Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina
la 03 Nov. 2021 Exclusiv
In Monitorul Oficial au fost publicate recent documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor a caror activitate profesionala a fost suspendata sau interzisa, pentru a putea beneficia de indemnizatia de Somaj Tehnic in contextul pandemiei Covid-19.
Reamintim ca prin OUG 111/2021 a fost reintrodus Somajul Tehnic- masura care prevede sprijin financiar pentru firmele afectate de criza generata de pandemia Covid-19. Anumite persoane NU pot beneficia insa de ajutor.
Incepand din octombrie si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De Somaj Tehnic beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
De acordarea indemnizatiei beneficiaza si salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.
Ordinul 1004/2021 stabileste documentele necesare urmatoarelor categorii de persoane:
-PFA-uri;
-profesionisti;
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
-persoane care au incheiate conventii individuale de munca; conform Legii nr. 1/2005
-sportivi, asistenti medicali, antrenori, kinetoterapeuti, masori.
Nu beneficiaza de indemnizatie salariatii urmatorilor angajatori:
a) institutii si autoritati publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau asupra carora sunt impuse restrictii din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
Ordinul nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1046 din 02 noiembrie 2021.
de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj Tehnic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Finantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM Invest
Mai multe articole despre ordinul 1004/2021
Articole similare
SOMAJ TEHNIC. Baza de calcul indemnizatie medicalaGuvernul, sprijin financiar pentru companiile cu activitatea intrerupta din cauza infectarii cu Covid-19. Se acorda Indemnizatii de SOMAJ TEHNIC!A scazut numarul de contracte individuale de munca suspendate (Informare Ministerul Muncii)Decontarea a 41,5% din salariu de baza. Perioada de aplicareFii pregatit sa faci fata controalelor ITM! Afla ce verifica inspectorii in aceasta perioada, in cadrul unui Webinar GRATUITUltimele articole
Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatSOMAJ TEHNIC in 2022. Conditii de aplicabilitateInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Au fost publicate noi modele de documente necesare obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionisti
Mai multe articole despre somaj tehnic
Articole similare
Finantele lanseaza o platforma on-line prin care operatorii economici pot transmite documentele necesare accesarii unui ajutor de statDin categoria noutatilorOrdinul 596/2021. Noile DOCUMENTE NECESARE acordarii indemnizatiei pentru timp redus de lucruDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiCriza creditelor declanseaza un boom al caselor de amanetUltimele articole
PFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereAchizitia intracomunitara: ce inseamna, noutati legislative si DOCUMENTE NECESARE pentru scutirea de TVARegistrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliDOCUMENTE NECESARE firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scade
Mai multe articole despre documente necesare
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"