Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Studiu de caz: Societate neinregistrata in scop de TVA. Achizitii intracomunitare de bunuri si achizitii de servicii intracomunitare

de InfoTva.ro la 24 Apr. 2015 Exclusiv
Tags: achizitii intracomunitare, societatea tva, cumparator, cifra de afaceri, declaratii, obligatii fiscale

O societate din Romania nou infiintata este neplatitoare de TVA. Cum poate face atat livrari, cat si achizitii intracomunitare fara sa se inregistreze ca platitor de TVA? Daca se inregistreaza ca platitor de TVA numai pentru achizitii intracomunitare, in ce suma poate face achizitii intracomunitare de servicii sau bunuri fara sa fie obligat sa plateasca TVA in Romania, sa se aplice doar taxarea inversa? Depunand declaratia 101 trebuie sa plateasca TVA-ul?


Prin art. 126 alin. (4) lit. b)  se prevede ca o achizitie intracomunitara de bunuri  nu este impozabila in Romania daca “valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin norme."

La pct. 2 alin.(5) din Normele metodologice se prevede ca:"echivalentul in lei al plafonului pentru achizitii intracomunitare de 10.000 euro, prevazut la art. 126 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, aplicabil in cursul unui an calendaristic, se determina pe baza cursului valutar de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la cifra miilor. Rotunjirea se face prin majorare cand cifra sutelor este egala sau mai mare decat 5 si prin reducere cand cifra sutelor este mai mica de 5, prin urmare plafonul este de 34.000 lei."   

In aceasta situatie, cumparatorul  din Romania nu are nicio obligatie fiscala de plata si declarativa fata de autoritatea fiscala din Romania.

Aceasta derogare este valabila numai pentru achizitii intracomunitare de bunuri nu si de servicii.

 Dupa depasirea plafonului de 10.000 de euro pentru bunuri si/sau pentru achzitiile intracomunitare de servicii, societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri speciale de TVA potrivit art. 153^1 din Codul fiscal si sa se inregistreze si in Registrul operatorilor intracomunitari.
 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



In ceea ce priveste achzitia intracomunitara de servicii intracomunitare, societatea  va avea si urmatoarele obligatii fiscale:

1)sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la prestatorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;

2)sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 24% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 
3)sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii serviciului. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;

4)sa raporteze fiscal operatiunea prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de servicii", prevazute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, efectuate de persoane impozabile din Romania care au obligatia platii taxei in baza art. 150 alin. (2), de la persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Comunitate. Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul  din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;

5)sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA  la bugetul de stat.
 
Asadar, plata TVA in acest caz, se face indifernet de faptul ca societatea declara impozit pe profit prin formularul 101.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Studiu de caz: Societate neinregistrata in scop de TVA. Achizitii intracomunitare de bunuri si achizitii de servicii intracomunitare":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016