Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ordinul nr. 1.004/2021 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.886/2020 privind aprobarea mecanismului financiar de transfer al sumelor aferente granturilor cuvenite beneficiarilor in cadrul Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 786 din 16 august 2021.
Conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, IMM-urile, intreprinderile mici cu capitalizare de piata medie, precum si fermierii, profesionistii si formele de organizare a profesiilor liberale care contracteaza credite de investitii si/sau credite/linii de credit pentru capital de lucru in cadrul:- Programului IMM INVEST ROMANIA beneficiaza de un grant in limita cumulului rezultat dintre valoarea comisionului de risc, a comisionului de administrare aferente garantiei acordate si a dobanzilor aferente creditelor, dar nu mai mult de echivalentul in lei a 1.800.000 euro per intreprindere. Cursul de schimb euro/leu pentru calcularea plafonului maxim de 1.800.000 euro este cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data emiterii acordului de finantare;
- Subprogramului AGRO IMM INVEST beneficiaza de un grant in limita cumulului rezultat dintre valoarea comisionului de risc, a comisionului de administrare aferente garantiei acordate si a dobanzilor aferente creditelor, precum si de o componenta nerambursabila de maximum 10% din valoarea finantarii garantate, cu conditia incadrarii in plafonul de 270.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul pescuitului si acvaculturii, 225.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole, respectiv 1.800.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul alimentar.
Comisionul de risc reprezinta suma datorata Ministerului Finantelor (MF) de beneficiarul Programului. Comisionul de risc se calculeaza de catre Fondul National de Garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN (F.N.G.C.I.M.M.), pentru intreaga perioada de valabilitate a garantiei, ca procent diferentiat in functie de durata garantiei, fiind aplicat la valoarea/soldul garantiei la sfarsitul anului/anilor de derulare a garantiei.
Obligatia de plata a comisionului de risc este acoperita din ajutorul sub forma de grant primit de beneficiar pentru toata durata de valabilitate a garantiei.
Comisionul de risc se regularizeaza la scadenta finala a creditului, in functie de soldul efectiv al garantiei, pentru intreaga perioada de derulare a garantiei, prin plata diferentei de catre beneficiar, daca este cazul.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cartea verde a contabilitatii
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Dupa incetarea aplicabilitatii schemei de ajutor de stat, pentru noile credite contractate sau daca se majoreaza/prelungeste creditul contractat initial, sumele reprezentand comisionul de risc se calculeaza de catre F.N.G.C.I.M.M. si se vireaza de catre beneficiarii programului intr-un cont de venituri bugetare distinct, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale centrale competente in administrarea obligatiilor fiscale datorate de acestia.
Comisionul de administrare este datorat F.N.G.C.I.M.M. de catre beneficiarul programului. Comisionul de administrare este calculat de F.N.G.C.I.M.M. si este virat de institutia de credit. Pe durata derularii Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, obligatia de plata a comisionului de administrare este acoperita din ajutorul de stat sub forma de grant primit de beneficiar in cadrul schemei de ajutor de stat.
Comisionul de administrare se regularizeaza la scadenta finala a creditului, in functie de soldul efectiv al creditului, pentru intreaga perioada de derulare a creditului, prin plata diferentei de catre beneficiar sau F.N.G.C.I.M.M., dupa caz.
Dupa incetarea schemei de ajutor de stat, pentru noile credite contractate sau daca se majoreaza/prelungeste creditul contractat initial, comisionul de administrare se datoreaza F.N.G.C.I.M.M. de catre beneficiarul programului si este virat de institutia de credit pe toata perioada de valabilitate a garantiei si, dupa caz, pana la data inregistrarii la F.N.G.C.I.M.M. a cererii de plata si este calculat la valoarea/soldul garantiei la sfarsitul anului/anilor de derulare a garantiei. Nivelul comisionului de administrare se stabileste prin ordin al ministrului finantelor.
Dobanzile aferente creditelor de investitii si creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru sunt datorate finantatorului de catre beneficiarul programului. Pe durata de derulare a Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, valoarea dobanzii este acordata beneficiarului programului de catre Ministerul Finantelor sub forma de grant. Dupa incetarea aplicabilitatii schemei de ajutor de stat, IMM-urile achita finantatorului dobanda datorata.
Pentru componenta nerambursabila in valoare de maximum 10% aplicata la valoarea finantarii garantate, acordate beneficiarilor in cadrul Subprogramului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie din domeniul agriculturii, pescuitului, acvaculturii si sectorului alimentar - AGRO IMM INVEST, finantatorul va transmite F.N.G.C.I.M.M., pana la data de 7 decembrie a anului de utilizare a creditului, pentru fiecare beneficiar, pe formatul anexei nr. 4b aferente Subprogramului AGRO IMM INVEST, situatia componentei nerambursabile de maximum 10% calculate la valoarea creditului utilizat si justificat de documente de plata.
Verificarea utilizarii creditului pentru care s-a calculat componenta nerambursabila de maximum 10% se face ulterior conform art. 7.15 alin. (1) din Conventia de garantare si plata a granturilor pentru Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii IMM INVEST ROMANIA.
Dupa verificarea anexei nr. 4b aferente Subprogramului AGRO IMM INVEST, F.N.G.C.I.M.M. va transmite la MF, pana la data de 15 decembrie a anului de utilizare a creditului, decizia de plata pentru componenta nerambursabila.
Plata componentei nerambursabile se realizeaza in termen de un an de la data solicitarii transmise de F.N.G.C.I.M.M.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj TehnicArticole similare
Hotararea nr.326/2020: Au fost publicate noile norme metodologice de aplicare a programului IMM INVEST RomaniaMFP modifica din nou normele de aplicare a Programului IMM INVEST Romania. 10 schimbari preconizate (Proiect de Hotarare)IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii IMM INVEST: Numarul total de inregistrari afisat de interfata aplicatiei nu reprezinta numarul de afaceri inscriseFinantele modifica, din nou, Normele metodologice de aplicare a programului IMM INVEST RomaniaUltimele articole
Guvernul a aprobat rectificarea bugetului de stat pe 2024. Care sunt cei 4 piloni principaliUltimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeNoua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilorIMM INVEST continua pana in 2024. Marcel Bolos: „8 din 10 companii care beneficiaza de program au ajuns sa faca angajari”Monografie contabila pentru contract de credit IMM INVEST RomaniaArticole similare
Plan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de GRANTURI si instrumente de asigurare a lichiditatiiDomenii de activitate eligibile pentru obtinerea Masurii 1- microGRANTURI de pana la 2.000 de euroGRANTURI pentru capital de lucru. Mai poate fi obtinuta finantarea daca nu este mentinut numarul de salariati?Ghid pre-inregistrare pentru aplicanti in vederea deschiderii celor 3 masuri de sprijin instituite prin OUG nr. 130/2020TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “MicroGRANTURI acordate din fonduri externe nerambursabileâ€Ultimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeVor fi acordate GRANTURI pentru producatorii agricoli afectati de seceta pedologica din perioada martie-septembrie 2022MicroGRANTURI de 2.000 euro pentru PFA-uri. Care este tratamentul fiscal?IMM-urile si firmele mari din mai multe domenii pot beneficia de schema de ajutor de stat HoReCa 2. Criterii de eligibilitateMinisterul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei EuropeneAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"