Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In Monitorul Oficial au fost publicate recent documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor a caror activitate profesionala a fost suspendata sau interzisa, pentru a putea beneficia de indemnizatia de Somaj Tehnic in contextul pandemiei Covid-19.
Incepand din octombrie si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De Somaj Tehnic beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
De acordarea indemnizatiei beneficiaza si salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.
Ordinul 1004/2021 stabileste documentele necesare urmatoarelor categorii de persoane:
-PFA-uri;
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a contabilitatii
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Nu beneficiaza de indemnizatie salariatii urmatorilor angajatori:
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau asupra carora sunt impuse restrictii din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
Ordinul nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1046 din 02 noiembrie 2021.
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Finantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM InvestArticole similare
Fii pregatit sa faci fata controalelor ITM! Afla ce verifica inspectorii in aceasta perioada, in cadrul unui Webinar GRATUITMinistrul Muncii: Pregatim masuri adaptate situatiei actuale si perspectivelor imediateTotul despre masurile SSM in stare de alerta. Reglementari privind telemunca. Aspecte vizate de inspectorii ITMSOMAJ TEHNIC 2020: Perioada decontata de la bugetul asigurarilor de somajVor fi acordate din nou zile libere platite pentru parinti, in cazul suspendarii cursurilor cu prezenta fizicaUltimele articole
Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatSOMAJ TEHNIC in 2022. Conditii de aplicabilitateInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Au fost publicate noi modele de documente necesare obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiArticole similare
Justificarea scutirii de TVA pentru exportul de bunuri. Tratament fiscal si DOCUMENTE NECESAREPana pe 15 decembrie se pot depune documentele necesare pentru solicitarea ajutorului in sectorul cresterii animalelorLivrare intracomunitara de bunuri. Conditii si DOCUMENTE NECESARE pentru aplicarea regimului de scutireAmnistia Fiscala 2024: Ce trebuie sa stiiRambursarea de TVA intracomunitar. Ce documente sunt necesareUltimele articole
E-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?E-Factura in 2024. Prevederi privind voucherele de vacantaCertificatul Constatator: ce Este si cum Se Obtine [Model]Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiPFA in IT, servicii prestate din alt stat: ce declaratii trebuie intocmite si termenul de depunereAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"