Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial au fost publicate recent documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor a caror activitate profesionala a fost suspendata sau interzisa, pentru a putea beneficia de indemnizatia de Somaj Tehnic in contextul pandemiei Covid-19.
Incepand din octombrie si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De Somaj Tehnic beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
De acordarea indemnizatiei beneficiaza si salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.
Ordinul 1004/2021 stabileste documentele necesare urmatoarelor categorii de persoane:
-PFA-uri;
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii
SAF-T Ghid de raportare corecta
Nu beneficiaza de indemnizatie salariatii urmatorilor angajatori:
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau asupra carora sunt impuse restrictii din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
Ordinul nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1046 din 02 noiembrie 2021.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Finantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM InvestArticole similare
Controale ITM! Sunt verificate unitatile care desfasoara activitati unde raspandirea Covid-19 este un pericol majorNoi reguli pentru angajatorii si salariatii din sectorul public si din privat care se reintorc la munca. Masuri specialeVioleta Alexandru: Verificam primele plati SOMAJ TEHNIC si ii sanctionam pe cei care au incercat sa obtina plati dubleANOFM aplica 3 masuri de sprijin in perioada urmatoare: indemnizatia de SOMAJ TEHNIC, zile libere platite parintilor si „kurzarbeit”Noi modele de documente necesare obtinerii SOMAJULUI TEHNIC (Ordinul 1600/2020)Ultimele articole
Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatSOMAJ TEHNIC in 2022. Conditii de aplicabilitateInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Au fost publicate noi modele de documente necesare obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiArticole similare
ANAF: DOCUMENTE NECESARE pentru autentificarea in mediul electronic, la inregistrarea in SPVProduse acordate gratuit in campanii promotionale. TVA si DOCUMENTE NECESARETermenele de valabilitate pentru 4 DOCUMENTE NECESARE in acordarea de servicii medicale asiguratilor vor fi prelungiteFinantele lanseaza o platforma on-line prin care operatorii economici pot transmite documentele necesare accesarii unui ajutor de statCriza creditelor declanseaza un boom al caselor de amanetUltimele articole
Controale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVAE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Amnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiE-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"