Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina
la 03 Nov. 2021 Exclusiv

In Monitorul Oficial au fost publicate recent documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor a caror activitate profesionala a fost suspendata sau interzisa, pentru a putea beneficia de indemnizatia de Somaj Tehnic in contextul pandemiei Covid-19.
Reamintim ca prin OUG 111/2021 a fost reintrodus Somajul Tehnic- masura care prevede sprijin financiar pentru firmele afectate de criza generata de pandemia Covid-19. Anumite persoane NU pot beneficia insa de ajutor.
Incepand din octombrie si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De Somaj Tehnic beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
De acordarea indemnizatiei beneficiaza si salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.
Ordinul 1004/2021 stabileste documentele necesare urmatoarelor categorii de persoane:
-PFA-uri;
-profesionisti;

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea neagra a controlului fiscal
-persoane care au incheiate conventii individuale de munca; conform Legii nr. 1/2005
-sportivi, asistenti medicali, antrenori, kinetoterapeuti, masori.
Nu beneficiaza de indemnizatie salariatii urmatorilor angajatori:
a) institutii si autoritati publice, astfel cum sunt acestea definite prin Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) angajatorii care la data solicitarii acordarii acestor sume se afla in faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitatile suspendate sau asupra carora sunt impuse restrictii din alte motive decat cele generate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2.
Ordinul nr. 1.004/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 7 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1046 din 02 noiembrie 2021.

Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Au fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj Tehnic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Finantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM Invest
Mai multe articole despre ordinul 1004/2021
Articole similare
Subventii acordate de la bugetul asigurarilor pentru somaj, in temeiul OUG 92/2020. BeneficiariVioleta Alexandru: Incepem sa verificam primele cereri depuse pentru plata SOMAJ TEHNICMMPS modifica documentele necesare pentru obtinerea indemnizatiei de SOMAJ TEHNICSOMAJ TEHNIC 2020: Peste 1 milion de contracte de munca, suspendate din cauza crizeiINS: Costul orar al fortei de munca a fost mai mare in trimestul II 2020. Cresterea inregistrata a fost de 11,7% fata de trimestrul precedentUltimele articole
Declaratia 112: Completarea formularului in cazul salariatilor care au CIM suspendatSOMAJ TEHNIC in 2022. Conditii de aplicabilitateInstructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2022Au fost publicate noi modele de documente necesare obtinerii Somajului Tehnic, conform OUG 2/2022Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionisti
Mai multe articole despre somaj tehnic
Articole similare
Legea 140 din 2013 modifica acordarea imprumuturilorCheltuielile de management si consultanta: vor mai face obiectul controalelor ANAF in 2017?Guvernul prelungeste perioada de valabilitate a voucherelor de vacanta - OUG 35/2020Procedura HoReCa a fost actualizata. Descarca documentele necesareCriza creditelor declanseaza un boom al caselor de amanetUltimele articole
Registrul unic de control. Cine are obligatia achizitionarii registrului unic de controlArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliDOCUMENTE NECESARE firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeDOCUMENTE NECESARE pentru transportul salariatilor la si de la locul de muncaDOCUMENTE NECESARE la incetarea unui contract de mandat
Mai multe articole despre documente necesare

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA in 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"