2001, codul fiscal

Legea prevede si posibilitatea transmiterii in mod electronic a facturilor. Aceasta procedura se efectueaza insa potrivit reglementarilor in vigoare care impun o serie de conditii pentru ca facturile


Legea prevede si posibilitatea transmiterii in mod electronic a facturilor. Aceasta procedura se efectueaza insa potrivit reglementarilor in vigoare care impun o serie de conditii pentru ca facturile sa fie considerate valabile si in situatia trimiterii electronice. Este insa obligatoriu ca, pentru deducerea TVA, aceste facturi sa fie solicitate in original cu semnatura si stampila?

Se considera, prin art. 146 din Codul fiscal, ca factura este documentul justificativ pentru deducerea TVA. Se subintelege ca exemplarul original al facturii este acceptat la deducere.

In continuare, asa cum este prevazut la art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot trimite in mod electronic facturi, in conditiile din normele metodologice. Retinem precizarea ca transmiterea electronica va respecta conditiile din normele metodologice, ce stabilesc:

"In sensul art. 155 alin. (8) lit. c) din Codul fiscal, se pot transmite facturi prin mijloace electronice in urmatoarele conditii:
a) pentru operatiuni efectuate in Romania, inclusiv pentru livrari intracomunitare:
1. partile sa incheie un acord prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare;
2. sa se garanteze autenticitatea sursei si integritatea continutului facturii prin:
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari!

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii


(i) semnatura electronica, conform prevederilor Legii 455/2001 privind semnatura electronica; sau
(ii) schimbul electronic de date EDI definit la art. 2 din Recomandarile Comisiei 1994/820/CE din 19 octombrie 1994 referitor la aspectele legale ale schimbului electronic de date; sau
(iii) alte modalitati de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii decat cele prevazute la lit. (i) si (ii), situatie in care persoana care transmite facturi prin mijloace electronice va trebui sa solicite confirmarea Directiei generale a tehnologiei informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca sunt indeplinite conditiile si modalitatile de garantare a autenticitatii sursei si integritatii continutului facturii;
3. sa existe un document centralizator pe suport hartie, cu evidenta tuturor facturilor transmise prin schimbul electronic de date EDI intr-o luna calendaristica de o persoana impozabila inregistrata conform art. 153 din Codul fiscal sau a tuturor facturilor astfel primite intr-o luna calendaristica de orice persoana obligata la plata taxei, in cazul in care furnizorul/prestatorul nu este inregistrat conform art. 153 din Codul fiscal".

In consecinta, se considera ca este posibila transmiterea electronica cu respectarea celor trei conditii din norme: acordul partilor, semnatura electronica autentica si centralizatorul lunar scris al facturilor trimise electronic. De retinut ca scanarea unei facturi si transmiterea prin e-mail nu corespunde acestei norme metodologice.

In plus, semnarea si stampilarea facturilor nu reprezinta o procedura obligatorie, conform art. 155 alin. (6) din Codul fiscal, insa acest fapt ridica o alta intrebare respectiv care sunt elementele de identificare a unui original al facturii. Deoarece nu sunt definite prin lege alte elemente ce ar putea concretiza ce inseamna originalul facturii, in practica se solicita, cel mai adesea, de cei mai multi operatori economici, prezentarea de facturi semnate si stampilate. Aceasta cerere nu este insa obligatorie, ci reprezinta doar un element de prudenta.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu de caz: Deducerea TVA in cazul facturilor trimise electronic":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016